مسعود پزشکیان به کرونا مبتلا شد

نایب‌رئیس مجلس دهم مدعی شد مشکل تحریم با شعار و فحش دادن حل نمی‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا و درباره سخنان رئیس‌جمهور در روز تحلیف پیرامون لغو تحریم‌ها، بیان کرد: حل این موضوعات با شعار نمی‌شود، نمی‌شود از این طرف فحش بدهیم و از آن طرف شعار بدهیم. البته من امیدوارم که بتوانند با دیپلماسی این موضوعات را حل کنند منتها دیپلماسی یعنی یک چیزی بدهید و یک چیزی بگیرید؛ تو نمی‌توانی فقط بگیری و هیچ چیزی هم نپردازی.

وی ادامه داد: اینکه همه حرف ما را آن‌ها بپذیرند و ما هیچ حرفی از آن‌ها نپذیریم، خب تا حالا نشده، این‌ها اجرا کنند که ببینیم شدنی است یا خیر؟ یعنی این‌ها بلد هستند و قبلی‌ها بلد نبودند که می‌شود گرفت ولی هیچ چیزی نداد. این چیزی است که باید منتظر بود و دید که چطور می‌خواهند بگیرند، ما هم دعا می‌کنیم که بتوانند بگیرند و ما هم یاد می‌گیریم.

وی اظهار داشت: توسعه یعنی رفتن، دیدن، ارتباط برقرار کردن، هماهنگ شدن و به هرحال یک چیزی دادن و یک چیزی گرفتن.

وی سپس با تحریف مضمون آیه‌ای از قرآن مدعی شد: خدا در قرآن می‌فرماید «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» خوبی را نمی‌شود به دست آورد مگر اینکه یک چیز خوب را از دست بدهی تا در مقابل آن یک چیز خوبی را به دست بیاوری. اینکه تو بخواهی همه را بگیری و هیچ چیزی ندهی امکان‌پذیر و شدنی نیست، حداقل آن مقدار که من می‌فهمم شدنی نیست.

درباره این اظهارات گفتنی است اولاً آقای پزشکیان به اعتراف خودش، هیچ سررشته‌ و اطلاعی از مسائل سیاست خارجه ندارد و بنابراین فاقد حداقل صلاحیت درباره اظهارنظر در موضوعی است که اطلاعی از آن ندارد.

به عنوان مثال او دی 96 در اردبیل اظهار داشت: در زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس [کمیسیون ویژه] در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث، زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی می‌کنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم.

بنده فوق تخصص جراحی هستم اما هیچ وقت به خود اجازه نمی‌دهم در حوزه‌های دیگر پزشکی ورود پیدا کنم؛ در حالی که عده‌ای در آن مقطع احساس می‌کردند با خواندن دو کتاب می‌توانند کارشناس برجام باشند.همین غیرتخصصی عمل کردن ما کشور را به این شرایط عجیب و غریب رسانده است؛ به‌طوری که هیچ‌کس نیز نمی‌خواهد اشتباه خود و ورود غیرکارشناسی‌اش را در چنین موضوعاتی بپذیرد».

خب! کسی که در کل و با وجود شرکت در چهل روز جلسات بررسی برجام در کمیسیون ویژه، چیزی از آن سر در نیاورده، چطور به خود اجازه می‌دهد درباره سرنوشت برجام اظهارنظر کند یا برخلاف واقعیات ادعا کند مشکل تحریم با شعار و فحش حل نمی‌شود؟! آیا دولتی که وی عنوان وکیل‌الدولگی‌اش را در مجلس به دوش می‌کشد، توانست با دادن امتیازهای هنگفت برطرف کند یا در مسیری قرار گرفت که تحریم‌ها دو برابر شود و تعهدات ایران هم سرجای خود باقی بماند؟!

ثانیا آقای پزشکیان هنگام تصویب برجام نماینده مجلس بود و هنوز هم هست. آیا او و دولت متبوع وی، حقوق ایران در برجام را نقد کرده‌اند که اکنون مجددا مدعی می‌شود ایران باید امتیاز بدهد؟! پس تکلیف چک برگشتی برجام و امتیازات داده شده چه می‌شود؟!

و بالاخره درباره آیه‌ای که آقای پزشکیان تحریف و مصادره به مطلوب خود کرده، باید گفت این آیه به مناسبات اجتماعی و انسانی اشاره دارد که در آن انسان‌ها برای رسیدن به نیکی باید از مایملک شخصی خود انفاق کنند و با روحیه ایثارگری، در مدارج ایمان رشد کنند. این آیه چه دخلی به مسیر انحرافی باج دادن به دشمن و طلبکار و گستاخ‌تر کردن او دارد؟!

با منطق معوج و من‌درآوردی آقای پزشکیان، محمدرضا پهلوی و بن‌سلمان خائن(گاو شیرده آمریکا) که تمام منابع ملت‌های منطقه را برای غارت آمریکا و صهیونیست‌ها و انگلیس خبیث سپردند، مومن‌ترین(!) بندگان خدا بوده‌اند!

امثال آقای پزشکیان به جای این تحریف‌گری و توجیهات صد من یک غاز، باید عبرت‌های اعتماد به شیطان بزرگ را بازخوانی کنند و از تکرار آن اجتناب کنند وگرنه می‌شوند مصداق همان فرمایش امیر مومنان(ع) به ابوموسی اشعری که فرمودند «ان الشقی من حرم نفع ما اوتی من العقل و التجربه. همانا بدبخت کسی است که از سود عقل و تجربه‌ای که به او دادند، محروم شود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسن IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 1
    اقای پزشکیان اگر شما حرف نزنید ان موقع میشود ولی الان نمی شود چون عجله کردی
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      2 0
      لعنت بر افساد طلبان دلبسته و وابسته به دولت کودک کش سعودی
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      2 0
      کاش جناب پزشکیان پاسخ می دادند که این نظریه شان در مورد مفهوم مذاکره و سیاست که طرفین باید در مقابل چیزی که می گیرند، چیزی هم بدهند، از سوی یانکی ها هم رعایت می شود!؟ می توانند برای مثال نمونه ای ارائه دهند!؟
  • احمد IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    14 0
    ما تعجب میکنیم افرادی چون پزشکیان اون هم نائب رئیس مجلس دهم هنوز سرش زیر برفه و کتمان میکنه که خودشون با این تفکر غرب زدگی به کشور گند زده اند حالا دارد بلغور میکند و ساکت نمیشود .
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      2 0
      اینها دائم یا در حال افراط هستند یا تفریط - یک روز داغ داغ ضد آمپریالیست آمریکا بودند بصورت افراطی اکنون عکس وضعیت قبلی شان تفریط نام دارد اینها نمی تواند اعتدال داشته باشند
    • ۰محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      15 0
      درست گفتی دوست عزیز پزشکیان مایه ننگ حوزه انتخابی خود میباشد
  • وطن پرست DE ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    تحریم با تسلیم هم رفع نمی شود. اقای پزشکیان پاسخگو باشید و نه مطالبه گر.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    آقای پزشکیان ماازاین به بعدبرطبق تفسیرشماازآیات قرآن باآمریکادرنیکی وپرهیزگاری همکاری میکنیم.تعاونواعلی البروالتقوی.آیاتفسیربه رای آیات قرآن آنهم درجهت منافع دشمنان قرآن مجازات شرعی نداره؟
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    7 0
    فعلا که ما در هسته ای رو گرفتیم بتن اونا هیچ کار نکردن
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      1 0
      برجام اصلاح طلبان نتیجه اش افزایش گرانی ها و افزایش مشکلات معیشتی مردم و افزایش تحریم ها بود.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 0
    مصداق بارز یحرفون الکلم عن مواضعه است یعنی کلمات را از جای خودش جابجا کردن آخه مرد حسابی این مربوط به خیر و خوبی توی جامعه دینی و روابط آنها با هم است یعنی اهل ایمان برای رسیدن به بخوبی ها باید از آنچه دوست دارند به هم ببخشند یعنی از آنچه دل بسته آن شده اند باید به هم ببخشند آخه کجای این آیه مربوط به تنظیم روابط با کفار حربی است
  • US ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 1
    بخواب بابا لحاف یخ کرد
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    5 1
    اف بهت پزشکیان تو که ساکت بودی حالا زبان باز کردی؟ ......امثال شما پدر مردم ایران رو در آوردید......
  • ناشناسن IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 1
    نماینده مردم باید به مردم وکشور خود تعصب داشته باشه نه به کشورهای غربی که در این چند سال گذشته در مورد برجام اون همه از ما امتیاز گرفته د ر عوض هیچ منافعی بکشور ما نرسانده اند این آقای نماینده انتظار دارد جمهوری اسلامی باید باج بیشتری به آمریکای جهان خوار بدهد تا به تفاهم برسد واقعاً این گونه سخن گفتن برای یک نماینده ننگه البته از اصلاح طلبان بیشتر از این انتظار نمی رود
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 2
    تحلیل های کیهان به درد می خوره
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 0
    دیپلماسی این نیست که فقط بدهی و چیزی نگیری، مثل اینکه هشت سال شما دادی و چیزی نگرفتی، یا آبنبات گرفتی.
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 1
    وطن فروش
  • 1 IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    اقای پزشکیان تروخدا ساکت شو توبخداقسم حداقلی هایپراستار خارجی را بلد نیستی چرا اظهاری کنی که ابروی حوزه انتخابیه خود میبری باعقده گره گشایی سیاست خارجی با نمیشود توکه سیاست نمیدانی لااقل بصورت نمادین بشین.
  • فیروز اسماعیلی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    کیهان در طول حیاط خود روزنامه مردمی بوده
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    4 0
    پزشکیان و ع.ل هر چه ورد و افسون بلد بودند خواندند و ننگ نامه برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کردند
  • DE ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 0
    اقای پزشکیان چندین سال است که ایران از نعمت صنعت هسته ای بخاطر تصمیمات نادرست اصلاحاتچی ها بی بهره است. یک حساب سرانگشتی بفرمائید می بینید خیلی زیاد باج دادید ولی هیچی کسب نفرمودید.
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 0
    اینم درست نیست همه چیزو بدی هیچی نگیری.درست نیست قراردادی ببندی طرفت راحت بندازه سطل اشغال و به ریشت بخنده و هیییییچ کاری نتونی بکنی
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 0
    ۸ سال سیاست مدنظر شما توسط حسن روحانی که بسیار دلباخته تر و بافکرتر از شما در گرایش به غرب بود اجرا شد ولی نتیجه اش شد بدبختی مردم و نابودی صنایعی مثل هسته ای و غیره... شما که دیگه انگشت کوچیکه ... هم نمیشی جناب پزشکیان... چرا بر راه غلطتان اینقدر اصرار دارید؟
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 0
    این اگه میفهمید، باید 8 سال امتیاز دادن بدون امتیاز گرفتن را برای مردم توجیه می کرد تا اندکی متوججه شود برای گرفتن حق نیازی به باج دادن نیست
  • رضا.پ IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 0
    آقای پزشکیان دیگربس است مجیزگویی وبزک کردن چهره غرب به ویژه آمریکا . به آغوش ملت برگردید.
  • حمید IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 3
    آقای پزشکیان کاملا حرف درست و منطقی بیان میکنند و میگویند بحث بین الملل و روابط آن یک بحث کاملا تخصصی است
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      1 0
      به تنهایی به این کشف نائل شده ای واقعا از کرامات شما که شیره می خورید می گوئید شیرین است - آدم می موند این همه استعداد را ..!!
  • قریشی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 0
    هر کسی از طایفه دوم خردادی ها به اینور شامل همسویان جریانات خاتمی و اصلاح طلبان نفوذی در این مملکت باقی باشد بایستی فقط حق نفس کشیدن داشته باشد نه بیشتر ... این دو تابعیتی های مضر نباید در هیچ سمتی قرار بگیرند . والسلام
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    آقای پ... منشاء همه فحش ها و افتراها حتی در داخل هم شماها هستید - چرا این قضیه را دیر فهمیده اید
  • ناصر IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 0
    پزشکیان: «بنده فوق تخصص جراحی هستم اما هیچ وقت به خود اجازه نمی‌دهم در حوزه‌های دیگر پزشکی ورود پیدا کنم». بنده: پس چرا درباره برجام و اصولا درباره مسائل سیاسی اظهار نظر میکنید؟!!
  • رضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 2
    کسانی که علیه دکتر پزشکیان وراجی می‌کنند هیچیک اورا از نزدیک نمی‌شناسند من ۴۱ سال است اورا از زمان تحصیل در دانشگاه میشناسم و به جرأت میتونم بگم که او انسانی مخلص ، خداشناس ، منطقی ، صادق ، متواضع ، وارد ، متفکر ، رُک گو ، و دارای صفات نیکو هست
  • ایرانی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 0
    فکر کنم هر کاری را باید سپرد دست اهلش. من نمی‌دونم ما چرا یاد نگرفتیم توی کارهایی که تخصصی در اون نداریم دخالت نکنیم و اظهار نظر نکنیم.
  • به نام خدا NL ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    2 0
    شورای نگهبان کار درستی کرد با رد صلاحیت شما
  • NL ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    تنها تولید مواد اولیه صنعت و اقتصاد پایدار می اورد و تحریم بی اثر میشود نه التماس به غرب برای رفع تحریم و واردات مواد اولیه برای مایحتاج
  • بافقی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    اقای پزشکیان تو که چیزی نمی دانی حرف هم نزن ... تفسیر قران را بذار برای اهلش . ضمنا 8 سال روزگا فقط امتیاز دادید شماها کجابودید.... اصلا شما اصلاح طلبان تا همه ایران را دست امریکا ندید و مزردوری خودر را اثبات نکنید ول کن نیستید .وحقا اکثر شماها یا مزدورید یا وطن فروش یا احمق
  • GB ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    شما که میدان را فدای دیپلماسی کردین و حاج قاسم را ترور کردین دارایی خوب را دادین هیچی ام نگرفتین.
  • بافقی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    اگه خداترس بود چیزی که سرش نمیشه فضولی نمی کرد
  • kamran IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    ما اهل فحش نیستیم ، اهل واقعیت هستیم. اگر به یک شخصی که واقعا دزد است ، بگویی دزد ، این فحش نیست ! این واقعیت گویی است. پس ما احمق نیستیم. کسانی احمق بوده و هستند که به دزد واقعی گفتند و می گویند : جناب ! ، از طرفی ، آمریکا مزد دست بوسی آنها را نداد ! .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس