کد خبر 953375
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
مسعود پزشکیان

نایب‌رئیس مجلس در اظهاراتی عوام‌فریبانه و برخلاف واقعیات مدعی شد: آنهایی که پاسخگو نیستند، مخالف پیوستن ایران به FATF هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مسعود پزشکیان به عصر ایران گفت: اینکه ما بخواهیم از یک کنوانسیون بین‌المللی خارج شویم یا به کنوانسیون‌هایی که دیگر کشورها پیوسته‌اند نپیوندیم بهانه‌دادن به دست آمریکاست برای اینکه تحریم‌های خودش یا هر حرفی را که می‌زند تشدید کند.

بیشتر بخوانید:

FATF تأمین‌کننده منافع آمریکا و انگلیس است/ پذیرفتن آن قبل از برداشته شدن تحریم ها یعنی خودکشی

حامیان FATF عملاً از تشدید تحریم‌ها حمایت می‌کنند

نظر قالیباف درباره تصویب FATF

توکلی: اروپا فقط طلبکاری می‌کند هیچ کاری هم از دستش برنمی‌آید


وی افزود: اگر ما بتوانیم تعاملات خودمان و آنچه که واقعیات ایران است را به دنیا نشان دهیم به نفع ماست. اگر مشخص شود که در کشور ما پولشویی وجود ندارد و شفاف است و برای دنیا شفاف شود که روند چرخش مالی در کشور ما مشخص شود بهتر از این است که ما بگوییم «نه» نمی‌پذیریم که به FATF بپیوندیم.


عضو کمیسیون بهداشت بیان کرد: کسی را پیدا نمی‌کنید که کارشناس باشد، دستش در آتش باشد و در سیستم اجرایی کشور حضور داشته باشد و بگوید که ما به FATF نپیوندیم. آدم‌هایی که می‌گویند ما نپیوندیم کسانی هستند که در جریان این کارها نیستند و مسئولیتی نیز ندارند، مشکل این است که اگر نپیوندیم آن کسی که باید پاسخگو باشد همان کسی است که درگیر است.


نایب رئیس مجلس تصریح کرد: اصولاً آدم‌هایی که الان سرکار داریم معتقدند که باید ما به FATF بپیوندیم حالا چه درست چه غلط این اعتقاد را دارند اگر قرار است اتفاق نیفتد و مشکلی پیش آمد باید افرادی جواب بدهند که هیچ باوری به این نداشتند که این اتفاق بیفتد و همین افراد بعداً اگر مشکلی ایجاد شود می‌گویند که افرادی که سرکار هستند بی‌عرضه هستند، در واقع کس دیگری می‌خواهد تصمیم بگیرد اما افراد دیگر باید جوابگو باشند و این منطقی نیست.


برخلاف ادعای آقای پزشکیان، اولاً وزیرخارجه رسماً اعلام کرده که تضمین نمی‌دهد در صورت پذیرش مطالبات FATF، مشکلات تحریمی و مشکلات بانکی برطرف شود؛ و حال آنکه دولت و وزارت خارجه در اجرای برجام، امضای کری را تضمین می‌دانستند و مدعی بودند با اجرای توافق، همه تحریم‌های مالی و بانکی برداشته خواهد شد.


ثانیاً، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، مافیای حاکم بر FATF هستند که مطالبات نامشروع سیاسی خود را در این پوشش شبه حقوقی دنبال می‌کنند و به همین دلیل، به جای بازخواست رژیم‌هایی مانند اسرائیل و عربستان که سرمایه‌گذاران اصلی تروریسم در منطقه هستند، ایران را که با تروریسم مبارزه کرده، متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند.


جالب‌تر اینکه شهر میزبان FATF (پاریس)، همان شهری است که بالغ بر ۳ دهه است از سازمان تروریستی منافقین میزبانی می‌کند. بنابراین برخلاف ادعای آقای پزشکیان، مسئله در FATF، ایجاد شفافیت و رفع اتهام و سپس دریافت عایدی‌های اقتصادی آن نیست. ما این مسیر غلط و پرهزینه را در برجام آزمودیم و برای جلب اعتماد حریف، امتیاز یک‌طرفه دادیم اما تحریم‌ها افزون‌تر شد.


و بالاخره اینکه امثال آقای پزشکیان یک‌بار به اذعان خود در موضوع برجام- با وجود بی‌خبری و عدم اطلاع از محتوای این سند- همراهی کردند و خسارت‌های بزرگی برای کشور گذاشتند؛ بنابراین انتظار می‌رود دیگر آن تجربه اظهارنظر بدون اطلاع از محتوا را درباره FATF و کنوانسیون‌های CFT و پالرمو تکرار نکنند.


یادآور می‌شود آقای پزشکیان اواخر دی ماه ۹۶ در اردبیل گفته بود:


«در زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی می‌کنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم.

بنده فوق‌تخصص جراحی قلب هستم و ۱۷ سال در دانشگاه در این حوزه درس خوانده و صاحب تجربه شدم اما هیچ وقت به خود اجازه نمی‌دهم در حوزه‌های دیگر پزشکی ورود پیدا کنم؛ در حالی که عده‌ای در آن مقطع احساس می‌کردند با خواندن دو کتاب می‌توانند کارشناس برجام باشند. همین غیرتخصصی عمل کردن ما کشور را به این شرایط عجیب و غریب رسانده است؛ به طوری که هیچکس نیز نمی‌خواهد اشتباه خود و ورود غیرکارشناسی‌اش را در چنین موضوعاتی بپذیرد.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    27 0
    فرضا ما مشکل پولشویی داریم، آیا آمریکا باید این مشکل را برایمان حل کند؟ آقایانی که حتی نمی خواهند رایشان شفاف شود می خواهند امور مالی ایران را برای آمریکا شفاف کنند.
  • حافظ IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    26 0
    امان از تکنوکرات های هالو
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 11
    الان از لجحاظ اقتصادی تازه دارین نزدیک میشین به قبل از برجام.اگه بده چرا خارج نمیشین؟
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      11 0
      بخاطر انفعال دولت و درصدی از مردم که به او رای دادند و حاضر به ایستادگی در برابر استکبار جهانخوار نیستند وگرنه الان بیش از همیشه مشخصه هر قدم به عقب برداشتن جلو امدن صد قدم از سوی مستکبرین میباشد
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    28 1
    برو نسخه بنویس ... ول کن اون صندلی رو
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      17 0
      از نسخه نویسی هم سر در نمیاره
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    15 0
    بعضی ادمها خیلی قیمتشون کمه یه پست بهشون بدن دیگه نطق نمیکنن اقای پزشکیان قبل از نایب رئیسی دائم منتقد بودید اما حالا تو این چند وقته چه ارام شدید چرا
  • ایران دوست IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    4 10
    اظهارات عوام فریبانه ! میخواهید نقد کنید کلمات بهتری هم هستند .خجالت بکشید با این توهین هایتان چه کسی پشت شماست که به این راحت افترا میبندید .
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    17 0
    لازم نیست به دنیا حتما نشون بدیم پولشویی نداریم. شما زرنگ باشید به مردم ایران نشون بدید فساد اقتصادی یا پولشویی تو کشور وجود نداره. اینجوری اونوری ها هم پی میبرن که فساد اقتصادی تو کشور نیست. واقعا می کنید این کار رو ?!
  • سید IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    13 0
    حیف از این آقا که با تهوع آوران اصلاح طلب رفیق شده است و نادانسته حماقت و خیانت های ایشان را توجیه و تأیید می کند و دشمنان کشورمان را شاد!
  • ع IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    15 0
    اول برجام وامضاهای کری واون کشورهای احمق اروپایی را در برنامه برجام رااعتبار ببخش وبعد حرف بزن آقای پروفسور.اونا به امضاهاشون پایبند نیستند شماها کی باید بفهمید.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    16 3
    آمریکا مگه می تونه دیگه از این بیشتر فشار بیاره؟ تمام زورش رو زده! اون وقت توی مثلاً سیاستمدار میگی بهانه دست آمریکا ندیم؟ عجب بلاهتی!!!
  • شهرام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    1 2
    شما کارشناس محترم به عنوان مخالف FATF و کنوانسیون‌های CFT و پالرمو بفرمایید جایگزین وراه تعامل با دیگر بانکهای دنیا مثل کشورهای چین ,ترکیه, هند ,روسیه و حتی عراق در آینده چیست؟
  • امیرعباس IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    5 2
    ضعیف ترین نوع استدلال "تشبیه" است. چون دیگری ...، ما هم .... .
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    5 3
    تو یکی خفه!
  • مدیون خمینی و خامنه ای IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    20 1
    برو برو برو حالم بهم خورد پزشکیان!!!! دیگه خواهشا" این همه گندکاری خودتون و روحانی رو هم نزنید!!!! یادمه دقیقا" همین حرف ها رو موقع انتخابات 96 تو جهان آرا هم میگفت که خیلی ها تو مملکت با اینکه کارشناس نیستن ولی تو هر موضوعی حرف میزنند. یکی نیست بگه خسارت برجام اونقدر زیاده که هیچکدومتون نمیتونید از زیرش با این حرفا فرار کنید. خدایا به حق فاطمه زهرا این جماعت رو هر چه زودتر برای مردم مفتضحتر کن و خلع مسئولیت کن . آمین.
  • م. شریف IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    17 0
    آقای پزشکیان مسئولیتی قبول کنید که به آن اشراف داشته باشید، ظاهرا گفتید «در زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث زیاد متوجه قضایا نشدم» بهتر نبود قبول نمی کردی؟؟
  • FR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    12 0
    كامنت اول من همان تيتر عالى اين مقاله است كامنت دون : كِى افراد بيسواد مانند اين شخص بي لياقت از امور كشور كنار گذاشته ميشن و جوانان مومن و توانا جاي انها را ميگيرند ؟
  • م IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    9 0
    شما که پاسخگو هستی،چه پاسخی در مورد برجام داری؟ برجامی که به قول خودت سر در نیاوردی و تصویب کردی؟
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    16 0
    من دیگه حالم ازاین پزشکیان واقعا بهم می خورد
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      کر شده و صدای حق رو نمیشنوه
  • بهزاد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    14 0
    اقای پ این ننگی که بنام برجام بی فرجام در کشور بار اورده شد یکی از مسببینش جناب عای بوده اید که الان با کمال پر رویی مواضعتون بر عکس اول بوده .البته توهنوز حیا نمیکنی وهنوز حمایت شدید از این لوایح ننگین تحمیلی به نظام اسلامی میکنی خجالت دارد برایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس