کد خبر 1095026
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
پهپاد

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در سالروز پرواز اولین پهپاد مقاومت بر فراز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، در چنین روزی (۱۴ ژوئن) در جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس موفق شد اولین پهپاد فلسطینی را بر فراز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به پرواز درآورد.

بیشتر بخوانید:

حماس خبر بازداشت نیروهایش را تکذیب کرد

حماس: هیچ امتیاز سیاسی به دشمن نمی‌دهیم

بر اساس گزارش شبکه «القدس»، شاخه نظامی حماس به همین بهانه در بیانیه‌ای برای اولین بار جزئیاتی از این پهپاد منتشر و اعلام کرد، «ابابیل ۱» را گردان‌های القسام ساخت و این پهپاد مأموریت‌های شناسایی بسیاری انجام داد تا جایی که به وزارت جنگ اسرائیل در تل‌‎آویو رسید و علاوه بر آن مأموریتی جهادی نیز انجام داد.

ببینید:

فیلم/ واکنش عضو حماس به نامه رهبر انقلاب به هنیه

القسام افزود، پهپاد ابابیل ۱ در یک پرواز خود مأموریتی مشخص بر فراز ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو انجام داده ، جایی که حمله به غزه از آنجا رهبری می‌شد.

شاخه نظامی حماس در سال ۲۰۱۴ گفته بود که پهپاد ابابیل دارای سه قابلیت شناسایی، هجومی و هجومی-انتحاری است.

پهپادهای القسام در سال ۲۰۱۴ باعث غافلگیری و سردرگمی فرماندهان رژیم صهیونیستی شده بود.

چند سال بعد که مهندس تونسی «محمد الزواری» به دست عوامل موساد در تونس ترور شد، مشخص شد که وی یکی از کسانی بوده که در پروژه ساخت پهپاد ابابیل مشارکت داشته است.

رژیم صهیونیستی در هشت ژوئیه ۲۰۱۴ یکی از خشن‌ترین جنگ‌های خود علیه نوار غزه را آغاز کرد و طی ۵۱ روز حمله حدود ۲۵۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند؛ همچنین یازده هزار واحد مسکونی را به صورت کلی و ۱۶۲ هزار واحد را به صورت جزئی تخریب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس