کد خبر 1094371
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
ماسک اجباری ر مشهد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استفاده از ماسک صورت در صورتی که فاصله اجتماعی رعایت شده باشد خطر ابتلا به ویروس کرونا را تا 90 درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد استفاده از ماسک صورت خطر ابتلا به ویروس کرونا را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، دو روش اصلی برای انتقال کروناویروس وجود دارد که نخستین روش از طریق سرفه یا عطسه شخص در محیط پخش می‌شود و مورد دوم از ذرات آئروسل است که هنگام صحبت در هوا اسپری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در پاییز و زمستان بدتر از بهار و تابستان

پژوهشگران تأکید می‌کنند، ماسک‌ صورت از ورود هر دو این ذرات جلوگیری می‌کند و فرد را از بیماری در امان نگه می‌دارد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، پوشیدن ماسک صورت خطر ابتلا به ویروس را ۶۵ درصد کاهش می‌دهد و اگر فاصله اجتماعی حفظ شده باشد، این میزان به ۹۰ درصد هم می‌رسد.

دانشمندان دریافته‌اند که پوشیدن ماسک صورت خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

پیش از این محققان معتقد بودند که پوشیدن ماسک فقط برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران مفید است. اما، همانطور که مطالعات بیشتر نشان داده‌اند، ماسک صورت نه تنها مانع انتشار ویروس از شخص بیمار می‌شود بلکه از افراد سالم در برابر ابتلا به بیماری محافظت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    5 5
    آقا من وقتی خودمم تنها بودم ماسک میزدم، آخرشم کرونا گرفتم، منظورم این نیست که ماسک نزنید اما این نود درصد شاید صحیح نباشد. بنظر من بهتر از ماسک ارزان کردن مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد
    • بهلول IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      3 1
      بله به شرط اینکه از ماسک دیگران استفاده نکنند
    • حمید رضا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      4 0
      شما کمی بد شانس بودید
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      3 0
      کرونا موذیست. از لمس سطوح هم وارد بدنتون میشه.
    • CA ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      0 0
      چون ماسک بایستی تمامی راه تنفسی رو فیلتر کند و من خودم یک نوار سیلیکونی که باعث چسبیدن ماسک دقیقا به صورتم میشود را استفاده میکنم که اجازه هیچ راه تنفس غیر فیلتری را نمی‌دهد. بنظرم این نوع ماسک استاندارد هست.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    در ماسکهای داخلی سوپاپدار و دریچه دار ها دایما سوپاپش بازه و منجر به بیماری میشود. انگار ماسک نزده اید. کسی متوجه نمیشود اگر دقت نکند. به عنوان اقدام تروریستی با سازنده باید برخورد شود. نباید از بیسوادی مردم بهره برداری برای کشتار کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس