کد خبر 1093665
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

لاستیک از جمله اجزای خودرو میباشد که کیفیت و عملکرد آن تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد خودرو دارد. هر چه در انتخاب و خرید لاستیک دقت بیشتری به خرج دهید در نتیجه میتوانید رانندگی مطلوبی را تجربه کرده و همچنین امنیت سرنشینان خودرو را نیز حفظ نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا نکاتی را برای خرید لاستیک در اختیار شما دهیم تا با توجه به این نکات و در نظر گرفتن آنها بتوانید لاستیک مناسب و با با کیفیتی را خریداری نمایید. اول از هر چیز برای خرید لاستیک به فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید توجه داشته باشید و اعتبار آن را مورد بررسی قرار دهید. فروشگاه های زیادی وجود دارند که میتوانید برای خرید لاستیک انتخاب کنید اما باید توجه داشته باشید که هر فروشگاهی نمیتواند  متناسب با مدل خودرو لاستیک مناسب و ایده آل را به شما معرفی کند. برخی از فروشگاه ها بخصوص فروشگاه هایی که چندان تخصصی در این زمینه ندارند تنها تعداد معدودی لاستیک را بفروش میرسانند که این موضوع محدودیت هایی را برای خریدار بوجود می آورد و نمیتواند لاستیکی که بطور کامل با خودرو تناسب و سازگاری داشته باشد را خریداری نماید.

برای خرید لاستیک برند آن را مد نظر قرار دهید

امروزه لاستیک ها در برندهای متنوع و گوناگونی در کشور ما بفروش میرسند که برخی از این برندها تولید داخل و برخی دیگر نیز در دیگر کشور ها تولید شده اند. بسیاری از مردم برای خرید لاستیک ابتدا به سراغ لاستیک های خارجی میروند با این تصور که لاستیک های خارجی از کیفیت و عملکرد بهتری برخوردار هستند. این موضوع را هر فروشنده لاستیکی در کشور تایید میکند اما باید این نکته را نیز یاد آور شویم که لاستیک های با برند ایرانی نیز وجود دارند که از کیفیت و عملکرد خوبی برخوردار هستند و در برخی مدل ها میتوانند با نمونه های خارجی رقابت کنند. یک نکته بسیار مهم را در هنگام انتخاب لاستیک به یاد داشته باشید آن هم توجه به نوع خودرو در خرید لاستیک میباشد که میتواند شما را از سر در گمی در هنگام انتخاب لاستیک های خارجی و ایرانی خارج کند. در صورتیکه خودروی ایرانی و تولید داخل در اختیار دارید لاستیک های ایرانی زیادی وجود دارند که میتوانید انتخاب کنید و سازگاری بسیار خوبی را نیز با خودروی شما بر قرار خواهند کرد و الزاما نیازی بخرید لاستیک های خارجی وجود ندارد. اما در مقابل اگر خودروی لوکس و وارداتی را در اختیار دارید پس بهتر است ابتدا خرید لاستیک خارجی را در اولویت قرار دهید.

تاریخ انقضا را در خرید لاستیک حتما مد نظر داشته باشید

لاستیک بر خلاف دیگر قطعات خودرو که هیچ تاریخ انقضایی برای آنها تعریف نشده است دارای تاریخ انقضا بوده و باید به این موضوع در هنگام خرید لاستیک مورد نظر خود توجه داشته باشید. تاریخ لاستیک با سال میلادی و توسط کارخانه بر روی آن حک میشود و بر اساس این تاریخ (تاریخ انقضا) میتوانید تصمیم بگیرید که انرا خریداری کنید یا خیر. برخی افراد توجهی به این موضوع در هنگام خرید لاستیک ندارند که این موضوع شاید نه در چند ماهه اول ولی بعد از گذشت مدت زمان یک یا دو ساله مشکلات زیادی را ایجاد کند که یکی از این مشکلات فرسودگی تدریجی لاستیک و در نتیجه افت کیفی آن میباشد. افت کیفی لاستیک عملکرد بدی را برای خودرو به همراه دارد و دیگر چندان در حفظ امنیت خودرو و سرنشینان  عملکرد مناسبی را از خود نشان نخواهد داد. همچنین ترکیدگی لاستیک نیز از دیگر مشکلاتی است که با عدم توجه به تاریخ انقضای آن ممکن است بوجود آید.

لاستیک چهار فصل از مناسب ترین لاستیک ها در کشور ما

کشور ما کشوری چهار فصل است و از آب و هوایی خشک، معتدل و همچنین سرد برخوردار است که این موضوع  میتواند در انتخاب شما برای خرید لاستیک تاثیر گذار باشد. اگر خودروی شخصی را در اختیار دارید که از آن برای تردد در تمامی شهرهای کشور استفاده میکنید پس باید لاستیک چهار فصل را تهیه نمایید. البته بیشتر لاستیک های موجود در فروشگاه ها چهار فصل هستند اما بهتر است این موضوع را با فروشنده در میان گذاشته و لاستیک های چهار فصل و مناسب با اب و هوای ایران را خریداری کنید. در این بین لاستیک های تولید داخل اغلب چهار فصل هستند و سازگاری خوبی را با خودروی شما برقرار خواهند کرد. لاستیک های چهار فصل بگونه ای طراحی و تولید شده اند که میتوانند با هر شرایط آب  و هوایی سازگاری داشته باشند و خودرو به راحتی بتواند به مسیر خود در جاده های خیس و بارانی، پیچ ها و همچنین آب و هوای خشک ادامه دهد.

قبل از خرید لاستیک استعلام قیمتی را تهیه نمایید

هر فروشگاهی بنا به سیاست کاری خود قیمت های متفاوتی را برای لاستیک های موجود در فروشگاه در نظر میگیرد که همین موضوع باعث ایجاد سردر گمی میان خریداران شده است و خریدار نمیتواند لاستیک با قیمت مناسب را خریداری نماید. یکی از بهترین روش هایی که از طریق ان میتوانید خرید و فروش لاستیک با قیمت مناسب را انجام دهید، استعلام قیمت میباشد. استعلام قیمت به شما کمک خواهد کرد لاستیک را بر اساس قیمت تعریف شده و مناسب خریداری کنید و هزینه های خود برای تهیه و خرید لاستیک را نیز تا حد زیادی کاهش دهید. البته این موضوع را باید یاد آور شویم که قیمت لاستیک تحت شرایط و عوامل مختلف با نوساناتی در کشور ما همراه میباشد و باید این موضوع را مد نظر قرار دهید و اینگونه تصور نکنید که قیمت لاستیک در تمامی بازه های زمانی  و تحت هر شرایطی بدون تغییر باقی خواهد ماند. 

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس