کد خبر 109340
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: اردوغان به عشق عضویت در اتحادیه اروپا تن به هر نوع ذلتی می‌دهد و به همین جهت سپر موشکی آمریکا در ترکیه استقرار پیدا کرد.

به گزارش مشرق ، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، به اظهارات توهین‌آمیز اردوغان نخست وزیر ترکیه در خصوص جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اردوغان اشتباه بزرگی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران می‌کند و ارتباط وی با اسرائیل همچنان برقرار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اردوغان به عشق عضویت در اتحادیه اروپا تن به هر نوع ذلتی می‌دهد و به همین جهت سپر موشکی آمریکا در ترکیه استقرار پیدا کرد، گفت: اینکه اردوغان مکرر می‌گفت سپر موشکی آمریکا برای ایران تهدید نیست، نشان از عدم صداقت وی دارد چراکه این موشک دقیقا در مقابل ایران است.

وی بر همین اساس به حضور اردوغان در ایران و دیدارش با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری نکات لازم را به وی تذکر دادند ولی نخست وزیر ترکیه به جای استفاده از رهنمودهای ایشان، ‌کنفرانسی تحت عنوان دوستان سوریه برگزار و پس از آن نیز اظهارات ناصوابی در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

ابراهیمی بر همین اساس به اظهارات اردوغان مبنی بر اینکه ایران دارای صداقت نیست، اشاره و اضافه کرد: این در حالی است که اظهارات داوداوغلو خلاف اظهارات اردوغان است از این رو در بیان عدم صداقت اردوغان موارد متعددی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اگر عدم صداقت اردوغان مطرح باشد اردوغان خود در اولویت قرار دارد، افزود: ترکیه همان گونه که در گذشته دنبال امپراطوری عثمانی بوده در حال حاضر نیز به دنبال تشکیل آن است و خواب آن را می‌بیند؛ از این رو برای رسیدن به آن دست به هر کاری می‌زند به ویژه اینکه ایران را به عدم صداقت متهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس