کد خبر 1093373
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
طلا نمایه - کراپ‌شده

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ که تقاضا برای طلا را بالا برده است، قیمت این فلز گران بها در معاملات امروز افزایش یافت و بالای ۱۸۰۰ دلار باقی ماند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ که تقاضا برای طلا را بالا برده است، قیمت این فلز گران بها در معاملات امروز افزایش یافت و بالای ۱۸۰۰ دلار باقی ماند و در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی افزایشی نیز قرار دارد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۳.۳۰ دلار افزایش ۱۸۰۶.۸۵ دلار فروخته شد و تاکنون طی هفته گذشته ۱.۸ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است و بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۱ برابر با ۱۸۱۷.۷۱ دلار را در روز چهارشنبه ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

غوغای روحانی؛ سکه ۷۰۰ درصد ، دلار ۴۷۲ درصد ، مسکن ۳۱۶ درصد

کمرون الکساندر، تحلیلگر بازار گفت: «تعداد بالای شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و اینکه این ممکن است بر اقتصاد تاثیر داشته باشد، بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.»

وی افزود ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در حال افزایش است و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در حال محافظت (سرمایه شان) در برابر کاهش بیشتر اوراق قرضه هستند.

آمریکا در روز چهارشنبه، بزرگ ترین افزایش یک روزه در ابتلا به ویروس کرونا توسط یک کشور از آغاز شیوع این بیماری را گزارش کرد و در عین حال، موارد ابتلا در شهرهای بزرگی مثل ملبورن، توکیو و هنگ کنگ نیز افزایش یافته است.

افزایش شمار مبتلایان، ریسک پذیری در بازار و ارزش بازارهای بورس و قیمت نفت را با توجه به احتمال اعمال محدودیت های جدید در آمریکا کاهش داده است. همچنین ارزش دلار که نیز دارایی امن محسوب می‌شود نیز افزایش یافته که این باعث افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس