کد خبر 1092711
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
واکنش کمیته ملی المپیک به حذف جودو از فهرست جلسات CAS

مسئول امور بین‌الملل کمیته ملی المپیک در واکنش به حذف جلسه رسیدگی به پرونده جودو ایران در فهرست جلسات آتی دادگاه عالی ورزش، گفت که مکاتبه‌ای در این زمینه با ایران نشده است.

به گزارش مشرق، طبق آنچه مسئولان ورزش ایران در کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو بارها به آن تاکید کرده اند، مقرر شده دادگاه عالی ورزش 26 شهریورماه جلسه رسیدگی به پرونده تعلیق جودو ایران را تشکیل دهد تا پس از بررسی های لازم، رای نهایی در این زمینه صادر شود.

بیشتر بخوانید:

صالحی‌امیری: ویزر می‌رود و جودوی ایران تعلیق نمی‌شود

توضیح میراسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده جودو

قرار است نمایندگان ورزش ایران شامل محمدرضا داورزنی معاون وقت وزارت ورزش در زمان اعلام تعلیق جودو، نصرالله سجادی به نمایندگی از کمیته ملی المپیک، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و وکیل پرونده ایران سه روز پیش از تاریخ مقرر CAS عازم سوئیس شوند تا در جلسه شرکت داشته باشند.

در این زمینه حتی دو هفته پیش در نشستی که با حضور مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش برگزار شد و چهار ساعت هم به طول انجامید، لایحه پایانی در دفاع از جودو ایران با اعمال نظرات وزارت ورزش نهایی و آماده ارسال به لوزان شد.

همه اینها در حالی است که در فهرست برنامه ها و جلسات پیش روی دادگاه عالی ورزش، هیچ نشانی از دادگاه مربوطه برای رسیدگی به پرونده جودو ایران دیده نمی شود. در این فهرست که چند روز پیش توسط CAS اطلاع رسانی شده، زمان مقرر برای حدود ۶۰ جلسه از ماه جولای تا نوامبر (آبان ماه) با ذکر موضوع جلسه اعلام شده است بدون اینکه زمانی به ایران و پرونده دردسرساز جودو کشورمان اختصاص داده شده باشد.

فرید فتاحیان مسئول امور بین الملل کمیته ملی المپیک در واکنش به این موضوع که با عنوان «فهرست جلسات CAS منتشر شد/ نه اسمی از جودو است و نه پرسپولیس و برانکو» تاکید کرد که دادگاه حکمیت ورزش بعد از تعیین تاریخ رسیدگی به پرونده جودو و اعلام رسمی آن به ایران، مکاتبه دیگری در رابطه با این تاریخ و جابه جایی آن با کمیته ملی المپیک نداشته است.

وی گفت:  دادگاه حکمیت ورزش در ایمیلی به کمیته ملی المپیک ۱۶ سپتامبر یعنی ۲۶ شهریورماه را به عنوان زمان رسیدگی به پرونده جودو ایران و تعلیق آن مشخص کرده است. کمیته ملی المپیک هم بر اساس این تاریخ تمام اقدامات لازم برای اعزام نمایندگان ورزش ایران به لوزان و حضور در جلسه فوق را انجام داده است.

فتاحیان در مورد دلیلِ عدم اشاره به نام ایران و پرونده جودو کشورمان در فهرست جلسات پیش روی دادگاه حکمیت ورزش تاکید کرد: از این موضوع بی اطلاعیم، تا به امروز نامه ای مبنی بر لغو برگزاری جلسه جودو ایران در تاریخ مقرر برای مان ارسال نشده است. بنابراین مبنای ما برای پیگیری کارها همان ۱۶ سپتامبر خواهد بود.

مسئول امور بین الملل کمیته ملی المپیک در واکنش به این موضوع که «دو ماه تا زمان مقرر CAS برای تشکیل جلسه رسیدگی به پرونده جودو ایران باقی مانده است. آیا اقدامات لازم برای اعزام، مانند اخذ ویزا انجام شده است؟»، خاطرنشان کرد: البته هنوز دعوت نامه لازم از سوی دادگاه حکمیت ورزش به کمیته ملی المپیک ارسال نشده تا بر مبنای آن برای اخذ ویزا اقدام شود.

وی افزود: برای ایرانی ها که پروسه صدور ویزای آنها نسبت به دیگر کشورها زمان بر است، ۱۵ تا 20 روز کاری لازم است. بنابراین فعلا برای ارسال دعوت نامه زود است. این دعوت نامه به کمیته ملی المپیک ارسال نشده اما اینکه برای فدراسیون جودو ارسال شده یا نه را نمی دانم. CAS مکاتبات خود را با هر دو ایمیل فدراسیون جودو و کمیته المپیک که در اختیار دارد، انجام می دهد.

«در هر صورت در فهرست جلسات دادگاه حکمیت ورزش که تا آبان ماه مشخص شده است، جلسه رسیدگی به پرونده جودو ایران جایی ندارد. امکان دارد CAS این جلسه را منتفی کرده باشد و به زودی هم به کمیته ملی المپیک ایران اطلاع رسانی کند؟»، فتاحیان در واکنش به این پرسش گفت: بعید هم نیست به خاطر شیوع کرونا و تاثیری که روی پروازها گذاشته، این اتفاق بیفتد. فعلا خیلی از پروازها از ایران منتفی شده است. شاید به خاطر این موضوع چنین تصمیمی گرفته شود.

وی ادامه داد: احتمالا کشورهایی که رسیدگی به پرونده آنها در فهرست جلسات دادگاه حکمیت ورزش قرار دارد، فعلا مشکلی از این بابت ندارند. نمایندگان ایران برای حضور در سوئیس باید از طریق امارات یا قطر پرواز داشته باشند که فعلا خطوط هوایی مسدود است. بازهم تاکید می کنم که تا به امروز نامه ای مبنی بر لغو جلسه به دست مان نرسیده است.

فتاحیان تصریح کرد: دادگاه حکمیت ورزش ضمن مشخص کردن تاریخ ۱۶ سپتامبر برای رسیدگی به پرونده جودو ایران، دستور جلسه و جزئیات آن را هم مشخص کرده است. نمی دانیم چرا این جلسه در فهرست جلسات پیش روی این دادگاه نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس