کد خبر 1092654
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
نماینده عراقی: آمریکا در حال انجام خطرناکترین توطئه علیه عراق است

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به نقش آمریکا در بی‌ثباتی این کشور، هشدار داد که آمریکا در حال انجام خطرناکترین توطئه علیه عراق است.

به گزارش مشرق، «عامر الفایز» نماینده پارلمان عراق بر این باور است که ایالات متحده آمریکا، عامل اصلی بی‌ثباتی در عراق است.

الفایز که عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان نیز است، به پایگاه خبری المعلومه گفت: «حمایت آمریکا از تروریستها و برخی طرفها در عراق، باعث هرج و مرج کشور است».

وی تصریح کرد، اگر آمریکا از حمایت تروریستها و طرفهای مذکور دست بردارد، هرج‌ومرج در داخل عراق هم به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

سعدالله زارعی: روابط ایران با متحدانش ناگسستنی است

الفایز خاطر نشان کرد، کمیسیون روابط خارجی پارلمان درباره تداوم این سیاست آمریکا و سایر کشورهای خارجی، به وزارت خارجه عراق نیز هشدار خواهد داد.

این نماینده عراقی ضمن هشدار درباره «خطرناکترین توطئه آمریکا علیه عراق»، تأکید کرد که «عراق به عرصه مداخلات آشکار آمریکا تبدیل شده است».

توطئه‌های آمریکا علیه عراق این روزها علیه سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مقاومت است؛ به گونه‌ای که «محمد البلداوی» نماینده فراکسیون الفتح درباره طرح‌های آمریکا برای محدود کردن نقش الحشدالشعبی و ایجاد درگیری‌های داخلی هشدار داد.

البلداوی گفت که آمریکا برای انحلال الحشدالشعبی و محدود کردن نقش این سازمان و اعمال فشار بر آن از داخل تلاش می‌کند به گونه‌ای که یک کودتای نرم در عراق در جریان است.   

این نماینده پارلمان عراق همچنین تصریح کرد که نشانه‌های کودتا در عراق دیده می‌شود و اطلاعاتی نیز پیش از تظاهرات سال گذشته درباره نقش آمریکا در این تظاهرات، اقدام علیه نهادهای امنیتی و تلاش برای بازگرداندن سیاستمداران تحت تعقیب قضایی به کشور، به دست آمد.

این در حالی است که نمایندگان عراق در ۱۵ دی ۱۳۹۸، مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق را تصویب کردند، ولی به علت فشار آمریکا و جریانهای وابسته به این کشور، این مصوبه اجرایی نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • داود IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    26 13
    توطئه ای در کار نیست و امریکا بدنبال کودتا میباشد و الکاظمی شرایط کودتا را دارد مهیا میکند.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      13 22
      الکاظمی میخواهد علیه خودش کودتا کند؟
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 0
      حشد الشعبی هم باید به قانون تمکین کند و حداقل به صورت مستقل زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برود چون با این شاخ و شونه کشیدن ها در نظر مردم عراق افت محبوبیت پیدا می کنه مثل اینکه یک گروه مسلح در ایران مثلا زیر نظر رئیس جمهور اذربایجان باشند و از اون دستور بگیرند اونوقت واکنش مردم و دولت ایران چیه.اصلا اجازه چنین کاری را می دهند. نگید که امریکا در عراق است و چنین وچنان و‌‌.... امریکا با ایران فرق داره اول اینکه نیروی فاتح عراق هست دوم به صورت مستقیم و ضمنی از هیچ گروه و جناح و نیروی مسلحی پشتیبانی نمی کنه.
  • CA ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    10 11
    قبل از اینکه الکاظمی به صدام حسین دیگری تبدیل شود بایستی مردم عراق آمریکایی ها رو با تمامی توان اخراج کنند. الکاظمی در حال نابود کردن اینده مردم عراق هست.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    14 12
    اولا پایگاه پانزده هزارنفری امریکا در بغداد موسوم به سفارت امریکا را حذف کنید. تجربه ایران نشان داده که این سفارت خانه نیست بلکه مرکز فرماندهی حکومت و استعمار است. تازه در ایران مساحتش به اندازه یک بلوک خیابان بود و نه ده ها هکتار. بعلاوه، چند ده فرد در ان کار میکردند و نه دو لشگر ادم. ضمنا سلاح خیلی سبک داشتند و نه توپخانه و موشک انداز و رادارهای رصد و شلیک. و ... . خود دانید اهل عراق.
  • محمد IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    عراق در وسط توطئه ها
  • DE ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    ساختن بمب اتمی پایان همه مشکلات نظامی بین المللی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس