سهیلا جلودارزاده

در شرایطی که زنگ حساب اصلاح‌طلبان فرا رسیده و باید بواسطه نتیجه حضورشان در دولت، مجلس دهم و شورای شهر به مردم پاسخگو باشند اما آنها خواندن انشاهای بدمضمون را برگزیده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

انشاهای بدمضمون اصلاح‌طلبان در "زنگ حساب"

سهیلا جلودارزاده، از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس دهم که در دولت آقای روحانی هم دارای سمت بوده است،‌ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با روزنامه آرمان ملی، در اشاره به وضعیت کشور،  حاکمیت و اصولگرایان مجلس یازدهم اعتراضاتی را مطرح کرده است که در ادامه بخش‌هایی از آنرا می‌خوانید:

_ یک جریان می‌تواند با فشار برخی نهادها به قدرت برسد.

_ بی‌اخلاقی در جامعه نه تنها از بین نرفته بلکه به نوعی نهادینه هم شده است، به‌طوری که شاهد هستیم فساد و بی‌اخلاقی همه‌جا ایجاد شده است. ظهور و بروز این جریانات اصلا طبیعی نیست و نشانگر این است که پشت این بی‌اخلاقی‌ها و فسادها یک سقوط وجود دارد.

_ می‌توان گفت صدای مردم به جایی نمی‌رسد.

_ مشکلات اقتصادی گلوی مردم را به سختی می‌فشارد.

_ حضرت امام (ره) بارها در دوران حیات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که مبادا روزی فرابرسد که شاهد یوم‌ا... دیگر باشیم، زمانی فرا برسد که مردم قیام کنند و باعث برچیده شدن حکومت شود.

_ ما قوانینی داریم که به ظاهر به نفع مردم، اما در باطن به زیان آنهاست. وقتی به موجب این قوانین اقتصاد مردم ضعیف بشود حق حیات از آن گرفته می‌شود.

_ در خصوص مجلس یازدهم باید گفت که هنوز تحت‌تاثیر فضای انتخاباتی هستند، همچنان از آن دوران بیرون نیامده‌اند و بیشتر از آن تحت تاثیر افراد خاص و نهادهای خاص قرار دارند که با حمایت‌ آنها به راس امور تکیه داده‌اند اما باید این موضوع را یادآور شد که نباید رابطه خود را با مردم قطع کنند، چراکه اگر با مردم تعامل داشته باشند، پی به مشکلات آنها می‌برند اما اگر متکی به رفت‌ و آمد با حامیان خود باقی بمانند در حد همان عمل ویترین یعنی شعار دادن باقی خواهند بود.[1]

*ما قضاوت درباره اظهارات این مقام مسئول در مجلس و دولت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و البته این نکته را بیان می‌کنیم که خانم جلودارزاده بایستی توضیح می‌داد که چرا و چگونه عملکرد اکثریتی اصلاح‌طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر طی سال‌های اخیر منتج به این مشکلات شده است؟

نه اینکه به وصف ذهنی خود از اوضاع کشور بپردازد!

اگر پاسخ این سؤال داده نشود یا مردم آنرا از اصلاح‌طلبان مطالبه نکنند؛ بسا که در انتخابات آینده نیز مجددا اصلاح‌طلبان در رأس کار قرار گیرند و بر عمق مشکلات افزوده شود...

***

در شرایط کرونا به دنبال نظارت بر قیمت مسکن نباشید!

حسین سلاح‌ورزی، ‌نایب‌رئیس اتاق ایران طی یادداشتی با عنوان "ضد حمله کرونا و اقتصاد لرزان" که در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه همشهری (ارگان شهرداری تهران) منتشر شد؛ ضمن مرگبار توصیف کردن شرایط در اثر بیماری کرونا، دیر و بد بودن کمک‌های مردمی و احتمال بروز بحران در ساختار سیاسی کشور! به شرح اقداماتی که دولت باید در این شرایط تصویر شده انجام دهد، پرداخته و نوشته است:

"در این شرایط باید از مداخلات موردی در بازارها، به‌قصد اصلاح یک متغیر جزئی، جدا اجتناب کرد؛ چراکه هرج‌ومرج و نااطمینانی و نگرانی، میوه‌ای جز کنترل ناپذیری بیشتر نخواهد داشت."[2]

*جدای از اینکه سیاه‌نمایی و ضعیف کردن افکار عمومی در جریان مشکلات کشور؛ اقدامی نابخشودنی است و آثاری مخرّب‌تر از حتی کرونا بر جای خواهد گذاشت اما توجه به این نکته در اظهارات فرد مذکور ضروری است که گویی او قصد دارد یگانه امیدهای مردم در شرایط فعلی را نیز از دسترس خارج کند!

آیا اگر در شرایط فعلی و با همکاری دولت و مجلس؛ امیدی برای نظارت بر "قیمت مسکن" ایجاد شود و قیمت‌های این متاع؛ اعم از اجاره و خرید و... کاهش یابد؛ موجب نااطمینانی خواهد بود یا سبب التیام خاطر؟

اگر در شرایط مقابله کشور و مردم با بیماری کرونا، این خبر هم برسد که دولت توانسته با وضع قوانینی؛ افزایش روزافزون قیمت لبنیات را کنترل کند و حتی آنرا واقعی‌سازی کند؛ این رخداد موجب هرج و مرج می‌شود؟

بدیهیات مسئله لزوم نظارت بر قیمت‌ها آنقدر هست که در هر شرایطی؛ هیچ امکان خدشه‌ای برای آن نباشد فلذا بایستی به هر قلم و لسانی که در شرایط فعلی موجب انکسار امید و مقاومت مردم و کشور است با دیده انتقاد یا حتی تردید نگریست.

***

ورود خانواده‌های زباله‌گرد خارجی به ایران

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به تازگی در سخنانی گفته است: تعداد زیای از اتباع غیر ایرانی هستند که به شکل خانوادگی برای انجام کار خیابانی و زباله گردی وارد ایران شده‌اند!

به گزارش ایسنا،‌ او همچنین در ادامه این صحبت‌ها پیرامون زباله‌گردها تصریح می‌کند: حس ترحم و انسان دوستانی مردم گاهی موجب تشدید این موضوع می‌شود.  براساس پژوهش انجمن حمایت از حقوق کودکان در مورد زباله‌گردی گفته شد که ۲.۵ تا ۳ درصد از سود ناشی از زباله گردی به کودک می‌رسد و بقیه آن به واسطه‌ها و... می‌رسد. این کار یک برده‌داری نوین است و از مردم خواهش می‌کنم از دادن پول به کودکان پرهیز کنند. می‌توانند به آنها خوراکی بدهند، اما دادن پول موجب تشدید سوء استفاده از کودکان می‌شود.

مسعودی فرید با بیان اینکه مهم این است که نه پول به کوکان بدهیم و نه به آنها توهین کنیم، توضیح داد: این کودکان به ویژه اتباع بیگانه هیچ تقصیری ندارند و شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور مبداء موجب حضور آنها شده است.

معاون سازمان بهزیستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه در تهران ۶۰۰ کودک کار دارای خانواده ایرانی شناسایی و فرایند توانمندسازی آنها شروع شده است، گفت: ۵۵ درصد کودکان کار، غیر ایرانی‌اند که این میزان در تهران به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.[3]

*ورود نه چندان غیر ممکن اتباع بیگانه به ایران؛ خاصّه از مرزهای شرقی کشور مسئله‌ای است که وزارت کشور در قبال آن بایستی اقدامات جدی‌تری را صورت دهد.

خاصّه اینکه همیشه کسانی که وارد کشور می‌شوند، می‌توانند زباله‌گرد نباشند و این مسئله تبعات امنیتی خاصّ خود را نیز دارد.

رونق کسب و کار خیابانی در ایران، نبود ساز و کارهای مالیاتی و نظارتی در برخی ابعاد اقتصاد و عدم تفکیک فرهنگی و قانونی مناسب بین کودکان کار ایرانی و غیر ایرانی؛ از دلائلی است که موجب شده خیابان‌های ایران به یک هدف اقتصادی برای اتباع خارجی باشد.

***

1_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/291929

2_http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/104247

3_https://www.isna.ir/news/99041712496/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    32 4
    آدم حالت تهوع بهش دست میده. انگار داری بی بی سی و سعودی می بینی. # اصلاحات بی ریشه
    • سید IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      39 3
      علی الظاهر خانم جلودارزاده برای آن که اسمش بامسمّا شود در فرار به جلو، جلودار اصلاح طلبان تهوع آور شده است! و کارش پاک کردن صورت مسئله است تا جواب گوی سالها حضورش در مناصب مختلف نباشد! همانند فرار از پاسخگویی در جلسه مناظره با مرحومه فاطمه رهبر در زمان تبلیغات انتخابات مجلس!!
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      20 4
      مجلس یازدهم با رد اعتبارنامه تاجگردون نشان داد که انقلابی و فساد ستیز است مجلس دهم و دولت اصلاح طلب مردم را ناامید و مایوس کردند.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      20 3
      اصلاح طلبان بی کفایت باید در مورد افزایش 580 درصدی قیمت مسکن و افزایش 10 برابری سکه و افزایش 7 برابری دلار و افزایش 5 برابری خودرو و لوازم خانگی و موبایل و مواد غذایی و غیره پاسخگو باشند و فرافکنی نکنند.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      3 1
      مشرق لطفا" یک گزارش از سقوط 100 پله ای اعتبار پاسپورت ایرانی در دولت روحانی تهیه کن.
  • محسن نوروزی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    12 2
    خاک بر سر مدیران ناتوان که عرضه جمع کردن این زباله گردها را ندارند که باعث بیماری هستند ....؟؟؟؟!!!!!پس چه انتظاری باید از اینها داشت ....
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    12 7
    کانادا و استرالیا و... نخبه ها و دانشمندان و ثروتمندان کشورهای دیگر را جذب میکنند ما زباله گردها را سیاست فعلی ایران را نابود میکند
  • مهدی جوان IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    8 2
    چشم مسولین ذی ربط روشن کهدر این رابطه خیلی بی حالنداین روزهاسر هر چهار اهی شلهدیک مشتزچه های خیابانی قد نیم قد کهاغلب پاکستانی و افغانی هستند مشغول کدایی از مردم هستند ومنطره بدی از چهره شهر میسازند ایا کسی پیدا میشود این مسیله حل کند وانها را که غیر قانونی وارد کشور شده اندمع آوری کند واردات گدا راجلوش را بگیرید چون ما بهاندازه کافی دارژم
  • AT ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    10 9
    مفت همه چی مفت باعث شده افغانیها و پاکستانیها وارد ایران شوند.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    10 2
    راز شگرفی هست اصلاح طلب ها تا در راس قدرت هستند همه چی خوبه ولی وقتی مردم شوتشون میکنند یادشون میفته مردم گشنه هستد و به یاد شورش مردم میفتند مسبب این وضع رییس تکرار چیتون هست و امثال شما سرکار جلودار زاده
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 1
    اشتباه کردیم
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    8 0
    دنیا شرایط اقامت و زندگی و اجازه ورود در کشورهاش چه مدلی ماله ما چه مدلی.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 1
    از نطنز چه خبر انفجار چگونه رخ داده است لطفا اطلاع رسانی کنید موشک بود بمب بود چی بود
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      4 2
      از اصلاحات و بازرسان! آژانس بپرس.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      3 1
      یعنی نطنز دست اصلاح طلبان است و بقیه کشک اند
  • من ایرانیم IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 2
    الان مرزهای ما شده اینهو دروازه تیم مالدیو که ما 17 تا گل بهش زدیم. اگه منکرش هستید بفرمایید این همه آدم بدبخت و بیچاره ی فقیر برای چی بایستی توی این کشور هزار درد جیلان بزنند.خودمان کم مشکل وبدبختی داریم اینها هم شده اند قوز بالا قوز. شاید هم دستهایی تو کاره که تیشه به ریشه ی نسل ایرانی بزنند با ورود بیکاران وفقرای کشورهای افغانستان ،پاکستان،بنگلادشیها و....شما را به دودست بریده ی حضرت عباس قسم میدم منتشر کنید واونایی هم که می خوانند به گوش مرزداران ما برسانند که چرا وچگونه؟ باید به ملت پاسخ بدهند
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 3
    باسلام. در میان اصلاح طلبان از ظریف گرفته تا خویینی ها و واین خانم که مدت زیادی در مجلس وسمت های دیگر بوده اند هیچگاه حاضر نشدند که اعتراف کنند که عمده ای مشکلات اقتصادی وبالتبع نارضایتی مردم اصله گرفتن از گفتمان انقلاب وگوش ندادن به نظریات رهبری است . اما مردم این را فهمیده اند.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    به دنبال نظارت بر قیمت مسکن نباشید .... چون کرونا هست کرونا خودش قیمت را کم میکند .. انقدر میکشد که خانه خالی زیاد میشود ... اینم تز این اقای مسئول درست گفتید
  • سرگشته DE ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    اقا این مرزها رو ببندید .... یا مثل ترکیه یه دیوار بکشید این چه وضعشه یکی از شهرهایی که بالا ترین عامل بزه رو داره شده مشهد ... دلیلش هم مشخصه ، افاغنه و پاکستانی ها ، بعدا این افراد میشن اواری رو سرمون .. کما اینکه المان با گرفتن پناهنده ها نابود شده ، و فرانسه .. ادم حالت تهوع میگیره ... این وضع اگر کنترل نشه .. کار دست این مملکت میده ! مرزهای غربی هم همچین وضع خوبی نداره
  • قدرت الله US ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    سلام بر هموطان عزیز اینجانب مدتهااست که درامریکا زندگی می‌کنم وتاحدودی از وضعیت زندگی مردم این کشور آشنای رادارم. سروران من امریکا را فقط از دید فیلم ها ویا سروتمندان نگاه نکنید شهری نیست که سر هر خیابانی یک دونفر برای گدای نباشند درشهرهای مثل لوسنجلس ودیگر شهرها مردم تو پیاده روها میخوابند و یا سایر کشور های اروپا از خداوند متعال خواستارم نسل دشمنان کشورمان را کوتاه نموده وصبر به شما عزیزان عنایت فرماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس