کد خبر 1092435
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
تامین آب 17 استان با استفاده از آب دریا/ تامین انرژِی واحدهای آب شیرین کن از گرمای نیروگاه‌های حرارتی

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، گفت:کار مطالعاتی تامین آب ۱۷ استان کشور، در پهنه‌ای وسیع با استفاده از نصب آب ‌شیرین‌ کن و بهره از منابع آب شور دریا، در حال انجام است.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ضمن اشاره به برنامه جدی وزرات نیرو به منظور تامین آب از منابع آب شور دریا، گفت: کار مطالعاتی تامین آب ۱۷ استان کشور، در فاصله ۱۰۰کیلومتر با استفاده از نصب آب ‌شیرین‌ کن و بهره از منابع آب شور دریا، در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

وزیر نیرو، در بیان تکنولوژی ساخت آب شیرین کن، اظهار داشت: تکنولوژی ساخت این ابزار روز به روز در حال پیشرفت است و هزینه تمام شده شیرین کردن آب به واسطه ارتقاء تکنولوژی کاهش می‌یابد.

*تامین انرژی آب شیرین کن با استفاده از خروجی نیروگاه‌های حرارتی

وی در توضیح استفاده از گرمای خروجی نیروگاه‌های حرارتی در کشور به منظور راه‌اندازی واحدهای آب‌شیرین کن، افزود: تامین انرژی واحد آب شیرین کن با استفاده از خروجی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی، علاوه بر افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی منجر به تامین آب شرب بخش عمده‌ای از استان‌های ساحلی خواهد شد.

اردکانیان، در پایان، با اشاره به تاسیس فاز دوم پروژه بزرگ آب‌شیرین کن بندرعباس، تصریح کرد: این پروژه در هفته‌های آتی و در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح خواهد شد و منجر به تامین آب بیش از ظرفیت مورد نیاز بندرعباس و شهرهای اطراف می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    10 0
    چند سال است این موضوع مطرح میشود اما عملاً هیچ اقدامی نمیشود. این پروژه بعید است در این دولت کلید بخورد. البته در دولت های بعدی هم به دلیل بودجه هنگفت مورد نیاز کلید نخواهد خورد. متاسفانه دولت ها به دنبال پروژه ای هستند که در زمان مسوولیت آنها افتتاح شود. بنابراین امکان عملیاتی شدن آن نیست!!
  • DE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    جالبه نفت و گاز را میشود از هزاران متری عمق زمین خارج کرد و هزاران کیلومتر لوله کشی کرد ولی آب را نمیشود خیلی لوله کشی کرد چون لوله ها زنگ میزنند و بایستی دایم کسی باشد گوشی را بردارد ببیند کیه داره زنگ میزنه!!! نفت شمال را هم با لوله کشی میشه بیاری خلیج فارس برای فروش ولی آب را نه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس