کد خبر 1091958
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: مصطفی تاج زاده نوشته "کره‌شمالی، کوبا و زیمبابوه استقلال سلبی دارند؛ اما فقیر و عقب‌مانده‌اند. کشور را نیز انسدادی و تک‌صدا اداره می‌کنند. چین  باوجود تک‌حزبی بودن، از هر دو استقلال سلبی و ایجابی بهره می‌برد؛ دست‌های بیگانه را قطع کرده‌ و درعین‌حال در چهار دهه اخیر، برخلاف سه دهه اول پیروزی انقلاب خود، با اولویت دادن به رشد اقتصادی، مرزها را گشوده، دیپلماسی را به خدمت توسعه اقتصادی گرفته است.

امروز  چین و امریکا، بیشترین رقابت را درعین بیشترین همکاری اقتصادی دارند. کره‌شمالی از نظر  استقلال منفی با کره‌جنوبی قابل مقایسه نیست. باوجود این، اگر مرزهای دو کشور باز شود؛ سیل جمعیت از جنوب به شمال سرازیر خواهد شد یا برعکس؟ هموطنان سینه‌چاک مدل کره‌شمالی  در صورتی که به زندگی در یکی از دو کره مجبور یا محکوم شوند، کدام‌را برمی‌گزینند؟  چنانچه پاسخ به پرسش‌های بالا را روشن بدانیم، پس نباید اجازه دهیم استقلال با انزوا و تحریم، و در نتیجه فقر و فساد و پیشرفت‌های گلخانه‌ای هم خانه شود".

چند سوال:
آیا چین مانند لیبرال های ایرانی، به آمریکا اعتماد و منابع قدرتش را واگذار کرد؟ فقط یک نمونه ذکر کنند! آیا چین اراده کرده بود مثل شما، برجام دو و سه هم داشته باشد و بقیه توانمندی های نظامی و امنیتی و نفوذ منطقه ای اش را واگذار کند؟! چین توافق شتر گاو پلنگی و نسیه در برابر نقد (مثل برجام) انجام داده؟

اما دوگانه شیادانه کره جنوبی و شمالی؛ اولا مگر مجبوریم یکی از این دو را انتخاب کنیم؟ ثانیا شما در فریب های برجامی، نه کره جنوبی بلکه ترازهای زندگی اروپایی را وعده دادید، ولی عملا زندگی مردم را دشوار تر از کره شمالی کرده اید.به قول مشاور فرهنگی سابق روحانی، سوئیسی حرف زدید، اما آفریقایی عمل کردید. (او لعنت هم کرد)

چین و کره جنوبی پیشرفت کردند، چون راه سفاهت تاج زاده ها را بستند. نه در کره جنوبی و نه در چین، دروازه واردات بی رویه و دلالی را به قیمت نابود کردن تولید ملی باز نکردند، بلکه مجازات قاچاق و نابودی ارز ملی در هر دو کشور، اعدام است.

 18 میلیارد دلار #ارز_جهانگیری و  27 میلیارد دلار #ارز_صادراتی باز نگشته را که به یاد دارید؟! نابودی منابع ملی فقط به خاطر یک کرشمه فریبکارانه آغرب، جز در مدیریت لیبرال های مغرور و بی سواد کجا اتفاق می افتد؟

تاج زاده ها فقط با قذافی ها قابل مقایسه اند؛ انقلابی نمای ماجرا جو، اشرافیت خواه، تسلیم طلب و اعتماد کننده مطلق به آمریکا و اروپا که منابع اقتصادی را مفت به دشمن  فروخت و چون کشورش را خلع سلاح کرد، به کام جنگ و ویرانی کشاند.

افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال، نه استقلال سرشان می شود و نه از تعامل متوازن، بهره ای برده اند. آنها در برجام، نه مرزهای استقلال را رعایت کردند و نه آداب تعامل متوازن و متعادل و محتاطانه را.

نفوذی ها، دولت را فریب دادند و وادار به قمار یکطرفه ای کردند که عاقبتش برای اهل خرد معلوم بود. آدم های عاشق پیشه و هوس زده، سرکیسه می شوند؛ اگر که سارقان لخت شان نکرده باشند. شکوائیه های برخی متولیان برجام در چند سال اخیر را مرور کنید!

اگر دروغ شماره می انداخت، حتما کنتور افراطیون مدعی اصلاحات تا به حال چند بار منفجر شده بود. اما اگر هم کنتور نیاندازد؛ مایه رسوایی دروغگوست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    52 7
    من موندم ایناباچه رویی هنوزدارن تز میدن.....!!!! ماکه تامغزاستخوان مدیریت وتدبیردوستان شماروداریم احساس می کنیم،
  • سید IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    8 10
    الگو = سرمشق ـــ اسوه!!!
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      16 4
      الگو فارسی است...مجید دلبندم!
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    49 7
    ادمی مثل تاجزاده اصلاً ارزش جواب دادن داره
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      10 1
      18:40 ببخشید منظورتون از " آدمی" مثل تاجزاده چی بود؟
  • TW ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    8 10
    فعلا که دارن با دلار 22 تومنی خون مردمو می مکن
  • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    7 1
    شرم احساسی انقلابی است بیشرمی شمارافقط دوستانتان درتیرانا دارند که هم جاسوسی برای امریکا میکردندوهم بقول خودشان درراس پیکان مبارزه با امپریالیسم بودند
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    6 2
    افرین
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    7 1
    خدا آخر عاقبت همه ما را ختم به خیر کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس