کد خبر 1091855
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

برای موفقیت در کنکوری و امتحانات مدرسه باید از تمامی امکانات و ابزارهای موجود استفاده کرد.

مهمترین ابزار موفقیت در کنور و آمتحانات مدرسه کتاب های آموزشی است. در این مقاله به اهمیت کتاب های آموزشی را بیان و تعدادی از برترین کتاب های آموزشی را معرفی می کنیم.

همانطور که می دانید رقابت در کنکور هر سال سنگین تر و بیشتر می شود، با توجه به این امر قطعا دانش آموزان دنبال این هستند که در این رقابت موفق شده و نتیجه دلخواه خود را بگیرند. کتاب های آموزشی با روشی نوین در تدریس سعی بر این داشته اند که بهترین و مفیدترین مطالب و نکات را به دانش آموز ارائه دهند، از این رو این سبک کتاب‌ها کمک شایانی به موفقیت دانش آموزان در کنکور و یا حتی امتحانات مدرسه می کنند.

لازم به ذکر است که در زمینه آزمون های ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی نیز کتاب های آموزشی نقش و اهمیت خاصی دارند که معمولا اولیا برای موفقیت فرزاندانشان از کتاب های آموزشی کمک بسیاری می گیرند.

دانش آموزان با مطالعه کتاب های آموزشی دانش خود را افزایش داده و به مراتب متوجه پیشرفت سطح علمی خود می شوند و چالش هاس دشوار کنکوری و دیگر آزمون ها را راحت تر پشت سر می گذارند.

خیلی ها بر این باور هستند که هرچه مطالب کتاب سخت و فهمش دشوارتر باشد کتاب سطح بالایی است که از محدوده دانش ما خارج است اما این یک نگاه کلیشه ای و اشتباه است که در نظرها باقی مانده، کتاب های آموزشی جدید تمام سعی خود را داشته اند که تمامی مطالب علمی به گونه ای طراحی کنند که فراگرفتن آن کار دشواری نباشد و بتوان از مطالب آن نهایت استفاده را بهره ببرند.

استفاده از کتاب آموزشی ضروری است چون با مشکلات متعددی در آموزش و تدریس روبرو هستیم:

1) تغییر نظام آموزشی که هر چند سال یک بار اتفاق می افتد.

2) تغییرات هرساله کتب درسی

3)تعطیلی های مدارس و آموزشگاه ها (آلودگی هوا، بارش برف، کرونا و ...)

و ....

به تعدادی از کتاب های برتر آموزشی می پردازیم:

شگفت انگیز خیلی سبز:

مجموعه کتاب های شگفت انگیز خیلی سبز با رویکرد آموزشی کامل و فراگیر اما دوست‌داشتنی و لذت‌بخش، به یاری دانش‌آموزان می‌آید. این کتاب ها منطبق برکتاب های درسی است که در نگارش آن ‌سعی شده تا چینش و ارائه مطالب به گونه‌ای باشد که مخاطب متوجه گذر زمان نشود و چنان غرق در مفاهیم و محتوای کتاب گردد که به خوبی از پس درکشان برآید. در کتاب آموزش شگفت‌انگیز مطالب درسی، در قالب درس‌نامه‌ها به زبانی ساده اما قابل فهم نگاشته شده‌اند؛ چراکه تأکید و اهمیت این دسته از کتاب‌ها، آموزشی اصولی و دقیق است تا دانش‌آموز درس را مفهومی و عمیق بیاموزد و به دنبال آن نتیجه‌ای درخور و شایسته کسب نماید. از این‌رو درس‌نامه‌ها با دقت و وسواس نگاشته شده و در آن مثال‌ها و نکات مهم و دانستنی به وفور خودنمایی می‌کنند.

سه بعدی الگو:

مجموعه کتاب های سه بعدی شامل درسنامه های مفصلی است که مثال ها و تمرین های حل شده ی متعددی را برای نشان دادن کاربرد مطالب در سوال ها، در خود گنجانده است. هر فصل کتاب به چند درس تقسیم شده که در پایان هر درس، پرسش های چهارگزینه ای مربوط به آن، برای ارزیابی میزان یادگیری دانش آموزان ارائه شده است.

سیرتاپیاز گاج:

کتاب های سیر تا پیاز به خاطر پوشش صفر تا صد مطالب کتاب درسی، و آموزشی ساده و روان یکی از محبوب ترین و کامل ترین کتاب های کمک درسی در بین دانش آموزان است. مولفان در این به قدری تمامی مطالب را به طور کامل بیان نموده اند و حتی ریزترین جزئیات را موشکافی کرده اند که گویی دانش آموز ، دبیر را در کنار خود دارد. پس از فرا گرفتن مباحث درسی، دانش آموزان با تکیه بر بانک تست ارائه شده در این کتاب می تواند دانسته های خود را بسنجند و با نحوه ی طراحی تست از این مباحث آشنا شوند.

فضایی مهروماه:

مجموعه کتاب های فضایی منطبق با کتاب درسی طراحی و تالیف گردیده تا به عنوان یک کتاب کمک درسی یاری رسان دانش آموزان و داوطلبان کنکور باشد. شروع آموزش در این کتاب به این صورت می باشد که در ابتدای هر فصل یک نمودار از آنچه قرار است در درسنامه مطرح شود ارائه شده تا مخاطب در جریان مطالبی که قرار است بیاموزد قرار بگیرد؛ و بلافاصله بعد از آن درسنامه ها، به صورت کاملا مفهومی و جامع که در بردارنده ی تمام مطالب کتاب درسی است ارائه شده آن هم به صورت جزء به جز تا مفاهیم عمیق تر به ذهن سپرده شود. لازم به ذکر است که این درسنامه ها به صورت یک فصل کامل ارائه نشده بلکه برای درک بهتر مطالب و تسلط برموضوع، یک فصل به چند بخش کوچک تقسیم شده تا از فشردگی مطالب کاسته شود. برای درک بهتر مطالب حین ارائه ی درسنامه ها یک یا چند مثال و یا تست نیز گنجانده شده تا مطالب  به راحتی ملکه ی ذهن گردد.

فروشگاه اینترنتی کتابانه یکی از معدود کتابفروشی های اینترنتی است که توانسته بیش 20.000 عنوان کتاب را گرد آورد تا با خیال راحت خرید کتاب کنکوری خود را انجام دهید. کتابانه (خانه کتاب اسلامشهر) به عنوان توزیع کننده کتاب و محصولات فرهنگی تلاش دارد فاصله میان ناشرین و مصرف کنندگان را کمتر کند و مشتریان را به طیف گسترده‌ای از محصولات متصل کند. برای خرید اینترنتی کتاب می توانید به آدرس www.ketabane.org مراجعه کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس