کد خبر 1091640
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
الفتح

ائتلاف الفتح عراق اقدام سفارت آمریکا مبنی بر آزمایش سامانه دفاع موشکی پاتریوت در سفارت این کشور در منطقه سبز را نقض عرف دیپلماتیک خواند.

به گزارش مشرق، ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام سفارت آمریکا در بغداد امری عجیب و غیرمسئولانه و نیز نقض عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود.

بیشتر بخوانید:

خروج نظامیان آمریکایی، دستور کار سفر الکاظمی به واشنگتن

در این بیانیه آمده که این اقدام آمریکا بیانگر آن است که نقض حاکمیت ملی و حریم دولت عراق همچنان ادامه خواهد داشت در غیر این صورت چگونه ممکن است سفارت و دفتر نمایندگی هیأت دیپلماتیک به یک اردوگاه نظامی در قلب بغداد تبدیل شود و بدتر از آن چگونه ممکن است تصمیم‌گیران عراقی با این تجاوزات آشکار موافق بوده و به آن واکنشی نشان ندهند.

طبق گزارش وبگاه «السومریه نیوز»، ائتلاف الفتح همچنین از عدم وجود موضع روشن و آشکار دولت و نیز سکوت تمامی طرف‌های عراقی که برای ابهت کشور گریه می‌کنند اما دست به هیچ اقدامی نمی‌زنند، ابراز تعجب کرد.

در این بیانیه آمده است که «آنچه دیروز بدون اطلاع قبلی در روز روشن در بغداد رخ داد و باعث رعب و وحشت مردم شد زنگ خطری است که ادامه‌دار بودن تجاوزات و نقض حریم و حاکمیت عراق را نشان می‌دهد».

ائتلاف الفتح همچنین تأکید کرد که همه گروه‌های ملی کشور بایستی این تجاوزات مکرر را محکوم کرده و آمریکایی‌ها نیز دست از این اقدامات تحریک‌آمیز علیه ملت عراق بردارند و دولت عراق نیز بایستی اقدامات کفی برای ممانعت از تکرار چنین اتفاقاتی، اتخاذ کند.

رسانه‌های عراق عصر شنبه از اقدام سفارت آمریکا در بغداد در آزمایش و راه اندازی سامانه دفاع هوایی در منطقه سبز بغداد که منطقه‌ای دیپلماتیک است، خبر دادند. این اقدام آمریکایی‌ها اعتراض طیف‌ها و گروه‌های عراقی را در پی داشت و هشتگ «#قاعدة_مو_سفارة» (سفارت نیست پایگاه نظامی است) راه انداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 3
    کاظمی چه کرده برای آمریکا .... به به
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    4 1
    عزت عراق بار دیگر پایمال خواهد شد . این را سکوت خفت بار برادران و نخبه های عراقی در برابر امریکا نشان می دهد خدا مردم زجر دیده این کشور را از شر امریکا نجات بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس