آمریکایی ها خواهان استقرار مجدد نیروهای خود در عراق بودند

رئیس هیئت مذاکره کننده عراقی با آمریکا اعلام کرد که واشنگتن خواهان استقرار مجدد نیروهای خود در عراق بود.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «عبدالکریم هاشم» رئیس هیئت مذاکره کننده عراقی در گفتگو با واشنگتن اظهار داشت که بغداد در این دور از گفتگوها بر ۳ درخواست درخصوص حضور نظامی آمریکا در عراق تاکید کرد که در چارچوب یک توافق تدوین می شود.

وی با اشاره به مهمترین اصول بغداد در دور نخست گفتگوها با آمریکا اشاره و اعلام کرد: نیروهای آمریکایی حاضر در عراق به عنوان نیروهای این کشور در عراق فعالیت نمی کنند بلکه در چارچوب ائتلاف بین المللی که متشکل از ۸۲ کشور برای مبارزه با داعش است، حضور دارند.

بیشتر بخوانید

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره مذاکرات آتی با آمریکا

هاشم در ادامه گفت: آمریکایی ها خواستار استقرار مجدد نیروهای خود در عراق در چارچوب نیروهای ائتلاف بین المللی مقابله با داعش شده اند و این اقدام با اختیار دولت عراق و برای کمک به روند مبارزه با داعش از طریق حملات هوایی و آموزش نیروهای عراقی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این مذاکرات به درخواست آمریکا برگزار شد اما ضروری بود زیرا اتفاقی که در اوایل سال رخ داد (شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) نقض حاکمیت عراق بود و قرار شد که این مذاکرات به توافقی منجر شود که خواسته‌های عراق را محقق کند که نخستین آن عدم ایجاد پایگاه نظامی آمریکا، دوم کاهش نیروهای آمریکایی و سوم باقی نماندن این نیروها جز به درخواست عراق است.

رئیس هیئت مذاکره کننده عراقی درباره تعهدات عراق در این مذاکرات گفت: عراق وظیفه دارد که از نیروهای ائتلاف بین‌المللی در خاک خود محافظت کند زیرا آنها به درخواست دولت عراق آمدند و ما همچنین باید از هیات‌های دیپلماتیک از جمله آمریکاییها نیز حفاظت کنیم و این وظیفه همه دولت‌ها در جهان است که از هیات‌های دیپلماتیک حفاظت کنند و این چیزی بود که ما در مذاکرات بر آن تاکید کردیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    راه پایان درگیری ها در شرق سوریه حمله مشترک ایران و ترکیه به استان دهوک و قطع شاه راه ارتباطی امریکا و اقلیم با شرق سوریه است
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    بی عرضه های زبون. شما هم مثل اصلاح طلبا هستین که برای ایرانیان نماد تحقیر ملی هستند.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    شما دغدغه اخراج آمریکاییها رو به صورت جدی ندارید
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    مصوبه مجلستون اخراج بود یا کاهش ؟ دولت مگر نباید مجری قانون باشه ؟
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    باقی نماندن جز به درخواست یعنی چه ؟ عراق تا عذر آمریکاییها رو نخاد انتظار امنیت و آرامش خیال باطلیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس