کد خبر 1091497
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
جزئیات افزایش تولید خودرو در بهار امسال/رشد ایران خودرو و افت سایپا + جدول

تولید انواع خودرو طی سه ماهه اول امسال با رشد 8.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۱۶ هزار و ۸۴۱ دستگاه رسید. در این مدت تولید ایران خودرو 22.6 درصد افزایش یافت و تولید سایپا با افت 4.3 درصدی همراه شد.

به گزارش مشرق، طی سه ماهه اول امسال  ۲۱۶ هزار و ۸۴۱ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۷ درصد رشد داشته است. در این مدت تولید سواری در کشور با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰۰ هزار و ۲۸۷ دستگاه رسید.

در عین حال، تولید ون با رشد 115.6  درصدی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته به 32 دستگاه رسید. در مورد تولید وانت نیز باید به رشد ۱۷.۴ درصدی طی سه ماهه اول امسال اشاره کنیم به طوری که در این مدت ۱۵ هزار و ۱۲۰ دستگاه وانت در کشور به تولید رسید.

بیشتر بخوانید:

در مقابل، تولید مینی‌بوس و میدل باس طی سه ماهه اول امسال ۳۷.۶ درصد افت داشته و به ۱۳۶ دستگاه رسیده است. در این مدت تولید اتوبوس 131.8  درصد رشد داشته و به ۱۹۷ دستگاه رسیده است. تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افزایش 8.7 درصدی به هزار و ۳۲ دستگاه رسیده است.

همچنین در خرداد امسال تولید انواع خودرو در کشور به 90  هزار و ۳۰۶ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۴ درصد رشد داشته است. در این مدت ۸۳ هزار و 111 دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به خرداد سال گذشته ۳۱.۶ درصد رشد داشته است.

* رشد 22.6 درصدی تولید ایران خودرو 

در مورد تولید محصولات ایران خودرو طی سه ماهه اول امسال باید به افزایش ۲۲.۶ درصدی اشاره کنیم به طوری که در این مدت ۱۰۹ هزار و ۶۵۲ دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی به تولید رسید. تولید سواری توسط گروه ایران خودرو نیز طی سه ماهه اول امسال معادل ۱۰۷ هزار و ۴۶۴ دستگاه بود که نسبت به سه ماهه اول سال ۹۸ رشد ۲۱.۲ درصدی را تجربه کرده است.

تولید ایران خودرو در خرداد امسال نیز با رشد 55.8 درصدی همراه بود و به 42 هزار و 807 دستگاه رسید. تولید سواری توسط ایران خودرو در خرداد امسال به ۴۱ هزار و ۸۶۴ دستگاه رسید که نسبت به خرداد ۹۸ رشد 54.8 در صدی را داشته است.

* افت 4.3 درصدی تولید سایپا

 تولید انواع خودرو توسط گروه سایپا در سه ماهه اول امسال با افت ۴.۳ درصدی همراه بود و به ۹۶ هزار و ۹۲۴ دستگاه رسید. تولید سواری توسط سایپا در سه ماهه اول امسال نیز با افت ۶.۸ درصدی همراه بود و به ۸۴ هزار و ۴۸۹ دستگاه رسید.

در مورد تولید گروه سایپا در خرداد ماه نیز باید به رشد ۱۵.۷ درصدی اشاره کنیم به طوری که در این مدت ۴۳ هزار و ۲۵۲ دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی به تولید رسید. تولید سواری در خرداد امسال توسط گروه سایپا معادل ۳۷ هزار و ۳۳۹ دستگاه بود که نسبت به خرداد سال قبل ۱۲.۱ درصد رشد داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس