کد خبر 1091373
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
بوفون

سنگربان تیم فوتبال یوونتوس رکورد اسطوره میلان برای انجام بیشترین بازی در سری A را شکست و علاوه بر آن دیگر آمار فردی خود را هم ارتقا داد.

به گزارش مشرق، جان بوئیجی بوفون با حضور در ترکیب اصلی یوونتوس برای مصاف با تیم تورینو در هفته سی‌ام سری A به رکورددار جدید انجام بیشترین بازی در سری A تبدیل شد.

این ششصد و چهل و هشتمین بازی سنگربان 42 ساله بانوی پیر در سری A بود که باعث شد او رکورد پائولو مالدینی کاپیتان اسطوره‌ای میلان را بشکند.

بیشتر بخوانید:

درخواست رئیس باشگاه یوونتوس از بوفون

بوفون در این بازی یک گل خورد اما در نهایت به تیمش برای کسب پیروزی 4 بر یک کمک کرد.

او که به تازگی قراردادش با یوونتوس را برای یک سال دیگر تمدید کرده است اولین بازی‌اش در سری A را با پارما و زمانی که تنها 17 سال و 9 ماه سن داشت انجام داد.  او در تمام بازی‌هایش در سری A تاکنون 296 کلین‌شیت (بازی بدون گل خورده) داشته و با ثبت زمان 973 دقیقه، رکورد طولانی‌ترین مدت بسته نگه داشتن دروازه‌اش در این رقابت‌ها را هم در اختیار دارد.

دربی تورین، یک هزار و یکصدو پانزدهمین بازی رسمی دوران بازیگری بوفون در تمامی سطوح بود و ششصد و هفتادمین بازی او برای یوونتوس در تمامی رقابت‌ها که در 316 مورد آنها کلین شیت کرده است. بوفون 220 تا از بازی‌هایش در سری A‌ را برای پارما و مابقی را با پیراهن یوونتوس انجام داده و به جز فصل گذشته که در پاری‌سن‌ژرمن حضور داشت، تمام دوران بازیگری‌اش را در ایتالیا گذرانده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس