کد خبر 1090841
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
بلال سعید شعبان

دبیرکل جنبش «التوحید الاسلامی» لبنان گفت که سفیر آمریکا در لبنان گروههای سیاسی در شهر طرابلس را از کمک‌رسانی به فقرا منع کرده است.

به گزارش مشرق، شیخ «بلال سعید شعبان» دبیرکل جنبش «التوحیدالاسلامی» امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر طرابلس از فتنه‌گری جدید «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان پرده برداشت.

به نوشته المنار، سعید شعبان که یکی از شخصیت‌های معروف اهل سنت لبنان به شمار می‌رود، در سخنانی گفت: «دورتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان با گروههای سیاسی در طرابلس دیدار کرده و به آن‌ها گفته است که حق کمک به فقرا و گرسنگان را ندارد.»

بیشتر بخوانید:

«الحاق» محور رایزنی هیأت حماس با سفیر ایران در لبنان

او این اقدام سفیر آمریکا را نوع دیگری از فشار بر مردم لبنان جهت اجرای برنامه‌های خود دانست و از تمامی گروههای سیاسی لبنانی خواست تا بدون توجه به فشارهای کشورهای خارجی، کمک به مردم را قطع نکنند.

این شخصیت لبنانی با بیان اینکه لبنان در شرایط سختی به سر می‌برد، تأکید کرد که نیروهای وابسته به خارج خیر امت اسلامی را نمی‌خواهند.

بسیاری از نهادهای لبنانی از ورای تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به «تحریم سزار» دچار صدمات شدیدی شده و مشکلات اقتصادی در این کشور بیش از پیش افزایش یافته است. به طوری که بیروت و چند شهر لبنان در دو هفته گذشته شاهد اعتراضات مردمی علیه دولت بود.

«دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان روز جمعه هفته گذشته در اظهارات تلویزیونی ادعا کرد که حزب الله مانع حل بحران اقتصادی لبنان است و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، ثبات لبنان را تهدید می‌کند.

پس از این اظهارات «محمد مازح»  قاضی پرونده‌های اضطراری در منطقه «صور» در جنوب لبنان با صدور حکمی سفیر آمریکا را از هر گونه اظهار نظر رسانه‌ای منع و هر رسانه لبنانی یا خارجی که در لبنان فعالیت می‌کند را از هرگونه مصاحبه با سفیر آمریکا یا هرگونه صحبتی با او به مدت یک سال ممنوع کرده است. 

وزارت خارجه لبنان روز یکشنبه، سفیر آمریکا را در اعتراض به دخالت در امور داخلی این کشور احضار کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    2 0
    از قیافش معلومه که سالهاست دنبال باباش میگرده بین چندتا گزینه گیر کرده بیچاره
  • امیر IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    چقدر اینها ذلیل اند که این عفریته رو اخراج نمیکنند لعنت به هرچی غربگرا
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      18:58 دمت گرم، ولی انگار لبنان هم اصلاحطلب داره که دلشون برا آمریکا غش میره و نمیزارین کسی این عفریته رو با تیپا بفرسته یانکی ستان!!!!!
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    2 0
    خفه شو .توی یک کشور برا اون کشور تعیین تکلیف میکنند .
  • سینا IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    باسلام.بعدشم خودشون میرن یک فیلم سیاهی مثل"کفرناحوم" میسازن که بگن کل لبنان بدبخت بیچاره هستن! یا مثل خیلی از فیلم های هالیودی! همه عقب افتاده! چارتا هم هستن روشنفکر! که از قضا با خودشونن! و انگلیسی هم بلدن!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس