کد خبر 1090644
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
حسان دیاب

نخست‌وزیر لبنان ضمن اعلام اینکه برخی طرف‌های داخلی و خارجی در راستای محاصره لبنانی‌ها کار می‌کنند، افزود، دولت در قبال رفتار خارج از عرف عده‌ای بسیار صبور بوده است.

به گزارش مشرق، «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان در آغاز جلسه امروز کابینه اعلام کرد، برخی طرف‌های داخلی و خارجی وجود دارند که در راستای محاصره لبنانی‌ها و وارد کردن آنها به نزاع‌های منطقه‌ای کار می‌کرده و کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

به این دلایل نباید از اقدامات آمریکا در لبنان تعجب کنیم

تحرکات خبیثانه آمریکا برای حذف حزب‌الله از صحنه سیاسی

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، دیاب در ادامه گفت: «بازی دلار» رو شده است؛ از ما اصلاح می‌خواهند اما در مقابل از فساد حمایت می‌کنند و به مفسدان مصونیت می‌دهند و مانع از دستیابی ما به پرونده اموال به غارت رفته شده می‌شوند.

 وی ادامه داد: برای حفظ روابط و دوستی‌ها درباره برخی اقدامات خارج از عرف بین‌الملل بسیار سکوت کردیم اما این رفتارها تمام شیوه‌های معمول در روابط برادرانه و دیپلماتیک عبور کرده است.

دولت لبنان که با بدترین بحران اقتصادی خود از زمان پایان جنگ داخلی در این کشور روبه‌روست، در تلاش است با برخی طرح‌حای اقتصادی آن را حل کند.

این کشور هنوز نیز شاهد اعتراضات پراکنده مردمی در برخی روزهاست و اخیرا اظهارات «دوروتی شیا» سفیر آمریکا به سوژه جدید آن تبدیل شده است. 

شیا جمعه گذشته اظهارات تندی علیه حزب‌الله مطرح کرد و این باعث شد «محمد مازح» قاضی لبنانی حکم ممنوعیت وی با رسانه‌های لبنانی را امضا کند. 

گرچه این حکم منجر به استعفای اجباری مازح شد اما وی اعلام کرد، از اقدامی که انجام داده پیشیمان نیست زیرا به وظیفه خود عمل کرده است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس