کد خبر 1088963
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
دورتی شیا Dorothy Shea

سفیر آمریکا در لبنان اخیرا در سخنانی ادعا کرد که دولت لبنان تحت سیطره حزب الله است که این مساله باعث شده مشکلات اقتصادی این کشور حل نشود.

به گزارش مشرق، پس از دخالت های سفیر آمریکا در لبنان طولی نکشید که دستگاه قضائی لبنان با صدور حکمی وی را از هر نوع اظهار نظری که باعث بی ثباتی کشور شود، برحذر داشت و تاکید کرد که در صورت تکرار، باید جریمه بسیار سنگینی بپردازد.

بیشتر بخوانید:

توهین سفیر آمریکا در بیروت به دستگاه قضایی لبنان

واکنش لبنانی‌ها به اظهارات سفیر آمریکا +عکس

کارشناسان این حکم را نوعی سیلی به این سفیر وقیح می دانند که حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان را تروریستی نامید زیرا آمریکا بی توجه به قوانین لبنان و اصول دیپلماتیک، در امور داخلی این کشور دخالت می کند که بهترین گواه آن، سخنان شیا علیه مقاومت لبنان و حتی دخالت در تعیین رئیس بانک مرکزی لبنان است.

بیشتر بخوانید:

حزب‌الله از حکم قضایی علیه سفیر آمریکا استقبال کرد

کارشناسان با اشاره به اینکه دخالت های آمریکا در امور لبنان در دوره ترامپ بیشتر شده ، تصریح کردند که نباید فراموش کرد که سیاست های آمریکا در خاورمیانه به ویژه نسبت به لبنان برگرفته از سیاستهای لابی صهیونیستی و همسو با خواسته های رژیم صهیونیستی است.

آنان خاطر نشان کردند که آمریکا می داند توانایی حذف حزب الله و مقاومت اسلامی را از معادلات سیاسی لبنان ندارد و کابینه بدون حزب الله نیز در لبنان بی معنی است اما با این حال خروج این حزب از سوریه و کابینه لبنان را شرط اعطای کمک به لبنان معرفی کرده است.

کارشناسان یادآور شدند: سیاست ترامپ نسبت به لبنان مبتنی بر فشار اقتصادی بر دولت و ملت لبنان جهت موافقت با خروج حزب الله از کابینه لبنان و از سوریه و محاصره مقاومت در جنوب سوریه است که البته حدوث آن محال است.

آنان گفتند که از سوی دیگر ترامپ برای فرار از بحرانهای داخلی نیازمند ایجاد تنش در خارج به ویژه خاورمیانه و حتی جنگ افروزی است اما همزمان می داند که وقوع هر نوع جنگ در منطقه به معنای زوال رژیم صهیونیستی خواهد بود.

کارشناسان با اشاره به هشدار اروپا به ویژه فرانسه نسبت به هدف قرار دادن حزب الله، تاکید کردند که فروپاشی لبنان بیشتر از آنکه بر مقاومت تاثیر گذار باشد، تاثیر منفی بسیار گسترده ای بر اروپا دارد.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    9 0
    هنوز یک کم دیگر مانده که کشورهای دنیا ، مخصوصا عربی ها و مسلمان نشین ها ، بفهمند که سفارت آمریکا در کشورشان یک کانون جاسوسی و توطئه است. وقتی فهمیدند آنوقت از دیوار سفارت آمریکا در هر کشوری بالا میروند. به امید آن روز.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      6 0
      انگلیس. این روباه مکار. سفارت این موجود خبیث به مراتب از لانه ی جاسوسی امریکا خطرناک تر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس