درحال بروزرسانی/ آغاز اولین نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران/ واشنگتن خواستار حمایت چین و روسیه شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار توقف درگیری‌ها در بحبوحه شیوع بیماری کرونا است.

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را که خواستار توقف درگیری‌ها در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا است به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید:

پنج سال نبرد در قلب یمن؛ پایانی تراژیک برای ریاض

بررسی پیش نویس این قطعنامه که از سوی فرانسه و تونس با هدف توقف اقدامات خصمانه در سرتاسر دنیا ارائه شد، پیش از این نیز صورت گرفته بود. با این حال به دلیل بروز اختلافات میان برخی اعضای دائم شورای امنیت از جمله چین و آمریکا از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، تصویب این قطعنامه میسر نشد.

هدف از ارائه این قطعنامه توقف کلیه درگیری‌های نظامی در سرتاسر دنیا به دلیل شرایط خاص ناشی از همه گیری مرگبار ویروس کرونا عنوان شده است. نتیجه رای گیری شورای امنیت در خصوص این قطعنامه امروز اعلام می‌شود.

پیش از این نیز بررسی این قطعنامه در شورای امنیت به دلیل سنگ اندازی‌های دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در سازمان ملل بدون نتیجه به پایان رسید.

با توجه به اینکه تاکنون ۱۰ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۳۴ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۵۱۴ هزار و ۷۲ نفر جان باخته اند، تصویب قطعنامه آتش بس سراسری در دنیا بیش از پیش ضرورت می‌یابد. آمریکا در حالی برای تصویب چنین قطعنامه‌ای مانع تراشی می‌کند که با ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۹۶۶ نفر مبتلا، در صدر جدول کشورهای آلوده قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس