کد خبر 1090160
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
فارس من| حضور 4.5 میلیون نفر در عرضه اولیه امروز بورس

مدیر عامل شرکت فناوری بورس تهران گفت: تعداد مشارکت کنندگان در عرضه اولیه سیتا که امروز در بورس انجام شد، ۴.۵ میلیون نفر مشارکت کردند.

به گزارش مشرق، روح الله دهقان مدیر عامل فناوری بورس تهران امروز به صورت زنده در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کرد: با توجه به استقبال بیش از اندازه مردم برای خرید سهام عرضه اولیه سیمان تأمین در نماد سیتا۱ تعداد مشتریان عرضه اولیه نسبت به سری قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته دهقان در عرضه اولیه قبلی ۲.۵ میلیون نفر و در دو عرضه اولیه قبل از آن هر کدام ۳ میلیون نفر مشارکت کردند و امروز بالغ بر ۵۰ درصد رشد در مشتریان خرید سهام عرضه اولیه سیمان تأمین مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:

مدیر عامل شرکت فناوری بورس تهران همچنین گفت: امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم بیش از ۶۶ هزار واحد رشد کرده و به رکورد بی سابقه یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد رسیده است.

وی همچنین گفت: روند پرداخت در کارگزاری‌ها گرچه به کندی صورت می‌گیرد اما برخی کارگزاری‌ها نسبت به مشتریان خود متعهد شده‌اند که به ویژه در خرید سهام عرضه اولیه اعتباری به مشتریان می‌دهند و بعداً مشتریان می‌توانند حساب خود را شارژ کنند.

دهقان افزود: امروز سیستم پرداخت شاپرک گرچه مشکل داشته اما فکر می‌کنم تأثیری در عرضه اولیه سهام سیمان تأمین نداشته است.

مدیر عامل شرکت فناوری بورس تهران همچنین در مورد مشکل یکی از کارگزاری‌ها گفت: بعد از ایجاد مشکل برای کارگزاری یادشده یکی دو روز طول کشید تا سامانه‌های کارگزاری راه اندازی شود و اکنون عمده مشتریان برای خرید عرضه اولیه در آن کارگزاری توانسته‌اند خدمات مورد نیاز دریافت کنند و سامانه‌های آن پایدار شده است.

 امروز به دلیل استقبال بی نظیر مردم برای خرید سهام عرضه اولیه سیمان تأمین سامانه‌های معاملاتی و آنلاین بورس در اکثر کارگزاری‌ها با کندی روبرو بود و حتی در یکی از کارگزاری‌ها که از سامانه‌های پیشرفته برخوردار بود، سیستم پرداخت آنلاین دچار مشکل شده و مشتریان خود را مجبور می‌کردند از طریق واریز به حساب کارگزاری در بانک مربوطه اقدام کنند.                                                

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ملکمحمدی از بومهن IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 1
    پس کی کارگزاری سعدی سهام را میفروشد و چند ماه دیگه باید صبر کنیم تا پول سهام به حسابمان واریز شود؟ حتی برای مشتریان اطلاع رسانی نمیکنند؟
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 0
    با سپاس از خبرگزاری گرامی از انعکاس بموقع رویدادهای بازار سرمایه - مشارکت بزرگ قبلی در عرضه اولیه ۳/۵ اینبار ۴/۵ یعنی فقط همین مورد ، ورود حداقل یک میلیون نفر ضربدر یک میلیون تومان یعنی یک تریلیون تومان در یک روز نقدینگی جدید به بورس جالب اینکه این در حالیست با وجود عرضه اولیه سنگین و جذاب که سرمایه و حواس سهامداران معطوف آن شده بود ، با این وجود سهامهای دیگر هم بی نصیب نمانده و با ورود نقدینگی و صف خرید سنگین مواجه بودند که با رشد چشمگیری شاخص آنرا دیدیم، امیدواریم جَوّ سازانِ خواسته یا ناخواسته بورسی ، دیگر از بی نتیجه بودن کار خود خسته شده باشند و لااقل با عقلانیت خودشان دشمنی نکنند و به اکثریت جامعه بپیوندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس