کد خبر 1089879
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
AFC

مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشورهای این قاره برای ثبت نام و میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ آسیا به پایان رسید.

به گزارش مشرق، کفندراسیون فوتبال آسیا تا امروز سه شنبه (۳۰ ژوئن) به کشورهای عضو این کنفدراسیون مهلت داده بود تا برای میزبانی در جام ملت های ۲۰۲۷ آسیا ثبت نام کنند که این فرصت به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

موافقت فیفا با تاریخ AFC برای انتخابی جام جهانی

طبق اعلام رسانه های کشورهای عربی، عربستان، قطر، هندوستان، ازبکستان و ایران ۵ کشوری هستند که رسما درخواست خودرا به AFC ارسال کرده اند.

بیشتر بخوانید:

خاطره بازی AFC با شاهکار بیرانوند +عکس

۵ کاندیدای میزبانی جام ملت ها ۲۰۲۷ آسیا مشخص شدند که نام ایران هم در بین نامزدهای میزبانی این رقابت ها قرار گرفته است.  چهار کشور جز ایران، کشورهای عربستان، قطر، هند و ازبکستان هستند. 

هند در سال های اخیر میزبان جام جهانی زیر ۱۷ سال در سال ۲۰۱۷ بوده. همان جام جهانی نوجوانان که این امتیاز از سوی فیفا به این کشور اعطا شد. قطر هم قرار است جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کند. روزنامه های قطری به خصوص الوطن امروز در گزارشی که به همین بهانه منتشر کرد نوشت قطر شانس بیشتری نسبت به سایر رقبا برای تصاحب امتیاز میزبانی دارد به این خاطر که در برگزاری بازی های بین المللی تجربه بیشتری دارد و به زودی جام جهانی ۲۰۲۲ را میزبانی خواهد کرد. 

عربستان و ازبکستان از نظر امکانات سخت افزاری شرایط خوبی برای برگزاری بازی ها دارند. ازبک ها به زودی قرار است میزبان جام ملت های جوانان در تاشکند باشند که این بازی ها مهر ماه امسال برگزار خواهد شد. در صورتی که هند و یا ایران میزبان جام ملت ها شوند باید با کمک کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه ایجاد امکانات سخت افزاری و در سال های پیش رو گام های محکمی بردارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس