ارتش سوريه.jpg

گروهک تروریستی با نقض آتش بس در دشت الغاب دو شهرک مهم را به اشغال درآوردند اما در ادامه با ورود نیروهای تازه نفس معادلات تغییر کرد و نقره داغ شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه اعزام نیروهای تازه نفس و انتقال تجهیزات نظامی سنگین به نزدیکی خطوط تماس با مناطق اشغالی جنوب غرب استان ادلب، گروهک های تروریستی حملات گسترده ای را علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در شمال غرب سوریه دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات عناصر تروریستی اشاره کرد و افزود: تروریست ها مستقر در محور جنوب غرب ادلب و شمال غرب حماه حملات را حدود ساعت ۳ ظهر روز دوشنبه (نوزدهم خردادماه) آغاز کردند.

این منبع میدانی تصریح کرد: گروهک های تروریستی از جمله «جراس الدین» حملات را از حومه شهرک های «العنکاوی و القاهره» در محور دشت الغاب از دو جهت و با ارسال عناصر و خودروهای انتحاری به سمت مواضع نیروهای سوری در شهرک های «طنجره (المناره) و الفطاطره» در شمال غرب حماه و جنوب غرب ادلب انجام دادند.

به گفته منابع این منبع میدانی، عناصر تروریستی از ارتفاعات جنوبی «الزاویه» به سمت منطقه گسیل داده شده بودند و نیروهای ارتش سوریه برای به حداقل رساندن تلفات به صورت موقت از این دو شهرک عقب نشینی کردند.

این منبع میدانی افزود: همزمان با حملات و درگیری ها،  جنگنده های روسی به پرواز درآمدند و مواضع گروهک های تروریستی را در جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب حماه هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد آوردند.

جنگنده های روسی همراه با یگان های توپخانه و موشکی به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک ها و روستاهای «قوقفین، العنکاوی، کفرعوید، الموزره، قلیدین، القاهره، الزقوم، الحلوبه، طنجره، الفطاطره، الفطیره، سفوهن و ...» هدف قرار دادند و خسارت های مالی و جانی زیادی به عناصر تکفیری مورد حمایت ترکیه وارد آوردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای تازه نفس پس از اعزام به مناطق درگیری در گام نخست موفق شدند پیشروی تروریست ها را به طور کامل متوقف و در ادامه عملیات معکوسی را برای بازپس گیری و به کنترل درآوردن این دو شهرک آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین و گسترده توانستند شهرک های «طنجره و الفطاطره» را به طور کامل از اشغال خارج و پاکسازی کنند و تروریست ها را به سمت شهرک «العنکاوی» عقب برانند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در جریان درگیری ها و بازپس گیری این دو شهرک، بیش از ۴۵ تن از عناصر تروریستی کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند و خسارت زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ یک تن از نیروهای سوری در این درگیری ها به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، همزمان با انجام عملیات معکوس نیروهای سوری که منجر به پاکسازی شهرک های «طنجره و الفطاطره» شد، خبرها حاکیست نیروهای تیپ قدس فلسطین در حال تقویت مواضع خود در محور جنوبی استان ادلب هستند.

گروهک های تروریستی با اشغال این دو شهرک قصد داشتند امنیت شهرک اشغالی العنکاوی (نقطه اتصال شهرک معره نعمان به شهر مهم و راهبردی جسرالشغور) را تامین کنند و نفوذ خود را در شمال غرب حماه و جنوب غرب ادلب افزایش دهند که ناکام ماندند و به نتیجه ای دست نیافتند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

اگر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور جنوب غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماه بتوانند شهرک «العنکاوی» را به همراه مناطق جنوبی و جنوب غربی منطقه «الزاویه» از جمله « «سفوهن، کفرعوید، فلیفل، حلوبی، کوه البراغیثی و ...» را از اشغال خارج کنند، علاوه بر تامین امنیت جنوب غرب استان ادلب، تروریست ها در شمال غرب استان حماه محاصره خواهند شد و کار آنان تمام شده محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    هواپیمای بدون سرنشین ببرید تو هوا هواپیماهای ترکیه را بزند چو نازش به اسب گرانمایه دید کمان را به زه کرد و اندر کشید
    • رامین IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      زیادی فیلم هندی و شاهنامه نخون توهم زا هستن... هرچند تو شاهنامه هم به توحش و توهم هندی تبارها اذعان شده
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      از شاهنامه هم داری میسوزی واقعا خدا بهت رحم کنه تشت اب و یخ برات خوبه
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      مشرق کامنتهای منتقد به تورکیه ( کشور بیگانه ) رو بلافاصله با چاپ چندین کامنت فحاشی پانترکان مغولزاده به مظاهر ایرانیت چاپ میکنی ... نه کوروش نه فردوسی نه حافظ،و نه مولانا و نه نژاد نجیب اریایی از این هتاکی ها در امان نبستند ..فحاشی به کوردها و فیره ... راستی که انسان در فکر فرو میرود که کردانندگان مشرق چه کسانی هستند؟؟؟؟
    • مینو IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      22 85
      به ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ طرف چیزی نگفته که تقریبا راستشو گفته چون تو شاهنامه هم طرف زه کمان رو میکشه صدای جر خوردن آسمان بلند میشه .... تو فیلم هندیم طرف گلوله رو با دهنش شلیک میکنه
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      76 43
      شاهنامه هرچقدر که مورد احترام جهانیان است و در دانشگاههای معتبر جهانی تدریس میشود مورد کینه پان مغولها و پادوهای عردوغان است.
    • آتیلا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      خوب شد این مغول ها به ایران حمله کردن وگرنه احتمالا الان مثه هندی ها بجای قاشق با دستت غذا میخوزدی
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      88 36
      زمانی که در صحرای گبی مغولستان اسب و قاطر میخوردید شما ایغور زاده های مغول زاده ......هندیهایی که بر خلاف اجداد مغولت به هیچ کجا هم حمله و وحشیگری نکرده بودند زبان علمی سانسکریت را داشتند که در دانشگاههای دنیا تدریس میشود و مبدع شطرنج بودند.... نژاد هندی اروپایی نژاد نجییب و باهوش و تاریخ سازی بوده برخلاف شمایی که جز وحشیگری و توهین کار دیگری بلد نیستید
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      98 25
      جالبه هزاران وسیله و ادوات صرف غذا در موزه های تمدن ایران باستان وجود دارد .. اما پانترکهای مغولزاده همچنان به فخاشی و تحقیر درمشرق ادامه میدهند .. سبو ..مشک .. چنگال .. پیله .. سینی .. و.....
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      67 17
      پیاله .. اشتباه چاپی ببخشید
    • حسن IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      37 86
      واقعا تروریست ادم کش وحشی هستید شما ها هندو تبار گاو پرست هستید که بوی انسانیت نبرده اید
  • US ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    46 5
    تیپ قدس باید در مرز اسرائیل و بلندی ها اشغالی جولان هم فعالیت کند انشالله
  • US ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    15 45
    امکان انجام عملیات همه جانب و پیشروی به سمت ادلب خیلی کم است چون در صورت درگیری نیروهای مقاومت با اشغالگران ترک روسیه قاعدتا بی طرف خواهد بود و با توجه به نیروی هوایی و زرهی برتر و هواپیماهای بدون سرنشین ترکها درگیری ها عادلانه نخواهد بود
    • رضایی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      34 98
      خودتون اعتراف کردید بدون روسیه هیچی نیستید
  • مهرناز IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    17 20
    ماهیت تروریست تغییر نمی کند " مقامات سوریه نباید اتش بست دیگری را بپذیرند " نباید در برابر حملات رژیم صیهونیستی صبوری کنند " کاررا با تروریست ها یکسره کنند " حتی اگر مجبور باشند در مقابل ترکیه و امریکا بایستند " اکنون بهترین فرصت برای سوری ها می باشد " جنگی که باترامپ وتفکرات همپالگی هایش " با تظاهرات علیه تبعیض نژادی بوسیله مردم امریکا واروپا " برپا شده است را " غنیمت شمارند.
  • US ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    31 98
    چند تا قبر جدید آماده کنید اف ۳۵ های اسرائیل تو راهند در ضمن بهشت دیگه جا نداره بقیه اتون باید روی پشت بام بهشت بخوابید خخخخ
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      32 4
      رو آب بخندي آشغال صهيونيست. اربابان آدمكشت از ترس نيروهاي مقاومت دور تا دور خودشون ديوار بتني كشيدن , اونوقت توي احمق, شيران خيبري را از كفتارهاي غاصب صهيونيست مي ترسوني؟!
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      82 30
      خاک بر سرت مشرق! فقط همین!
    • سعید IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      18 9
      حرومزاده تر از اون صهیونیسته تو اسرائیل تو و امثال تویید.
    • بالام BE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      2 15
      شما چترباز بفرستید فقط
    • BE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      2 8
      عزیز من ، تا چند وقت دیگه قراره مراسم حسینیه کاخ سفید برگزار بشه ، شما داری واسه ما فیلم سینمایی تعریف میکنی ؟ تشعشعات عین الاسد انگار شما را دیوانه کرده است ، شاهزادتون هم که زپرتی از آب در اومد ، چی بگیم به شما آخه ؟ ماشالله عجب رویی دارید
    • شیر ایرانی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      3 14
      به اسرائیلی جماعت نیومده که یه ایرانیو تهدید کنه پفیوزای یهودی...
    • علی DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      2 17
      عوضش جهنم برا همه حرومزاده های آمریکایی و اسرائیلی جا داره.فرساادکشم با لشگر سلیمانیه.
    • بهروز IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      0 16
      ای جان گوگولی تو حرف نزنی میمیری
  • US ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    13 17
    آقا جان بفرمایید اسرائیل و کل خاورمیانه دربست مال شما می خواهید بلایی که سر ایران. آوردید سر همشون بیارید ؟
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      8 3
      آهای منافق بی ارزش اولا ظلمی که شما حرام زاده ها با مردم منطقه و کل جهان انجام دادید را در تاریخ بشریت کسی انجام نداده و جالب دائیه حقوق بشر را هم دارین بعدهم اگر هم در شرایط فعلی کمی مشکلات هست تمامش بخاطر منافق های پست فطرتی مثل تو هست وگرنه اربابت هیچ غلطی نمی تواند بکند بعد هم دیگه چه بخواهید چه نخواهید تمام منطقه در دست نیرو های اسلام هست و آمریکا و سایر سگ توله هاشم هیچ کاری نمی تونن بکن جز اینکه بعد از نابود شدن زیر سایه قدرت ما خودشون را خیس کنن اگه ثرورت یک جو جرات داشت در جواب ام کیو ۴ و عین الاسد و اربیل و ......... لااقل یک ترقه می انداخت تو ایران دیگه تاریخ مصرف اربابت تموم شده آلبانیایی و سقوطش و ارباب های صهیونیستش هم تموم شده چشم باز کن و ببین
    • BE ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      3 0
      یه کسی یه بلایی سر شما آورده انگار
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    21 7
    ارتش نمیتونه مردم روستارو بمباران کنه
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    3 0
    اعزام نیروهای تیپ قدس به شمال غرب سوریه! منظور سپاه قدسه؟
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    چون ترکیه الان کاملا در منطقه حضور داره امکان تسلط بر لیبی امکانپذیر نیست و هم اینکه اونجا برای مخالفین بشار اسد و آوارگان کمپ سازی شده و بمباران هم نمیشه کرد و هرگونه حمله با پاسح بسیار شدید ارتش ترکیه مواجه خواهد شد همین آتش بس پایدار بمونه به نفع همه طرفین است
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      57 2
      باشه چون شما گفتی حمله نمی کنیم.ولی دویست دلار هم خوب پولیه تو این وضعیت
  • مینو IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    16 78
    به ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ طرف چیزی نگفته که تقریبا راستشو گفته چون تو شاهنامه هم طرف زه کمان رو میکشه صدای جر خوردن آسمان بلند میشه .... تو فیلم هندیم طرف گلوله رو با دهنش شلیک میکنه
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      5 56
      خخخخخخ
  • منو IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    به ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ البته یه عده هم هستن تا اسم ترکیه میاد انگار که ترکیه چکارشون کرده باشه دینو ایمان عقل منطق خودشونا کنار میذارن ومیان برای فحاشی به ترکیه
    • BE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      91 25
      برعکسش هم صحت داره خدا وکیلی، وگرنه کسی با ترکیه پدر کشتگی نداره ، حالا اگه ترکیه میره کشورهای همسایشو اشغال میکنه نمیشه ازش تعریف و تمجید کرد
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      83 26
      هیچی فقط چند دفعه مردم کشورشونو قتل عام کرده و تا دیاربکر که خاک کشور ایران بوده رو اشغال کرده.به غیر از اینها عثمانی‌ها کاری با ما نداشتند
    • فرزند ایران IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      62 19
      چه تیری زده فردوسی بهتون. روحش شاد
  • آتیلا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    خوب شد این مغول ها اومدن وگرنه احمالا الان مثه هندی ها بجای قاشق با دستت غذا میخوزدی
  • NL ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    32 4
    الان بهترین موقع هست برای حمله به روسیه تا معادلات جهان رو به هم بریزیم :)))
  • ناشناس IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    3 4
    مرگ بر اسراییل و منافقین خائن وطن فروش
  • US ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    گلوله از یک گوش طرف وارد می شود و طرف با گوش دیگرش مسیر را عوض کرده شاهنامه می نویسد. هندو های مورد حمایت ملکه انگلستان وظیفه مسلمان کشی را خوب انجام می دهند.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    5 1
    دوباره کشته میدید.
  • ها IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    1 18
    پیروزی رزمندگان اسلام صلوات
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    هی اردوغان شیطان پوتین احمقو گول میزنه خون جوانان مردمو هدر میدن الان چند ساله که این بازیها ادامه داره .واقعا حماقت روسیها بیسابقه است.بشر این قدر احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس