اختلاف بین کوشنر و کوهن درباره طرح اشغال کرانه باختری/ رئیس موساد: به زودی اجرا می‌شود

رئیس دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی "موساد" اعلام کرد که طرح الحاق کرانه باختری و غور اردن طی دو تا ۳ ماه آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، "یوسی کوهن" در گفتگو با رادیو رژیم صهیونیستی تاکید کرد که فرصتی تاریخی دست داده تا اسرائیل طرح الحاق کرانه باختری را تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اجرا بگذارد.

کوهن مدعی شد که برخی کشورهای به قول او میانه‌رو عربی که طی سال‌های اخیر روابط خود را با رژیم صهیونیستی تقویت کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که فلسطینیان با تمامی طرح‌هایی که تا به امروز ارائه شده از جمله طرح پیشنهادی ایهود اولمرت و ایهود باراک دو نخست وزیر سابق، مخالف هستند.

وی همچنین تاکید کرد که این کشورهای عربی منافع امنیتی و اقتصادی مشترکی با رژیم صهیونیستی دارند.

علاوه بر احزاب، دستگاه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی نیز نظرات متفاوتی در مورد زمان و شیوه اجرای این طرح دارند.

ارتش و شاباک معتقدند که این طرح برای جلوگیری از افزایش تنش در سرزمین‌های اشغالی باید به صورت مرحله ای اجرا شود اما موساد بر اجرای کامل طرح تاکید دارد.

نتانیاهو اعلام کرده بود که از ابتدای ماه جولای طرح الحاق کرانه باختری را به اجرا خواهد گذاشت اما اختلافات داخلی و مخالفت‌های گسترده بین‌المللی موجب شد دولت آمریکا تاحدودی در موضع خود تجدیدنظر و اعلام کند که به زودی موضع نهایی خود را در این باره اعلام خواهد کرد.

ژیم صهیونیستی در تلاش است که با اجرای این طرح از توافق سازش در اسلو نیز فراتر رفته و سهمی 30 درصدی را برای احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه کرانه غربی اختصاص دهد. این در حالی است که شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری نسبت به سهم 30 درصدی نیز معترض بوده و به دنبال سهم 45 درصدی هستند.

در همین ارتباط شبکه خبری المیادین به نقل از منابع بلندپایه از قول رسانه های اسرائیلی از اختلاف بین جارد کوشنر داماد ترامپ و دیوید فریدمن  سفیر آمریکا در تل‌آویو در خصوص اجرای این طرح خبر داد و اعلام کردند که انتظار می رود اجرای این طرح به هفته ها یا ماههای آینده به تعویق بیافتد.

بر همین اساس، ممکن است زمان اجرای این طرح به هفته‌های آینده و پس از توافق نهایی با دولت آمریکا موکول شود.

در مقابل شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین در حال انجام تدابیر و اقداماتی میدانی جهت آمادگی برای مقابله با طرح اشغالگرانه کرانه باختری هستند.

فرماندهان ارشد مقاومت به شاخه‌های نظامی خود ابلاغ کرده‌اند خود را کاملاً برای مقابله با این طرح و تغییر معادلات با دشمن صهیونیستی در صورت آغاز اجرای آن آماده کنند.

تحلیلگران مسائل فلسطین بر این باورند که طی روزهای آینده سرزمین‌های اشغالی آبستن رخدادها و حوادث غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس