جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

لیگ برتر نوزدهم پس از پشت سر گذاشتن ۴ ماه توقف اجباری در پایان هفته بیست و یکم با شروع دیدارهای هفته بیست و دوم طی دو روز از سر گرفته می شود.

سرویس ورزش مشرق – در ۹ هفته باقیمانده تا پایان این فصل از مسابقات لیگ برتر حساسیت ویژه این دیدارها بیش از هر تیمی بین ۱۶ تیم حاضر در این رقابتها برای تیم های بالا و به ویژه پایین جدولی اهمیت دارد. در واقع ۹ هفته باقیمانده تا پایان مسابقات را می توان برای ۴ دسته مختلف تقسیم بندی کرد. در ادامه ویژگی های این دور از مسابقات را مورد بررسی بیشتر قرار می دهیم.

*قهرمان نماها!

با وجود اختلاف امتیازی نسبتا خوب تیم پرسپولیس با تیم های دوم و سوم جدول ولی همچنان تیم هایی در جدول رده بندی هستند که خود را کاندیدای قهرمانی می دانند. بررسی دقیق و تشکیل جدول احتمالات روی کاغذ می تواند حالت های متفاوتی را حتی برای تیم صنعت نفت آبادان با ۳۳ امتیاز که در رده هفتم جدول ایستاده ایجاد و این تیم را هم از کاندیداهای قهرمانی معرفی کند ولی در حالت کلی می توان تیم های سپاهان، تراکتور و استقلال که کمترین فاصله نسبت به ۵ تیم بالای جدولی دنبال کننده پرسپولیس دارند را از بخت های محتمل تر برای رسیدن به قهرمانی لیگ نوزدهم برشمرد. گرچه همچنان پرسپولیس با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیکترین رقیبش از بخت به مراتب بیشتری برای رسیدن به عنوان قهرمانی برخوردار است.

*جویندگان سهمیه!

در دور جدید لیگ برتر شکل مسابقات به گونه ای است که علاوه بر رقابت تیم های بالای جدولی برای رسیدن به قهرمانی تعدادی از تیم های رده هفتم تا دهم درصدد هستند تا اگر دست شان به کاپ قهرمانی نمی رسد لااقل به سهمیه آسیایی برسند و فصل بعد دستشان از دلارهای AFC کوتاه نماند! این بخش از رقابتهای لیگ برتر مدعیانی به نام های سپاهان، تراکتور، استقلال، فولاد، شهرخودرو و صنعت نفت آبادان دارد.

*بی تفاوت‎ها!

در گیرودار رقابت های داغِ سروته جدول لیگ نوزدهم می توان به ۴، ۵ تیمی هم اشاره کرد که در میانه جدول بیش از هر چیز منتظر اتمام رقابتها هستند تا هزینه های این فصل فرسایشی و طولانی شان به پایان برسد! تیم هایی که در رده های هشتم تا دوازدهم ایستاده اند نه بختی برای سهمیه آسیایی و قهرمانی دارند و نه خطر آنچنانی بابت سقوط به دسته پایین تر آنها را تهدید می کند! نفت مسجد سلیمان، ماشین سازی تبریز، نساجی مازندران، ذوب آهن و پارس جنوبی جم که به ترتیب ۲۸، ۲۴، ۲۳، ۲۲ و ۲۰ امتیازی هستند بیش از هر چیز منتظر پایان لیگ هستند!

*مرگ و زندگی سقوطی ها!

اما وحشتناک ترین اتفاقات در پایین جدول در حال رخ دادن است. بین ۴ تیمی که برای ماندن و نماندن در جدول حرفه ای های فوتبال ایران به شدت با هم در رقابت هستند و شاید امروز حسرت امتیازات از دست رفته را بیش از هر تیمی می خورند! پیکان ۱۵ امتیازی در انتهای جدول بدترین وضعیت را دارد و جدی ترین نگاه ها را بین هر ۱۶ تیم لیگ برتری به ۲۷ امتیاز باقیمانده تا آخر فصل دارد! شاهین شهرداری بوشهر با ۱۶ امتیاز کاندیدای بعدی سقوط است و برای عبور از پلی که حکم سقوط کردن و نکردنش را بازی می کند بیشترین جنگ و جدل را انجام خواهد داد. سایپا حریف استقلال هم ۱۹ امتیازی است و وضعیت بدی را تجربه می کند و روی این ۹ بازی باقیمانده حسابی ویژه باز کرده است. گل گهر سیرجان هم با همین تعداد امتیاز وضعیت بدی دارد. در واقع با یکی دو برد و باخت در انتهای جدول خیلی سریع می توان جایگاه این چهار تیم را تغییر یافته دید!

*داغ؛ مثل یک سوم آخر!

اگر ۳۰ هفته رقابتهای لیگ برتر را به سه بخش ابتدایی، میانی و آخر تقسیم کنیم بی شک باید از امروز یکی از داغترین یک سوم پایانی های سالهای اخیر را انتظار کشید. چون رقابت در بالا و پایین جدول برای قهرمانی و سهمیه آسیایی و تلاش برای بقا تنها بین یکی دو تیم نیست! ۶ تیم در بالای جدول و ۴، ۵ تیم در قعر آن از حالا تا مرداد ماه جدالی مرگبار و سخت را در گرمای تنور سوزان تابستان تجربه خواهند کرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پوکر IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    قهرمان پرسپولیس، دوم سپاهان ، سوم فولاد ، چهارم پدیده ، پنجم تراکتور ، ششم صنعت نفت ، هفتم استقلال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس