حميدرضا صدر گفت: تنها يک نفر بود که فوتبال را در دوران جنگ تحميلي حفظ کرد و آن کسي نبود جز علي پروين.<BR>

به گزارش خبرنگار ورزشي مشرق به نقل از برنا، در مراسم بزرگداشت شماره 7 اسطوره اي ايران، حميدرضا صدر نويسنده و منتقد سينما با بيان جايگاه علي پروين در فوتبال ايران گفت: جايگاه علي پروين در تاريخ فوتبال ايران بسيار کليدي است، وي تنها کسي بود که توانست فوتبال قبل از انقلاب را به فوتبال بعد از انقلاب پيوند بزند.
وي افزود: تنها يک نفر بود که فوتبال را در دوران جنگ تحميلي حفظ کرد و آن کسي نبود جز علي پروين.
صدر خاطر نشان کرد: علي پروين عشق به فوتبال را آموزش داد و به نسل بعد از خودش نيز منتقل کرد، جايگاه علي پروين در تاريخ فوتبال محفوظ است چون فوتبال را در دل ما زنده کرد.
همچنين در اين مراسم مجيد توکلي کارگردان مستند «سلطان» گفت: باور نمي‌کردم اين فيلم ساخته شود درطول کار به مشکلات و سختي‌هايي برخورد کردم که تنها فيلمسازان مستند زمان جنگ براي ساختن اين قدر سختي را تحمل مي‌کردند.
وي در پايان صحبتهايش اظهار کرد: در اين جا از سه نفر تشکر مي‌کنم اول محمدزمان وفاجويي که طرح اوليه با وي شکل گرفت، لادن پروين که در ساخت و تنظيم قرارها هماهنگي‌هاي لازم را انجام مي‌داد، من در طول کار هيچ گاه تلفني با علي پروين صحبت نکردم و همه زحمات اين کار برعهده لادن پروين بود و در آخر از تهيه‌کننده کار محمدرضا شريفي نيا که افراد زيادي را به سينما معرفي کرد و بعضي ها نيز قدر زحمات وي را ندانستند تشکر مي‌کنم.
محمدرضا شريفي نيا نيز در صحبت‌هاي کوتاهي بيان داشت: با وجود اينکه سر صحنه بودم ولي واجب مي دانستم در اين مراسم شرکت کنم تا از علي پروين و خانواده محترمشان که با خلوص نيت ما را پذيرفتن تشکر کنم.
وي ادامه داد: من زماني که جرقه شوق و علاقه را در چشمان مجيد توکلي ديدم پذيرفتم که تهيه‌کنندگي کار را برعهده بگيرم، اگر اين شوق و علاقه را در چشمان هر کس ديگر نيز ببينم حاضر هستم تهيه‌کنندگي کارش را بر عهده گيرم.
دراين مراسم علي پروين نيز در سخنان کوتاهي گفت: من از خانواده‌ام تشکر مي‌کنم و فکر نمي‌کردم اين گفتگو‌ها روزي به صورت فيلم در بيايد، من تنها يک ورزشکارم و بابت ساخت اين فيلم تشکر کنم.
«سلطان» مستندي است براساس زندگي علي پروين، چهره محبوب فوتبال ايران که از زبان خودش، دوستان و همکارانش روايت مي‌شود در اين مستند علاوه بر ورزشکاران هنرمنداني چون حميد سمندريان، مسعود کيميايي، فرهاد توحيدي، هما روستا و اصغر بيچاره نيز راجع‌ به شخصيت علي پروين حرف زده‌اند.
در اين مراسم ليلا بلوکات، ليندا کياني، ژيلا صادقي، علي عطشاني، حميد رضاصدر، امير پوريا، هوشنگ نصيرزاده، مجيد مظفري‌زاده، محمدفنايي، علي اصغر مانوسي‌فر، غلام حسين زمان‌آبادي، باقر سپهسالار، پناهگر، اوليايي، محسن حاجيلو و... حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس