کد خبر 1087574
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
سوریه

اهالی شمال شرق سوریه در محکومیت غارتگری شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که تحت حمایت نظامیان آمریکایی در این منطقه انجام می‌شود، تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، اهالی روستای «أبو حمام» در شرق استان دیر الزور امروز علیه شبه نظامیان عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) و در محکومیت رفتارهای آنها که تحت حمایت نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد، تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری تجمع بزرگ ضدآمریکایی در سوریه+عکس

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد: «روستای أبو حمام از توابع شهر البوکمال در شرق استان دیر الزور امروز علیه گروه‌های شبه نظامی کُرد تحت حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی تظاهرات کردند و خواهان خروج فوری این شبه نظامیان از این منطقه و توقف رفتارهای آنها در مصادره اموال و دارایی مردم و سرقت نفت و قاچاق آن شدند».

نیروهای دموکراتیک سوریه مقرها و انبارهای سلاح را در زمین‌ها و املاک غیرنظامیان در استان دیر الزور بنا کرده است، به گونه‌ای که روز سه شنبه هم یکی از مقرهای این نیروها در شهر البصیره در شرق استان دیر الزور دچار حادثه انفجار شد که بر اثر آن بخش‌های بزرگی از این مقر تخریب شد و به ساختمان‌های مجاور هم آسیب زد.

شماری از مناطق استان‌های دیر الزور و الحسکه شاهد تظاهرات اهالی در اعتراض به آزار و اذیت نیروهای دموکراتیک به اهالی آنجا و حملاتی است که حتی با شلیک گلوله واقعی صورت گرفته و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر را به همراه داشته است، علاوه بر این شمار زیادی از اهالی روستاهای استان دیر الزور هم به طور خودسرانه توسط این شبه نظامیان که به طور کامل تحت امر نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند، بازداشت می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس