کد خبر 1087290
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
واکنش چین به ادعای پمپئو درباره ایران

نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل به ادعای مطرح شده از جانب وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل در صفحه توییترش درباره ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران نوشت: شما گمان می‌کنید که می‌دانید کدام کشور بزرگ‌ترین صادر کننده تسلیحات است. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره لغو اقدامات محدودکننده تسلیحاتی علیه ایران شفاف است.

نمایندگی چین در ادامه مطرح کرد: فشار یک‌جانبه و سیاسی آمریکا در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به هیچ جا نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید

نیویورک‌تایمز: اتحادیه اروپا ممکن است آمریکایی‌ها را ممنوع‌الورود کند

تماس مکرر ترامپ با رئیس‌جمهور چین درباره انتخابات آمریکا

اظهارات نمایندگی چین در سازمان ملل در پی این مطرح می‌شود که پمپئو شب گذشته در پیامی توییتری مدعی شد: اگر تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر منقضی شود، ایران می‌تواند جنگنده‌های هوایی همچون SU-۳۰ روسیه و J-۱۰ چین را خریداری کند. با جنگنده فوق کشنده، اروپا و آسیا در چنگ ایران‌ خواهند بود. آمریکا نمی‌گذارد چنین اتفاقی بیفتد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعا نوشت: آقای پمپئو آن‌قدر از گمراه کردن جهان ناامید شده که ادعا می‌کند در ماه اکتبر پیش رو، ایران هواپیماهای جنگنده می‌خرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفه‌شان به پرواز در می آورد. شاید او بتواند به ما بگوید که این جنگنده ها چگونه حتی با اتمام سوخت شان به ایران باز می گردند!

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    14 4
    هر چی این خوک پشمالو اراده کنه عینا همون اتفاق رخ میده . اروپا سگ قلاده به گردن این خوک کثیف است
  • علی محمدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    8 6
    خطاب به پمپ أو میگویم ای نجس تر از نجس دهان کثیفت را ببند و درباره ایران مقدس حرف نزن، ما سوخو ۳۰ و جی ۱۰ را خواهیم خرید و تو هیچ غلطی نمیتوانی بکنی پس از غصه خوردن بمیر اینقدر زار بزن که دق کنی.مانور کبری سوخو ۳۰ ایرانی را در آسمانمان خواهی دید اول ببین و بعد جان بده
  • اهبرخان IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    پمپو يادت باشه سالم به گور نخواهي رفت به انتقام سردار شهيد تو ان شغال زرد را ابتدا پوستتان را خواهيم كند و بعد با شديدترين مجازات به قر جهنم خواهيم فرستاد. هميشه بيدار بخواب كه روزي به سراغتان خواهيم امد و به ان شغال زرد هم بگو. شما نفس زكيه و از بهترين بندگان خدا را شهيد كرديد.
  • محمد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    با این حساب همین الان هم اروپا و آسیا در تیررس هواپیماهای روسی و چینی هستند. در واقع پمپئو با این سخنان نسنجیده، به برتری نظامی چین و روسیه نسبت به آمریکا و اروپا را تایید کرده است. و این خود اعتراف به افول ابرقدرتی آمریکاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس