رئيس سازمان بسيج مهندسين کشور ‌معرفي آرمان‌هاي مهندسين شهيد به جامعه مهندسي و نسل جوان را از اهداف برگزاري کنگره 1400 شهيد مهندس کشور برشمرد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، سردار سعيد فرجيان‌زاده رئيس سازمان بسيج مهندسين کشور در نخستين کنگره 1400 شهيد مهندس کشور که صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به نقش مهندسان در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: از سال گذشته توسط تعدادي از مهندسين دفاع مقدس تصميم گرفته شد تا دبيرخانه کنگره مهندسين شهيد تشکيل شود.

فرجيان‌زاده افزود: گسترش و تعميق جايگاه مهندسين در دفاع مقدس، تبيين نقش عقلانيت، علم و دانش و مهندسي همراه با ايمان در دوران دفاع مقدس براي دانشجويان، ‌معرفي آرمان‌هاي مهندسين شهيد به جامعه مهندسي و نسل جوان و بزرگداشت ياد و خاطره مهندسين شهيد و تجليل از خانواده آنان از اهداف برگزاري اين کنگره است.

وي همچنين در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط اعضاي اين کنگره اظهار داشت: تشکيل بانک اطلاعات، ايجاد سايت اطلاع‌رساني کنگره، ‌برگزاري مسابقه بزرگ مهندسي در دفاع مقدس در 9 رشته، تعيين 9 مهندس شهيد شاخص و تدوين کتاب در خصوص هر يک از اين شهدا به صورت زندگينامه داستاني و ديدار با خانواده شهدا در سراسر کشور همزمان با برگزاري کنگره از اقدامات صورت گرفته کنگره است.

رئيس سازمان بسيج مهندسين کشور با بيان اينکه امشب و فردا شب برنامه‌هاي متنوعي در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: عنوان شب اول، کنگره و مهندسي رزمي است که در آن پيشکسوتان مهندسي رزمي به بيان خاطرات مي‌پردازند و از خانواده شهداي مهندسي تجليل مي‌شود و علاوه بر آن برنامه‌هاي متنوع ديگري تدارک ديده شده است و شب دوم نيز با عنوان کنگره و مهندسي صنايع دفاعي نام‌گذاري شده و مهندسين پيشکسوت صنايع دفاعي خاطرات‌ خود را از دوران دفاع مقدس بيان مي‌کنند.
در پايان اين مراسم از خانواده 5 مهندس شهيد تجليل بعمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس