ویژه ها

دقیقا در ماه عسل دولت روحانی- اوباما، دولت باراک اوبامای مودب! و باهوش! در اقدامی بی سابقه از پذیرش نماینده ایران در سازمان ملل امتناع کرد و نماینده دولت روحانی را تروریست! نامید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**تاجزاده:با روحانی به عقب برگشتیم

«مصطفی تاجزاده» معاون وزیر کشور دولت اصلاحات و کاندیدای شکست خورده شورای شهر دوم و از محکومین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «یکی از علت های افزایش نارضایتی عمومی از نظام و ناامیدی از اصلاحات...اشتباهات آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری از جمله در چینش همکاران و مدیران ارشد و انتخاب برخی افراد ضعیف یا حاشیه‌دار و قطع ارتباط عملی با هواداران و بدنه اجتماعی حامیان و رهاکردن آنها، عدم پیگیری فعال وعده‌های سیاسی خود به‌گونه‌ای که این برداشت را در قشرهایی ایجاد کرده است که وی فقط به رای آنها نیاز داشت و به همراهی و حمایت آنها نیاز ندارد».

تاجزاده در ادامه گفت: «خروج‌ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌های نفتی و بانکی علیه ایران، وضعیت اقتصادی کشور را عملا به شرایط دوسال آخر دولت احمدی‌نژاد برگردانده و به سقوط ارزش پول ملی و افزایش جهشی قیمت بسیاری از کالاها و خدمات، همانند سال‌های ۹۰ و ۹۱ و بلکه بدتر از آن انجامیده است».

این محکوم فتنه ۸۸ در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «تلاش دولت پنهان برای ناامیدکردن اکثریت مردم به منظور فتح نهادهای انتخابی توسط اقلیت ۱۵درصدی، به ظهور و بروز پدیده‌ای به ‌نام شهروندان عاصی انجامیده که از صندوق‌های رای و اصلاحات ناامید شده‌اند و هر لحظه ممکن است به خیابان‌ها سرازیر شوند».

تاجزاده در مصاحبه مذکور با اذعان به عملکرد غیرقابل دفاع دولت روحانی، اعتراف کرده است که وضعیت اقتصادی فعلی کشور به مراتب از سالهای ۹۰ و ۹۱ بدتر است. یکی از شعارهای اصلی روحانی در انتخابات این بود که «به عقب برنمی گردیم»؛ حالا تاجزاده به عنوان حامی دولت اذعان کرده است که با روحانی به عقب برگشتیم.

تاجزاده علیرغم اذعان به کارنامه غیرقابل قبول دولت، مدعی شده است که دولت پنهان مردم را ناامید کرده است و این ناامیدی ممکن است به اعتراضات خیابانی کشیده شود. این ادعای مضحک در حالی است که آنچه مردم را ناامید کرده، نه دولت پنهان، بلکه عملکرد هفت ساله دولتِ اصلاح طلبان است.

مصطفی تاجزاده -اسفند ۹۵- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «اگر روحانی نبود...هر دلار ۱۲ هزار تومان بود. سکه به جای یک میلیون تومان، سه تا چهار میلیون شده بود. پراید ۲۰میلیونی به ۵۰، ۶۰ میلیون رسیده بود و قیمت مواد خوراکی، میوه، نان، برنج، چای و لبنیات سر به فلک کشیده بود».

دولت روحانی اکنون در هفتمین سال فعالیت خود است. اصلاح طلبان در هفت سال اخیر تمامی پست های کلیدی دولت را در اختیار گرفتند. این طیف بخش قابل توجهی از مجلس دهم و همچنین شورای شهر و شهرداری پایتخت را نیز در اختیار گرفت.

نتیجه این شد که ظرف مدت ۷ سال از پراید ۲۰ میلیونی رسیدیم به پراید ۸۰ میلیونی و از دلار ۳ هزارتومانی و سکه یک میلیونی رسیدیم به دلار ۲۰ هزارتومانی و سکه ۸ میلیونی!

**حسرت روزنامه حامی دولت از عدم مذاکره با آمریکا

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «خط و نشان برجامی» نوشت: «امیدها برای بهبود روابط میان تهران و واشنگتن بعد از انعقاد توافق برجام، آن ‌هم پس از ۱۲ سال مذاکره و تحریم، دوباره زنده شده بود که دونالد ترامپ در کاخ سفید روی کار آمد و چندی بعد با آنچه مسوولان ایرانی «اشتباه محاسباتی» نامیدند از این توافق چندجانبه خارج شد. این خروج و اعمال دوباره شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ علیه جمهوری اسلامی چشم‌انداز مذاکرات میان ایران و امریکا را تیره و تار کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این میان هنوز احتمالا تغییر سیاست در دو طرف وجود داشت؛ احتمالی که چندی پیش با تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موافقت اروپایی‌ها کم‌رنگ‌تر شد تا جایی که حالا رییس مجلس ایران درحالی برای رییس‌جمهوری و وزارت امور خارجه شرایط مذاکره با اروپا و امریکا را تبیین می‌کند که تا همین چندی پیش تصمیمات در این زمینه نه در مجلس بلکه در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شد».

اعتماد در ادامه نوشت: «قالیباف... در اظهارات خود در مجلس از زبان "ملت ایران" سخن گفت و تاکید کرد که "ملت ایران به همه تفکرات سازش‌گرانه و معامله‌گرانه مهر باطل زده و راه مقاومت فعال را با قدرت انتخاب کرده است. البته ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم، مذاکره با امریکا مطلقا مضر و ممنوع است."».

اصلاح طلبان همچنان در رویای مذاکره با آمریکا سِیر می کنند. این در حالی است که در دولت روحانی مذاکره با آمریکا در سطح وزرای خارجه اجرا شد و روسای جمهور دو کشور نیز ۱۵ دقیقه با یکدیگر گفت و گوی تلفنی داشتند و ظریف و همتای آمریکایی بارها و بارها با یکدیگر دیدار کرده و با یکدیگر در خیابان های اروپا قدم زدند!

در آن مقطع رسانه های اصلاح طلب با آب و تاب به بازتاب این رویدادها پرداخته و آن را اقدامی تاریخی و بی نظیر جا می زدند. اما دقیقا در ماه عسل دولت روحانی- اوباما، دولت باراک اوبامای مودب! و باهوش! در اقدامی بی سابقه از پذیرش نماینده ایران در سازمان ملل امتناع کرد و نماینده دولت روحانی را تروریست! نامید.

دولت اوباما در ادامه با قانون محدودیت ویزا و غارت ۲ میلیارددلاری اموال ملت ایران و تمدید قانون آیسا و همچنین تمدید قانون وضعیت اضطراری علیه ایران، برجام را بارها و بارها لگدمال کرد.

در ادامه، دولت ترامپ وقتی یقین پیدا کرد که دولت روحانی به هیچ عنوان از توافق خارج نمی شود، بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد. چندماه پس از خروج ترامپ از برجام، «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما، دلیل این خروج را اعلام کرد و گفت وقتی بدون حضور آمریکا هم توافق کار می کند، پس هیچ دلیلی به حضور واشنگتن نیست. آمریکا همزمان با خروج از توافق، هیچ مسئولیتی در اجرای تعهدات ندارد و در سوی مقابل، ایران همچنان در برجام است و محدودیت ها را اجرا می کند.

اقدامات سلطه گرانه و عهدشکنی های مکرر در برجام از سوی واشنگتن و از همه مهمتر ترور سردار سلیمانی توسط دولت جنایتکار آمریکا دیگر هیچ جایی برای مذاکره باقی نگذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    23 0
    اقای تاج زاده به اسم اصلاح طلبی چه بر سر ملت ایران آوردید چرا بلاهایی را که شما اصلاح طلبان مسبب و بانی ان بودید و بر سر مردم آوار کردید به عهد ه نمیگیرید دولت روحانی را شما روی دست مردم قرار دادید حمایت تمام قد شما روحانی را در دور دوم به ریاست جمهوری مجددقرار داد فساد اختلاس رانت خواری تفاوت سنگین طبقاتی در این دولت بیداد میکند چنانچه قوه قضائیه میخواهد با ان برخورد کند باز شما ممانعت میکنید اقای تاج زاده بجای فریب دوباره و القا شورش و اشوب اجازه دهید کشور در مسیر درست گام بردارد چرا شما فقط باید در قدرت باشید مسئولیت وضع حال جامعه بر دوش شما اصلاح طلبان میباشد اینهمه فرافکنی نکنید اجازه بدهید جامعه در ارامش به ثبات برسد ناامنی و شورشی که شما آدرس میدهید دودش در چشم مردم خواهد رفت و متضرر اصلی مردم خواهند بود شما و جریانتان از قدرت کناره گیری کنید پیراهن عثمانتان راهم کنار بگذارید مردم راه را پیدا خواهند کرد
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    27 1
    ای تف تو هیکل هر چی اصلاح طلبه
  • NL ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    24 1
    ستون پنجم آمریکا و انگلیسند و دم تکون میدن برای اربابهاشون
  • سید IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    27 1
    اصلاح طلبان تهوع آور در صورت عدم امکان مذاکره با آمریکا دچار آسم سیاسی شده و به زودی به ایشان خفگی عارض می شود!
  • مهرناز IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    6 0
    اصلاح طلبان فراموش کردید که برای انتخاب دوره دوم روحانی چه دروغ ها و تهمت ها به کاندید مقابل خود زدید " ریاستی که برمبنای دروغ به مردم " پایه ریزی شود " عاقبت چنین ریاستی عقب گرد است " نه پیشرفت کشور.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    7 0
    ازامثال آقای تاجزاده چه انتظاری دارید؟اینکه مسئولیت اشتباهاتشون روبپذیرن؟اونها هیچ وقت این کاررونمیکنن فقط دیگران رومتهم میکنن.فقط یه نیروی انقلابی میتونه اشتباه افرادزیردستش رقبول کنه وبه خاطرش عذرخواهی کنه،کاری که هرکسی شجاعتش رونداره.کلا اصلاح طلب جماعت چندش آوره.
  • DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    تاجزاده:با عقبه روحانی عقب عقب به عقب برگشتیم.ماشین اصلاحات 6 تا دنده عقب داره یک دنده جلو که وقتی کلاج میگیری میگذاری دنده جلو باز عقب میره
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    خدا لعنت کند کسانی که به ایران و ملت از پشت خنجر می زنند آقای تاج زاده بادارودسته برید؟ بمیرید خیانت بس است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس