کد خبر 1087363
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
حسن روحانی , برجام | برنامه جامع اقدام مشترک , دونالد ترامپ , کشور آمریکا ,

یادتان هست آقای روحانی گفت پرونده پی ام دی در آژانس بسته شد و دیگر بر نمی گردد؟

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی نوشت: یادتان هست آقای روحانی گفت پرونده پی ام دی در آژانس بسته شد و دیگر بر نمی گردد؟ یا می گفت ده تا ترامپ دیگر هم در دنیا سر کار بیاید، تحریم ها بر نمی گردد؟ حالا او با پنج روز تاخیر به خیانت اروپا در آژانس واکنش نشان داده است.

روحانی گفت "آمریکا و رژیم صهیونیستی آژانس را از مسیر خودش منحرف می‌کنند. الان آژانس می‌خواهد نبش قبر کند، ما هر موقع بخواهیم پاسخ قاطع دهیم برایمان آسان است اما ما مبنای دوستی با آژانس را ادامه می‌دهیم. اروپایی‌ها هم از سال ۹۷ تا الان شرمنده ما هستند، چون به تعهدات خود عمل نکردند. آنها تلفنی و حضوری از ما عذرخواهی می‌کنند".

چرا آمریکا توانست بازی مار و پله را با ما در آژانس تکرار کنند و آژانس را به ۱۷ سال قبل برگرداند، در حالی که توجیه امتیازات واگذار شده در برجام، بستن پرونده  بود؟ چون برجام به غایت غیر مسئولانه، از سر شیدایی و برای توافق به هر قیمت تنظیم شد.

گفتن این که "اروپایی‌ها از سال ۹۷ تا الان شرمنده ما هستند"، واجد کمترین اعتبار و اثر حقوقی نیست. مگر این که روحانی قسم خورده باشد، نتیجه مصاف دیپلماتیک را واگذار کند و فقط به واسطه شرمنده کردن به حریف بخواهد کاپ اخلاق بگیرد!

وعده دولت در توجیه واگذاری امتیازات، لغو تحریم ها بود یا خجالت زده کردن اروپا!؟ اروپایی که ظریف پنج ماه قبل گفت "شرافتش را به آمریکا فروخت"، خجالت سرش می شود؟

اروپا احساس شرمندگی نمی کند و حتی یک عذرخواهی رسمی نداشته، بلکه با وقاحت، طلبکار هم هست. ارائه قطعنامه ضد ایرانی به آژانس با وجود بی سابقه ترین بازرسی ها سند این ادعاست. اما اروپا حتی اگر شرمنده می شد، جای تعهداتش را پر می کرد؟

سه کلاهبردار سابقه دار، حد سال ۸۲ تا ۸۴  چند چک بی محل کشیده و به واسطه روحانی و دولت خاتمی، حقوق ملت ایران را تضییع کردند. همان ها ده سال بعد با کلاهبردار اصل (آمریکا) روی هم ریختند و این بار در ازای گرفتن امتیازات چند ده برابر، چک های بی محل دیگری کشیدند!

روحانی و تیمش باید به واسطه این شناخت، با بدبینی مطلق پای مذاکره می رفتند. اما او به واسطه پانزده دقیفه مکالمه تلفنی گفت "اوباما را بسیار مودب یافتم" و بقیه هم ادعا کردند "امضای جان کری تضمین است" و "از نظر اخلاقی آمریکا نقض پیمان نمی کند و نمی تواند". یا عکس نوه های شان را در مذاکرات به هم نشان دادند و از بُغض خانم شرمن متاثر شدند!

کلاهبرداران همیشگی باز هم تقبل کرده اند و چک بی محل قالب کرده. اما طرف مالباخته -یا کسی که قرار بوده وکیل طرف متضرر مذاکرات ۸۲ تا ۸۴ باشد- حالا می گوید "اروپا از سال ۹۷ تا الان شرمنده ماست".
انصاف بدهید؛ اگر تمام اعتراض و اقدام شما، گفتن این عبارت باشد که "شرم بر تو"، یا "دیدی شرمنده شدی!؟ "، آن متقلب قالتاق حق ندارد پوزخن بزند؟ یا بگوید "شرمنده کردید واقعا که این گونه از طلب موکل خود گذشتید. از بی خیالی و بی عاری شما بسیار مشعوف شدیم"!؟

آقای روحانی بعد از پنج روز سکوت، واقعا هم شرمنده کرد! اما چرا او با منتقدان دلسوز، کاملا بر عکسِ این مدل رفتاری برخورد کرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    116 3
    خائنین رو محاکمه کنید. آقایون مجلس این خائنین رو بکشونین دادگاه شفافیت ارا هم نخواستیم. فقط نفوذی ها رو بزنید که دیگه تحمل دروغ ها و دزدی هاشون رو نداریم
    • سید IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      28 1
      هر دلسوزی برای کشور و نظام وقتی که خیانت این دولت در امضای قرارداد ننگین برجام را می بیند، اشکش جاری می شود! این همه حماقت و ندانم کاری از یک دولت درقرن بیست و یکم در یک کشور با سابقه چندهزار ساله ، واللّه نوبر است!!!
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      28 1
      آقای رئیسی اعلام کردند سراغ مسئولین هم خواهند رفت و این بیان نویدبخش رئیس دستگاه قضا بشارت محاکمه و برخورد قاطع با همه کسانی را که زندگی و سرمایه های ملی و مسکن و سفره های معاش مردم را به تاراج و یغما دادند خواهد بود ان شاء الله .....
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    66 0
    معذرت تو سرش بخوره.. بره نفس بکشیم
  • پ IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    13 9
    ب نظرم این که قالیباف دارهمیگه مذاکره با امریکا ممنوع یکم اشتباهه چون اگر بین مردم برین میفهمین ته دلشون مذاکره با آمریکا دیگه سودی نداره بدقولی خیانت و ....براشون اثبات شده یک جایگزینی باید براش پیدا کنید
    • کم IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      10 0
      جناب پ، حالت خوبه؟!!!! خودت فهمیدی چی گفتی؟!!! دکتر قالیباف به درستی گفتند مذاکره با آمریکا ممنوع است، دلیلش هم واضح است، چون بدعهدی و خباثت و دشمنی آمریکا کاملاً به اثبات رسیده است، البته قبلاً هم به اثبات رسیده بود، ولی برخی مردم و مسئولین باور نداشتند.
    • SE ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      3 13
      نترس. قالیباف فکر می کند خودش رییس جمهور شود و مذاکره کند. آقایان امتحانشان را قبلا در برجام پس دادند.
  • خسارت محض IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    55 0
    خداوند وقتی عقل و شرف را تقسیم کرد بعضیا غایب بودند...
  • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    42 0
    این دولت باید کلا منکر برجام بشه و اسمشو نبره شاید کم کم مردم داغ برجام رو فراموش کنند بهتره در روزهای باقیمانده به جای پرکردن جیب خود و اطرافیان یه قدری به فکر مشکلات مردم باشندشاید کمی از آلام ستمدیدگان این دوران کم بشه و به آه نفرین مظلومان گرفتار نشوند.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    32 0
    صبح امروز متوجه شدند!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    36 0
    چه کسی تو این مملکت مسئول پیگیری این خیانت عظیم هستش؟ چی باید جواب این همه خون ریخته شده واین همه زحمتی که پای این نظام ریخته شده رو پیگیری کنه؟ کی مسئول پیگیری مطالبات حضرت امام خمینی در این ایام هست ؟ چه کسی مسئول محاکمه تخلفات وجرایم مسئولین امر در ارتباط با وقت گذرانی واتلاف منابع و... تحمیل این همه هزینه های سنگین به این ملت هستش؟ چه کسی مسئول پیگیری برخورد با شخصی است که دنبال عزت برای پاسپورت ایرانی بود ولی الان!!!! چه کسی ؟!!! کجاست عمار ؟!! کجاست ابوذر؟!!کجاست شهید دیالمه ؟!! کجاست شهید آیت؟!! این الطالب بدم المقتول بکربلا!!
  • ناشناس IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    45 0
    این آقا نشان دهنده یک آمار کلی از جمعیت افراد جاهل و نادان در ایران است.
  • سید IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    19 2
    روحانی واقعا فاتح مملکت رو خوند
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 1
    الهم اشف کل مریض مخصوصا بیماران روانی را
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 0
    محاکمه سریع وعلنی خواهش میکنم
  • محمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 7
    چرت و پرت نگید آقای روحانی کارش درسته برجامم خیلی خوب و مفید بود منتها بد شانس بود چرا سال اول و دوم دوره اوباما خوب بود، روحانی بهترین رئیس جمهور بعد از انقلاب هستش ،
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      4 1
      وقتی تمام ملت به یک رییس جمهور لعنت میفرستن ، کسی که از این رییس جمهور تعریف کنه یا احمقه یا مزدور
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    زندگی در این دولت ذلت بار غم انگیز است.... مرگ با عزت خیلی بهتر از زندگی با ذلت است چرا روحانی حقوق هسته ای ملت ایران را انکار می کند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس