روحانی

رئیس‌جمهور گفت: بانک مرکزی باید متخلفان ارزی بخش صادرات و واردات را به طور شفاف به مردم معرفی کند.

به گزارش مشرق، یکصد و چهل و پنجمین جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، برگزار شد و مهمترین مسائل و موضوعات اقتصادی کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به لزوم درک شرایط سخت کشور و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ضد بشری آمریکا از جمله در زمینه صادرات نفت، گفت: در نتیجه این تحریم ها نقل و انتقال ارز با دشواری همراه بوده و از سوی دیگر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا از جمله بسته شدن برخی از مرزها، واردات را هم دچار مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید:

روحانی با اشاره به تدابیر دولت در حوزه اقتصاد در شرایط سخت اعمال تحریم‌ها در دو سال اخیر و بویژه در دوران شیوع بیماری کرونا در چند ماه گذشته، اظهار داشت: تلاش دولت همواره بر حفظ آرامش و ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان همه بخش‌های فعال اقتصادی دولتی و خصوصی بوده است.

رئیس جمهور اعطای تسهیلات و تدوین و طراحی سیاست‌های حمایتی از مشاغل و خانواده‌های آسیب دیده از محدودیتهای ایجاد شده برای مقابله با کرونا، را موفقیت آمیز دانست و افزود: اجرای این برنامه ها تا اندازه ای توانسته است در این شرایط سخت به مردم کمک کند، اگرچه ممکن است این برنامه‌ها نتواند تمامی آسیب ها را جبران کند.

روحانی با اشاره به ضرورت مدیریت کارآمد فضای عرضه و تقاضا و کنترل قیمت‌ها تاکید کرد: همه مسئولان و فعالان اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی باید با تلاش مضاعف و مراقبت‌های لازم در مسیر ایجاد توازن و آرامش در بازار حرکت کرده و نباید اجازه داد نوسانات قیمت، معیشت و زندگی مردم را دچار مشکل کرده و فضای روانی جامعه را نا امن کند.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم کنترل قیمت ها در بازار سرمایه بویژه بازار ارز، ادامه داد: مطابق سیاست ارزی کشور و مجموعه مصوباتی که در خصوص سیاست تجاری-ارزی کشور برای توسعه صادرات غیر نفتی و بازگشت ارز آن تعریف شده، باید تعهد ارزی همه فعالان بخش صادرات و واردات اعم از دولتی، عمومی و خصوصی در چارچوب این قانون و مقررات مشخص باشد و بانک مرکزی نیز موظف است به طور شفاف فهرست تمامی کسانی که برای واردات ارز دریافت کرده اند بعلاوه میزان عمل آنها به تعهداتشان را در سامانه معرفی کنند تا این اطلاعات برای مردم، رسانه ها  و مراجع ذیصلاح شفاف و به سهولت قابل دسترس باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: بانک مرکزی می بایست به همه بدهکاران عمده برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اخطار داده و زمان پرداخت برای آنان مشخص شود و در صورت تخطی، با معرفی آنها به افکار عمومی و مراجع ذیصلاح، به تخلف آنها رسیدگی شود.

روحانی تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که به هیچ وجه نمی توان در اجرای قوانین و اعمال مدیریت فعالانه تعلل کرد؛ مردم از دولت انتظار دارند که با قدرت و حساسیت و بر اساس قانون در راستای مدیریت اقتصاد کشور تدبیر و تلاش کند.

در این جلسه شیوه و قاعده‌مندی آزادسازی سهام عدالت و ضروت آگاهی‌بخشی به سهام‌داران در خصوص قواعد و مقررات مرتبط با نحوه مالکیت، واگذاری، خرید وفروش و مدیریت شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    8 0
    باز حرف زد ،یه دو روز نباش یه نفسی بکشیم
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      3 8
      ای شیطون . 4000 متر چی شد؟
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      نمیشه پولامونو بدیم به بانک مرکزی، چرا نمی فهمید من کولر آبی میارم ترکیه و عراق . همین الان هم پول ها جابجا نمیشن وزارت خارجه و بانک ملی و بانک ملت استانبول و امارات هم هیچ کمکی به ما نمیکنن. بانک مرکزی میگه بیرون تبدیلش کن پول نقد یا طلا بیارش تهران. به خدا به قرآن قسم می خورم نمیشه. شما همین الان برو بانک سر کوچه خونه تون بهش بگو چهل میلیون تومن تراول پنجاه تومنی میخوام از تو حسابم، بهت نمیده ،میگه فقط چک بین بانکی. همه دنیا همینه. به سفارت میگیم یه شماره حساب بانک مرکزی اماراتی بده بریزیم توش میگه به من چه، برو گمشو آقا .
    • SE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      ماحرای خانه 4000 متری دروغ بود.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    10 0
    خودش در عمل ،قیمت ها وارز رو بالا وپائین میکنه ،بلکم جان مردم به لبشون برسه ومنفجر شوند ،اونوقت در زبان به مردم !!!!!! دستور میده ،کنترل قیمت کالاها ضروریست ! واگذارت به خود خدا.
  • محسن IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    با سلام این هایی که مرتکب جرایم اقتصادی می شوند جنایتکاراند بزرگترین گناه اینها اعتقاد زدایی از مردم و بی اعتماد کردن مردم از این نظام مقدس است چقدر فقر زیاد و شادی کم شد به خاطر منفعت طلبی و طمع عده ای بسیار کم علی لعنت الله علی القوم الظالمین
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      3 0
      شیخ مغروق اصلاح طلبان اعتقاد داشت برای رسیدن به ثروت باید عده ای را زیر دست و پا لِه کرد. مثل ماجرای برادر همین اقا
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    صحیح است صحیح است صحیح است
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    یعنی کجا داری میری
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    باشه چشم قیمتا رو هم برات کنترل میکنم. دیگه چی کار کنم گوگولو؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    خخخخخ خداوکیل چجوری به این رای دادن؟!!!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    داداش شما قیمت دلارو کنترل کن قیمت کالاها خودش درست میشه
  • مهدی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    4 0
    کرونا اینهمه آدمو مبتلا کرد، این نمیگیره؟
    • جوجه تیغی بدنساز NL ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      معتادا نیمیگیرن
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    نه به آن زمان که آقای روحانی تا چند هفته حاضر نبود درگیر موضوع کرونا شود؛ نه به حالا که حاضر نیست درباره غیر کرونا حرف بزند. سه دولت اروپایی به تمام آرزوها و ادعاهای روحانی قلم بطلان کشیدند اما او دیروز ترجیح داد فقط درباره کرونا حرف بزند و درباره خباثت اروپا هیچ نگوید روحانی کجاست؟ سه روز از خباثت اروپا در آژانس گذشته اما روحانی همچنان ناتوان از موضع گیری است. او هر چه توجیه بود، برای خیانتهای غرب به کار بست. حالا این ظرف اشباع شده و گنجایش توجیه دیگری را ندارد. او به شرط شجاعت، فقط یک چاره دارد: عذرخواهی از مردم و نظام و اعلام پایان برجام. راستی، این روزها: #عراقچی_کجاست؟ #صالحی_کجاست؟ #زيباکلام_کجاست؟ #سريع_القلم_کجاست؟ #لبو_فروش_و_راننده_تاکسی_کجا_هستند؟
  • احمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    نه نکن این کار رو. فرزندان و فامیلهای نصف کابینه دستگیر میشن. اون نصفه ای که هنوز دستگیر نشدن.
  • DE ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    شما دستور دادی به نورچشمی ها ارز دولتی دادند که بالا کشیدند و یا کالاهای دیگری با آن وارد کردند ، بانک مرکزی هم که مطیع شماست . حالا کی متخلف ارزیست ؟؟ بابای من ؟؟؟
  • نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    فقط بیا تو تلویزیون بگو چطوری مردم ایران را این همه گرفتار و بدبخت کردی؟
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت: کنترل قیمت‌ کالاها ضروری است/ بانک مرکزی متخلفان ارزی را شفاف به مردم معرفی کند......... متخلفان اقا زاده ها و دختر خانما و داداشا و دامادا و ژن های برتر و از ما بهتران و.......اگر کسی جرئت معرفی داشته باشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس