کد خبر 1085889
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
اعتراضات آمریکا

در جریان تجمع اعتراضی مقابل ساختمان کنگره آمریکا یک فرد به طرز مشکوکی کشته و یک نفر دیگر نیز مجروح شد که حال وی وخیم گزارش شده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری از مرگ مشکوک یک معترض آمریکایی مقابل منطقه ویژه مقابل ساختمان کنگره آمریکا و جراحت یک تن دیگر  در جریان یک تیراندازی  خبر دادند.

به نوشته  روزنامه «سیاتل تایمز» در جریان تیراندازی فرد یا افراد ناشناس به سوی جمعی از معترضان در محوطه ویژه کنگره آمریکا در شهر «سیاتل» در اوایل بامداد شنبه به وقت محلی یک نفر کشته و یک تن دیگر مجروح شد. رئیس بخش اطلاعات پلیس منطقه در این زمینه گفت که از دستگیری فرد یا افرادی در این زمینه و جزئیات این حادثه هیچ اطلاعی ندارد.

بیشتر بخوانید:

تهدید ضمنی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری

برخورد مهربانانه پلیس آمریکا با زنان! +عکس

وی در این باره گفت که ماموران پلیس در حال بازبینی فیلم گرفته شده  از این حادثه  برای یافتن سرنخ هستند.

«سوزان گرگ» سخنگوی بیمارستان «هاربورویم» نیز در این باره گفت که دو فردی که به سوی آن‌ها شلیک شد در این مرکز تحت معالجه قرار گرفتند که  یکی از آن‌ها جان باخت و دیگری نیز در وضعیت بحرانی قرار دارد. برخی فیلم‌های منتشر شده از این ماجرا از حضور انبوه پلیس  و معترضان خشمگین  در جریان این حادثه حکایت دارد. برخی اخبار حاکیست که فرد جان باخته  در این حادثه تنها ۱۹ سال سن داشت.

شهرهای آمریکا چندی است که به خاطر کشته شدن دو سیاه پوست از سوی پلیس به صحنه اعتراض‌ها به تبعیض نژادی و رفتار وحشیانه پلیس این کشور مبدل شده است. حدود سه هفته پیش «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» به قتل رسید. فلوید پیش از مرگش به مامور پلیسی که زانویش را روی گردن او گذاشته بود می‌گفت، «نمی‌تواند نفس بکشد.»

این جمله به شعار اعتراض‌های جهانی در این  زمینه مبدل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس