کد خبر 1085717
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
بولتون: جانسون با خروج ترامپ از برجام مخالفت چندانی نداشت

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب جنجالی جدیدش نوشته است وزیر امور خارجه وقت انگلیس مخالفت چندانی با لغو برجام از سوی آمریکا نداشته و بر ضعف‌های آن تأکید داشته است.

به گزارش مشرق، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در بخشی از کتاب جدید خود نوشته است، انگلیس با خروج آمریکا از برجام مشکلی نداشت.

به نوشته روزنامه «گاردین»، بولتون در این کتاب نوشته است، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه وقت انگلیس هنگامی که مطلع شد آمریکا قصد خروج از توافق هسته‌ای با ایران را دارد، مخالفت چندانی با آن نکرد.

به گفته بولتون، «جانسون تأکید کرد ضعف‌های توافق فعلی را درک می‌کند که می‌توانست بسیاری از حامیانی که کماکان آن را ستایش می‌کردند، غافلگیر کند».

بیشتر بخوانید:

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در این کتاب عدم اتخاذ موضع مستحکم از سوی دولت جانسون پس از توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل‌الطارق را مورد انتقاد قرار داده و می‌نویسد، ایران از فقدان عزم کافی انگلیس درس‌هایی آموخت.

از روز پنجشنبه انتشار بخش‌هایی از کتاب بولتون به بمبی خبری در رسانه‌های جهان تبدیل شده است. او در این کتاب به افشاگری علیه ترامپ و اعضای کابینه‌اش پرداخته است.

برای مثال طبق ادعای بولتون، ترامپ به «شی‌جین‌پینگ» رئیس جمهور چین گفته اقدام پکن در خرید محصولات کشاورزی از کشاورزهای آمریکایی می‌تواند روی نتیجه انتخابات اثرگذار باشد.

همچنین خلاصه‌ای که روزنامه «نیویورک‌تایمز» از کتاب بولتون منتشر کرده نشان می‌دهد او بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران از ترامپ به دلیل عدم اقدام علیه ایران عصبانی بوده است.

ترامپ در واکنش به این اظهارات بولتون در حسابل توئیتری خود نوشت: «بسیاری از جملات مضحکی که او به من نسبت داده هرگز بیان نشده‌اند و داستان‌سرایی محض هستند. او در تلاش است اخراج خود مانند یک توله سگ بیمار را تلافی کند».

بولتون همچنین در این کتاب افشا کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا جانسون و «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن را نزدیک‌ترین سیاست‌مداران به خود دانسته و درباره «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه معتقد است اگر به طلا دست بزند به خاک تبدیل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    واقعأ که گفتن سگ زرد برادر شغاله درست گفتن!! بعد شما رو دیوار امثال جانسون و اروپایی‌های نوکر آمریکا یادگاری می‌نویسین؟؟!
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    معلومه دیگه هویج اروپایی + چماق آمریکایی + اسگلیسم لیبرالهای وطنی= وضع کنونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس