کد خبر 1084869
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
درخواست کشورهای آفریقایی از سازمان ملل برای تحقیق درباره نژادپرستی پلیس آمریکا

مقامات آمریکایی به شدت در حال لابی کردن با کشورهای آفریقایی برای جلوگیری از ارائه پیش نویس ضد آمریکایی در سازمان ملل هستند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، «اندرو برمبرگ» نماینده آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به درخواست‌ها برای مقابله با نژادپرستی پلیس این کشور، اعلام کرد دیگر کشورها نیز باید همین سطح از شفافیت را از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

درخواست کشورهای آفریقایی از سازمان ملل

سفیر آمریکا در بیانیه‌ای پیش از آغاز به کار شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی مسئله افزایش خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا گفت علاوه بر واشنگتن دیگر کشورها نیز باید اطلاعات شفافی در خصوص عملکرد پلیس خود ارائه دهند.

بنا به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی به شدت در حال لابی کردن با کشورهای آفریقایی برای جلوگیری از ارائه پیش نویس ضد آمریکایی هستند. آمریکا از کشورهای آفریقایی خواست تا در صورت صدور قطعنامه نامی از واشنگتن در آن نباشد.

پیشتر ۵۴ کشور آفریقایی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند تا به مسئله نژادپرستی پلیس آمریکا و رفتارهای خشونت‌آمیز با سیاه‌پوستان این کشور ورود کند. به دنبال اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف آمریکا و دیگر کشورهای جهان به قتل وحشیانه قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست، به دست افسر سفیدپوست آمریکایی، رئیس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با درخواست برگزاری جلسه فوری در خصوص نژادپرستی و خشونت و وحشیگری نیروهای پلیس موافقت کرد.

در این نشست، «الیزابت تیچی فیسلبرگر» رئیس شورای حقوق بشر، موافقت تمامی ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام کرد و گفت بعدازظهر چهارشنبه (امروز) برای رسیدگی به مسئله خشونت پلیس و نژادپرستی جلسه‌ای تشکیل خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس