انتقاد شدید برلین از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای خود از آلمان

وزیر دفاع آلمان با تاکید بر اینکه ناتو یک سازمان تجاری نیست و امنیت هم کالا نیست، انتقاد شدیدی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج برخی نیروهای خود از آلمان وارد کرد.

به گزارش مشرق،  "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان در واکنش به تهدیدات اخیر ترامپ علیه آلمان مبنی بر اینکه اگر به تعهدات مالی خود در قبال ناتو عمل نکند بخشی از نیروهای خود را از این کشور خارج می کند انتقاد شدیدی به این رویکرد ترامپ وارد کرده و گفت: ناتو یک سازمان تجاری نیست و امنیت هم کالا نیست.

وی در سخنانی در موسسه "کونراد آدنایر" آلمان تاکید کرد که ائتلاف نظامی ناتو مبتنی بر همبستگی و اعتماد است. ارزش ها و منافع مشترک اساس همکاری است. نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان و اروپا به عنوان تضمین امنیتی برای تمام ائتلاف نظامی ناتو محسوب می شود و مهم تر از همه نیروهای آمریکایی در اینجا به عنوان ضمانت امنیتی برای خود ایالت متحده مطرح است. نیروهای آمریکایی مورد استقبال آلمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید

بی‌اطلاعی آلمان از جزییات خروج نظامیان آمریکا از این کشور

شورش الکترال علیه ترامپ

دونالد ترامپ، روز دوشنبه تصمیمات ایالات متحده آمریکا برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از آلمان را تایید کرد و مجددا این طور به آلمان انتقاد وارد که : "چرا آلمان به روسیه میلیاردها دلار برای انرژی پرداخت می کند و پس آیا ما باید از آلمان در برابر روسیه حمایت کنیم؟ چگونه این شدنی است؟ این عملی نیست. ترامپ با این انتقاد خود بار دیگر توجهات را به پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 معطوف کرد که به شدت با آن مخالف است. آمریکا می خواهد با وضع تحریم ها از به مرحله اجرا رسیدن این پروژه گازی جلوگیری کند.

ترامپ روز دوشنبه بار دیگر آلمان را به تبعیض قائل شدن در قبال ایالات متحده در امور تجاری متهم کرد. به اعتقاد وی مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره یک توافق تجاری تا به حال به صورت رضایت بخش جریان نداشته است.

ترامپ همچنین بار دیگر آلمان را به عمل نکردن به تعهدات مالی ناتو در قبال ناتو متهم کرد.

در حال حاضر حدود 35 هزار نظامی آمریکایی در آلمان حضور دارند که در صورت خروج این 10 هزار نفر، تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به 25 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

وزیر دفاع آلمان در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که در حال حاضر در مناسبات بین آمریکا و آلمان یک دوران تا حدودی ناآرام و مهیج با برخی لحن های گوش خراش وجود دارد. این لحن صحبت ها همچنین در ویدئو کنفرانس وزرای دفاع ناتو که روز چهارشنبه برگزار می شود هم تاثیر خواهد داشت.

به گفته دبیرکل ناتو باید در نشست وزرای دفاع ناتو به این تصمیم آمریکا به دلیل اهمیتی که برای ائتلاف نظامی ناتو دارد پرداخته شود.

موضوعات رسمی کنفرانس دو روزه وزرای دفاع ناتو که بخصوص عملیات های نظامی در عراق و افغانستان و همچنین آمادگی ناتو برای موج دوم کرونا است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 0
    این عکس الان زنه یا مرد؟!
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 1
      یک زنه . ولی مرد های سیاست مدارشون از یک زن یمنی ترسو ترند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 0
    اتفاقا برای شما هم ناتو یک سازمان تجاری و هم امنیت یک کالاست.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    کشوری که وزیر دفاعش یک خانم عینکی باشه.... باید درش گل گرفت
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 0
      بابا اینا خیلی ترسو تر ازین حرفا هستند . آمریکا اگه فشارش رو زیاد کنه و تهدید شون کنه از ترس کل سرمایه شون میفروشن و میدن آمریکا .... بزار جنگ کنه آمریکا تمام هزینه های نظامیش بر گرده اینا خاهد بود و قطعا همشو هم پرداخت میکنند
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 1
      14:29 دمت گرم، میخواستم دقيقأ همینو بنویسم شما پیش دستی کردی!! البته برای بله قربان گفتن که دیگه فرقی نمیکنه، هر چی آمریکا گفت میگه چشم! اینجوری دختر بچهٔ 3 ساله هم میتونه وزیر دفاع آلمان باشه!!!!
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      آلمان برای باج دادن و خراج دادن به امریکا جای زیادی داره . آمریکا هنوز به مرحله دوشین آلمان فرانسه انگلیس نرسیده . به موقش که برسه و بدوشه این مرغ و خروس ها از ابراز تاسف هم می افتن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    چرند نگو برو نوکری تو بکن . یکی ندونه الان آلمان یک اقدام اساسی مثلا جلوی آمریکا میکنه ! جز جیغ زدن مثل پیرزن ها کار دیگه ای هم بلدید ؟
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    بدبخت ها آمریکا بلایی سرشون اورده که حتی خودشون هم دوست ندارن مستقل بشن !
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 1
      حاضرم بمیرم ولی جای این کشور نباشم حقارت تا کجا ؟؟ دیگه لال شدن از بی اختیاری و نوکری
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    آلمان مناسب ترین و راحت ترین کشور برای اشغال روسیه یا ایران است . ففط ابراز تاسف میکنند و دلخورن از حوادث ایام !!! همین روزاست که اشغال بشن
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    اگر آنجلا مرکل بی وجود نوکر آمریکا و حمایت کننده از تحریم هاش الان نزدیکم بود با سیلی جوری مزدم زیر گوشش تا به ارواح تبدیل شود . پیر سگ جنایت کار موزی
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 1
    به زودی توسط سپاه حق تصرف خاهید شد . فقط اندکی صبر .....
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    خراج تون پرداخت کنید و بلبل زبانی هم نکنید . شما که ناچار به دادن خراج هستید پس خفه خون بگیرید
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    یکی ندونه مثلا چه غلطی میخاید بکنید ؟؟ شما نقش یک مترسک رو دارید که برای ترساندن پرندگان نه می تواند سنگ شان زند و نه هیاهو به پا کند تا بترسند و محصول را نخورند ..... خاک بر سرتان کنند بی وجود های بی بته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس