فتحی: جدایی رحمتی بزرگترین اشتباهم در استقلال بود/ حضور بابایی کنار من ربطی به بازیکنان ندارد/ شفر در دربی هم فوتبال را باخت هم اخلاق را/ باید به مجیدی فرصت 5 ساله داده شود/ سعادتمند بابت حضور در جلسات هیات مدیره پول می‌خواست

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در مورد حواشی مربوط به دوران حضورش در این تیم و همچنین اتفاقات روزهای اخیر توضیحات کاملی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد.

به گزارش مشرق، امیرحسین فتحی این روزها به واسطه باز شدن پرونده طلب شفر و مصاحبه‌هایی که توسط خود او و سایر عوامل و افراد مربوط به استقلال انجام می‌شوند دوباره نامش سر زبان‌ها افتاده و تبدیل به چهره روز اخبار مرتبط با استقلال شده است. او گفتگویی در خصوص مسائل این روزها و خیلی از حواشی دوران مدیریت خودش در باشگاه استقلال که تا کنون مطرح نشده بود انجام داد که می‌خوانید:

* سوال اول ما در مورد پرونده طلب شفر است که هزینه زیادی روی دست استقلال گذاشته و در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ است. این در حالیست که شما و خطیر آن زمان ادعا کردید که فسخ قرارداد با شفر با هزینه صفر انجام شده ولی الان مبلغ قابل توجهی از باشگاه طلب کرده که اگر پرداخت نشود محرومیت‌های سنگینی در پیش است.

من آن زمان گفتم و الان هم می‌گویم و این را در سه صفحه مکتوب کردم و به وزارت ورزش هم فرستادم و در اختیار شما هم می‌توانم قرار دهم. شفر یک مربی گران برای فوتبال ما بود و ایشان و دستیارانش اگر امسال قرار بود سرمربی ما باشند 1 میلیون و 500 هزار دلار برای ما آب می‌خوردند در حالیکه ایشان این قیمت نمی‌ارزند چرا که در خود جام جهانی هم از بین 32 مربی 8 یا 9 مربی بالای یک میلیون دلاری داشتیم. دالیچ 600 یا 700 هزار دلار از کرواسی می‌گرفت. شفر با کولی جامائیکایی و با پسرش ساشای آنالیروز که شغل اصلی او عکاس طبیعیت بود و در کارلسروهه آلمان مربی بدنسازی بوده است. ما آمدیم استدلال کردیم و بررسی کردیم و اینکه می‌گویم رقم صفر مربوط به اینجاست و دقت کنید. ما باید فصل بعدش که همین امسال می‌شد به شفر 1.5 میلیون دلار پرداخت می‌کردیم که ارزش این رقم را نداشت و ما حساب کردیم که اگر او را اخراج کنیم و یک مربی جوان و کاربلد با 700 هزار دلار بیاوریم با جریمه‌ای که به شفر می‌دهیم همان 1.5 میلیون دلاری می‌شود که باید به خود شفر می‌دادیم و اینطور می‌شود که هزینه ما در قبال این موضوع صفر می‌شود. شفر اگر الان بود مجانی نبود و قطعاً باید طبق قرارداد پولش را می‌دادیم. او باید امسال تا پایان فصل 1.5 میلیون می‌گرفت و هزینه‌های استقلال تا اینجا کمتر از 1.5 میلیون دلار است و این یعنی هزینه را صفر کردیم. آقای شفر رفت و ایران را ترک کرد و یک مربی توانمند و جوان به نام استراماچونی آمد. استراماچونی با 700 هزار یورو که می‌شود حدود 820 و میلیون دلار آمد و محکومیت ما در پرونده شفر هم 220 هزار یورو است. 820 را با 220 هزار یورو جمع ببندیم نه تنها صفر شد که حتی باشگاه سود هم کرد.

* ماجرای شکایت شما از سعادتمند چیست؟ واقعاً از سعادتمند شکایت کرده‌اید؟

من از سعادتمند شکایت کردم و این را رسماً هم عنوان کردم که از ایشان شکایت کردم چرا که به دروغ و کذب عنوان کرد که من حقوق 25 میلیونی در استقلال داشتم. اگر چنین چیزی درست بود مطمئن باشید شکایت نمی‌کردم و شک نکنید این موضوع دروغ است. از ذیحساب باشگاه سوال کنید من چقدر دریافتی داشتم. این باشگاه شخصی نیست و دولتی است و اسناد و مدارکش وجود دارد و منتشر خواهد شد و چیزی قابل پنهان کردن نیست. حقوق من زیر 10 میلیون و حدود 8 میلیون بود ولی سعادتمند برای توجیه حقوق 15 میلیونی خودش گفت فتحی 25 میلیون تومان می‌گرفته است.

* آیا سعادتمند زمانی که رئیس هیات مدیره استقلال بود بابت حضور در جلسات هیات مدیره طلب پول کرده بود؟

ایشان خودشان هستند و آقای خطیر هم شاهد هستند و می‌توانید از او هم در این مورد سوال کنید. بله ایشان از من پرسید که حق الجلسه چقدر می‌شود و بابت حضور در هر جلسه هیات مدیره چقدر می‌گیریم که البته موضوع نادرست و خارج عرفی نیست و رایج است ولی ما پولی برای حضور در جلسات پرداخت نکردیم و هرگز چنین چیزی در باشگاه نبوده است.

بیشتر بخوانید:

ورود فتحی به استقلال با رانت صحت دارد/ هر چه ادبیات سخیف‌تر استقبال بیشتر!

* ماجرای پول صیادمنش چه شد؟ می‌گویند 850 هزار دلار از طریق قرارداد او به استقلال رسید ولی مشخص نیست این پول کجا هزینه شده است؟

بله پول صیادمنش 850 هزار دلار بود. من ابتدا بگویم که باشگاه استقلال دولتی است و ذیحساب دارد و همه ورودی و خروجی‌هایش بازرسی می‌شود. ما پول انتقال صیادمنش، تیام و مجید حسینی را گرفتیم که جمع این مبلغ به طور دقیق خاطرم نیست چقدر است. ما در ماه حدود 80 هزار دلار فقط به کادرفنی پرداخت می‌کردیم. 55 هزار دلار خود شفر می‌گرفت. 8 هزار دلار کولی، 8 هزار دلار ساشا، 6 هزار دلار فیلیپ، از بین بازیکنان ماهی 35 هزار دلار به نیومایر و 35 هزار دلار به الحاجی گرو می‌دادیم. ایسما را با 550 هزار دلار جذب کردیم. اینها پول است که خرج شده و از جایی نیامده و همین مبالغ بود که هزینه شد. حساب و کتاب تمامش در باشگاه وجود دارد و مدارک حسابرسی شده‌اش هم موجود است و هیچ جای شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد.

5083530

* قبول دارید که در استقلال با شما رفتار خوبی صورت نگرفت و احترام‌تان حفظ نشد؟ برای مثال روزی که می‌خواستید بروید وسایلتان را جمع کنید مجبور شدید با دخالت نیروی انتظامی وارد باشگاه شوید.

با من برخورد بدی نشد و اصلاً اینطور نبود که با نیروی انتظامی به باشگاه بروم و وسایلم را بردارم. روز آخر که من به باشگاه رفتم هواداران جلوی باشگاه جمع شده بودند و شعار می‌دادند و مخاطب شعارهایشان هم من نبودم و آنها از رفتن استراماچونی ناراحت بودند و هیچ برخورد بدی با من صورت نگرفت. من یک استقلالی هستم و استقلال را دوست دارم و تا همیشه دوست خواهم داشت. ناراحتی من از این است که هواداران استقلال واقعیت‌ها را نمی‌دانند و کسی که 3 ماه زحمت کشید تا استراماچونی را به ایران بیاورد هرگز قصد فراری دادن او را نخواهد داشت.

* یک موضوعی هم که آن زمان مطرح شد این بود که یکی از شروط استراماچونی برای برگشتن به استقلال برکناری شما از مدیرعاملی باشگاه بود. این را تایید می‌کنید؟

استراماچونی رابطه بسیار گرم و دوستانه‌ای با من داشت و هرگز نخواسته که من استعفا دهم. رابطه خوبی داشتیم و همه پیام‌ها و صداهایی که برای من فرستاده بود از سوی خودش و همسرش موجود است. ما هیچ مشکلی نداشتیم و تنها مشکل استراماچونی با ما این بود که توانایی واریز پول به حسابش را نداشتیم. استراماچونی یک آدم به شدت قانون‌مند بود. مثلاً شفر از ما پول نقد قبول می‌کرد ولی استراماچونی به ما می‌گفت فقط پول را به حسابم واریز کنید. ما حتی دو بار برای او بلیت ترکیه و دوبی گرفتیم و با یک بانک در ترکیه هماهنگ کردیم که پول را از طریق آن بانک به حسابش واریز کنیم و بلیت‌هایش موجود است ولی ایشان بعد از صحبت با وکیلش گفت قبول نمی‌کنم و پولم فقط باید به حسابم در ایتالیا ریخته شود که این برای ما مشکل ساز شد. ما رابطه خیلی خوبی داشتیم و این اواخر ایشان از من خواست قرارداد 2 ساله‌اش را یکساله کنم که من گفتم هرگز زیر بار چنین تصمیمی نمی‌روم و این کار را هم نکردم و به جز این دیگر هیچ مشکلی بین ما نبود و این حرف‌ها را برایم در آوردند که استراماچونی خواسته فتحی استعفا بدهد و یکی از شرایطش برای بازگشت این موضوع است.

15683729659106

* در آن مقطع بازیکنان هم زیاد علیه شما مصاحبه می‌کردند. اول بگوید که آیا از آنها دلخوری دارید و اینکه فکر می‌کنید این یک حرکت هماهنگ شده از سوی آنها بود؟

قطعاً هماهنگ شده بود و من یقین دارم این اقدام به صورت عادی انجام نشده و هماهنگ شده است ولی همان زمان هم گفتم و الان هم می‌گویم که بازیکنان مثل فرزندان من می‌مانند و از آنها ناراحت نیستم و آنها هم مثل هواداران واقعیت‌ها را نمی‌دانستند و اطلاعات غلط و اشتباه به آنها داده شده بود.

* دلخوری میان شما و وریا غفوری هم به خاطر عدم پرداختی به وجود آمده بود. ماجرای ان چه بود؟

در مورد وریا غفوری هم باید بگویم بازهم اسناد و مدارک صحبت‌هایم موجود است و ذیحساب هم در این میان وجود داشت که به ما نامه زده بودند و دستور داده بودند که تا اطلاع ثانوی به وریا غفوری پولی پرداخت نکنیم و ما هم ناچار بودیم تمکین کنیم. من هیچ مشکل و کدورتی با وریا غفوی نداشتم. سال اول خودم با او قرارداد امضا کردم و سال دوم هم خودم قراردادش را تمدید کردم و کوچکترین مشکلی با او نداشتم و دلیل اینکه پولش را پرداخت نکردیم همین موضوع بود که گفتم و اینکه چرا بعداً به او چک دادند در جریانش نیستم که به چه صورت این کار انجام شد.

* نقش کمیته فنی در استقلالِ زمان شما هم همیشه محل بحث بوده است. واقعاً در مواردی مثل رفتن شفر یا آمدن استراماچونی نظر کمیته فنی را لحاظ کردید؟

همه اعضای کمیته فنی در رفتن آقای شفر موافق بودند و روی ادامه همکاری با ایشان نظر مثبتی نداشتند و رفتن شفر با تایید اعضا همراه بود و بعد از آن هم برای انتخاب جانشین باز هم جلساتی گذاشته شد و معیارهای سرمربی جدید مشخص شد مبنی بر اینکه چند ساله باشه و از کدام نقطه دنیا باشد و چه ویژگی‌های فنی و شخصیتی داشته باشد. ما هیچ نامی از شخص خاصی مطرح نکردیم چرا که می‌ترسیدیم این نام از باشگاه خارج شده و رسانه‌ای شود و قیمت سرمربی بالا برود و برای همین از کسی اسم نیاوردیم ولی معیارها در کمیته فنی تعیین شد.

* در حال حاضر هم استراماچونی شکایت کرده و یک رقم سنگین از استقلال خواسته است که می‌گویند 1.8 میلیون یور است.

من در جریان شکایت استراماچونی از استقلال و اینکه چه مبلغی باید به او پرداخت شوم نیستم. ما با تلاش زیاد استراماچونی را به استقلال آوردیم و تلاش باشگاه این بود که دستمزدش به موقع پرداخت شود. او مربی خوبی بود و همه تلاش‌مان را به کار گرفتیم که حفظش کنیم ولی در نهایت نشد آنچه باید می‌شد.

* ماجرای پرداخت پول به پادوانی و قراردادی که با او به عنوان سرمربی امضا کردید چه بود؟

آقای پادوانی زمان بنده مصدوم نشده بود و من با او قرارداد نبسته بودم ولی خودم حداقل 10 بار که 3-4 بار آن همراه با دکتر نوروزی بود به منزلش رفتیم و بدون اینکه آن را رسانه‌ای کنیم و حتی یک عکس از من کنار او دیده باشید هر کمکی توانستیم برایش انجام دادیم و خودم شخصاً هنگام سفر به برزیل در فرودگاه مشایعتش کردم. خودم با پادوانی به عنوان عضو کادرفنی قرارداد بستم و در مجموع حدود 100 هزار دلار هم به وی پرداخت کردیم ولی در جریان شکایتش نیستم و اگر طلبی دارد باید پرداخته شود.

* طلب بویان که الان تبدیل به مبلغ سنگینی شده است هم مربوط به شماست؟ چون می‌گویند اگر همان زمان پرداخت می‌شد به مراتب کمتر از الان بود.

فسخ قرارداد بویان ربطی به زمان من ندارد و مربوط به زمان شفر و افتخاری است. 4-5 ماه قبل از اینکه من بیایم او قرارداش را فسخ کرده بود و ارتباطی به من نداشت و اینکه چرا پولش پرداخت نشد و اگر پرداخت می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد را نمی‌دانم. او در زمان ما شکایت کرد و آن زمان شکایتی نکرده بود.

* در مورد قراردادی که با آریا برتر بستید بگویید. واقعاً سعادتمند هم با آن موافق بود؟

آریا برتر یک شرکت کارگزاری بود که با آن قرارداد امضا کردیم و قرارداد با امضای همه اعضای هیات مدیره و در محل باشگاه صورت گرفت و خود سعادتمند هم به عنوان رئیس هیات مدیره آن را امضا کرده بود و اینطور نبود که بدون موافقت کسی آن قرارداد را بسته باشیم.

* شما نسبت فامیلی با خلیل‌زاده دارید؟

من هیچ نسبتی با خلیل‌زاده ندارم و همه مدارک شناسایی در وزارت ورزش هم بررسی شد و مدرکی دال بر اینکه نسبتی وجود داشته باشد پیدا نکردند.

* پرداختی‌های آریا برتر چرا به صورت قرض‌الحسنه به استقلال صورت گرفت؟ مگر وظیفه کارگزار رساندن پول به باشگاه نیست؟

پرداختی‌ها به این دلیل به صورت قرض‌الحسنه بود که ما طبق قرارداد قرار بود شرکت آریابرتر زیرساخت‌هایی تاسیس کند و زمانی که به درآمدزایی رسید به ما پرداختی داشته باشد و برای همین پرداختی‌های قبل از آن به صورت قرض‌الحسنه انجام گرفت.

1398020916212498517304844

* در مورد بازیکنان خارجی هم از شما انتقادات زیادی شد. گرو، نومایر، ایسما، منشا و پاتوسی تعداد نفرات زیادی هستند که جذب شدند و هزینه سنگینی روی دست باشگاه گذاشتند.

ما دنبال جذب بازیکن خارجی نبودیم. روزی که من به استقلال آمدم فرصت کمی تا شروع لیگ برتر مانده بود و چندین بازیکن کلیدی را از دست داده بودیم. امید ابراهیمی، مجید حسینی، امید نورافکن، جپاروف و تیام رفته بودند و داریوش شجاعیان مصدوم شده بود و چند بازیکن کارت بازی نداشتند و مشکل بازیکن داشتیم و جذب بازیکنان هم با نظر سرمربی صورت گرفت و به ما اعلام کردند که گرو و نومایر را می‌خواهند و ما هم بررسی کردیم و آنها را جذب کردیم و وقتی هم دیدیم به کار باشگاه نمی‌آیند برخلاف نظر سرمربی قراردادشان را فسخ کردیم و همه مواردش مکتوب وجود دارد. گادوین منشا را به درخواست شفر گرفتیم و روز آخر با استفاده از سهمیه فیفا جذب تیم ما شد. ایسما و پاتوسی معرفی ما بودند که شفر با جذبشان موافقت کرد. هم خریدها هم فسخ‌ها شفاف است و مدارکش وجود دارد و تنها موردی که بود پاتوسی بود که نتوانستیم پول رضایت‌نامه او را به باشگاه کیپ تاون پرداخت کنیم و از دستش دادیم.

* با توجه به اتفاقاتی که افتاد اگر روزی دوباره شما را برای مدیریت استقلال بخواهند حاضر به برگشت هستید؟

البته الان نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم و به قول معروف چو فردا شود فکر فردا کنم ولی در حال حاضر بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیافتد چرا که هیچ علاقه‌ای به برگشتن ندارم.

* رابطه شما با امیر قلعه‌نویی همچنان خوب است؟

من با امیرخان قلعه‌نویی رفاقت دیرینه دارم و از قدیم و زمانی که ایشان در تیم ملی بازی می‌کرد من در فدراسیون مسئولیت داشتم و از همان زمان رابطه خوبی داشتیم. من ایشان را محروم کردم به خاطر مسئولیتی بود که داشتم و ایشان هم قطعاً درک می‌کند و از من دلخور نیست و تا امروز با یکدیگر رابطه خوب و دوستانه‌ای داریم و برای من بسیار قابل احترام است و پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر است.

* الان که به گذشته نگاه می‌کنید از برکناری شفر در آن مقطع پشیمان نیستید؟ چون استقلال در فاصله 2 امتیازی با صدر جدول قرار داشت و شاید اگر شفر می‌ماند استقلال می‌توانست قهرمان شود و در پایان فصل با شفر قطع همکاری کند.

زمانیکه شفر را برکنار کردیم در فاصله 2 امتیازی با صدر جدول نبودیم. شفر زمانی از استقلال رفت که ما بازی با پدیده را واگذار کرده بودیم و عملاً شانس قهرمانی برای ما از دست رفته بود. این را بگویم که وقتی ما بازی با تراکتور را با گل اشکان دژاگه واگذار کردیم هیات مدیره مصوب کرد که ایشان برکنار شود و من استدلال آوردم که تا بعد از دربی به او فرصت دهیم که در دربی هم آن اتفاقات رخ داد و شفر هم نتیجه بازی را باخت و هم اخلاق را. او سیدمهدی رحمتی، کاپیتان تیم و فرشید اسماعیلی را نابود کرد و در رختکن با بازیکن درگیر شد. او توانایی اداره رختکن را نداشت. شما رختکن امیر قلعه‌نویی را ببینید کسی جرئت حرف زدن ندارد ولی چطور می‌شود در رختکن جلوی سرمربی درگیری پیش می‌آید؟ این را هم بگویم که شفر قراردادش گران بود و اگر ارزان بود با تقویت کادرفنی او و گذاشتن نفرات قوی و اضافه کردن سرپرست و مدیرفنی او را برای امسال حفظ می‌کردیم ولی قراردادش گران بود و برای ما امکان ‌پذیر نبود.

* ماجرای راه ندادن شفر به محل تمرین هم سرو صدای زیادی کرد. بهتر نبود اجازه می‌دادید او وارد محل تمرین شود و آن حواشی برای استقلال رخ نمی‌داد؟

در مورد راه ندادن شفر به تمرین کاملاً حق با ما بود. این یک بی‌اخلاقی از سوی شفر بود که انجام شد. دوستان از ایران به او گفته بودند که پیش از این ژوزه با پرسپولیس چنین کاری کرده و نتیجه گرفته است و او هم این کار را انجام دهد. ما صبح حکم برکناری شفر را دادیم و به او اطلاع دادیم که  باید برود ولی ساعت 11 آقای زرندی به من گفت که شفر می‌خواهد برکناری را مکتوبش کنید ما به او ایمیل فرستادیم و بازهم گفت به دست من نرسیده و نامه تایپ شده دستی برایش فرستادیم درب منزلش ولی بازهم سعی کرد در تمرین حاضر شود. ما نگفتیم او را راه ندهند ولی اگر راه می‌دادیم باشگاه زیر سوال می‌رفت. مگر آقای منصوریان وقتی برکنار شد سر تمرین رفت؟ خود شفر تا به حال 10 بار اخراج شده کجا چنین اتفاقی افتاده است که مربی بعد از برکناری سر تمرین حاضر شود؟ این یک بی اخلاقی از سوی او بود.

* پژمان منتظری مصاحبه‌ای کرده بود و گفته بود شما بازیکنان جوان تیم را دور خودتان در اردوها جمع می‌کنید ولی به بزرگترهای تیم محل نمی‌گذارید.

اصلا چنین نبود و من هیچ وقت در اردو کنار بچه‌ها نشده که پچ پچ کنم یا کسانی را چه از بزرگان چه از کوچکترهای تیم دور خودم جمع کند و صحبت کنیم. شاید بوده من نشسته باشم و بازیکن یا بازیکنانی نزد من بیایند و با من صحبتی را مطرح کنند ولی اینکه خودم آنها را بخواهم و به سمتشان بروم نبوده و هیچ تفاوتی هم میان بازیکنان قائل نبوده و نیستم.

* و یکی از اتفاقات دوره شما رفتن مهدی رحمتی از استقلال بود. فکر می‌کنید رفتن او تصمیم درستی در آن مقطع بود؟

من اگر یک اشتباه در زمان حضورم در استقلال داشتم آن جدایی رحمتی است و اگر به عقب برگردم همه کار می‌کنم تا مانع از رفتن رحمتی از استقلال شوم چرا که با جدایی او استقلال یک ستون محکم و مهم را از دست داد. من قصد نداشتم به او اجازه جدایی بدهم و به استراماچونی هم گفته بودم که رحمتی را داریم و همه اینها مستنداتش موجود است ولی ظاهراً او به درخواست خانواده‌اش می‌خواست از استقلال برود و بدون اینکه با خبر باشم ناگهان دیدم تصویرش با لباس تیم شهر خودرو منتشر شد و با خود او و آقای حمیداوی هم تماس گرفتم تا مانع این اتفاق شوم ولی دیگر امکانش وجود نداشت و ما رحمتی را از دست دادیم و من واقعاً از این موضوع پشیمانم.

* از رابطه خوب محمودرضا بابایی با شما هم انتقادات زیادی از سوی برخی بازیکنان صورت گرفت و حتی گفته شد او در جلسات هیات مدیره کنار دست شما می‌نشیند.

من رابطه‌ام با هرکسی که کنار استقلال بود و توانایی کمک داشت و قصد کمک داشت خوب بوده و از او در کنار خودم استفاده کردم و آقای بابایی هم یکی از همین افراد بود. من به جز ایشان از افراد دیگری هم به عنوان مشاور کنار خودم استفاده کردم و این تشخیص من بوده که آقای بابایی می‌تواند برایم مفید باشد. این در حیطه یک بازیکن نیست که مدیرعامل کنار چه کسی بنشیند و با چه کسانی رفت و آمد داشته باشد و بازیکن حق ندارد در چنین موردی دخالت کند.

* راستی قرار بود در مقطعی که فرهاد سرمربی بود برادرش فرزاد به عنوان سرپرست انتخاب شود؟ ظاهراً حتی جلسه‌ای هم با او داشتید.

من تا به امروز حتی یک بار هم با فرزاد جلسه نداشتم و فرهاد هم هرگز او را پیشنهاد نداده است.

* رابطه‌تان با فرهاد مجیدی چطور بود؟ گفته می‌شد اختلافاتی میان شما وجود دارد.

من رابطه خیلی خوبی با فرهاد مجیدی دارم و او بازیکن خود من بوده و اسناد و مدارکش هست که اولین نفری که او را به عنوان دستیار به استقلال آورد و قرارداد بست من بودم و بازهم اولین نفری که او را به عنوان سرمربی استقلال انتخاب کرد من بودم و رابطه خیلی خوبی با هم داشته و داریم و برایش آرزوی موفقیت دارم.

* این روزها اسناد و مدارک و صدای ضبط شده جلسات هیات مدیره از باشگاه خارج شده و رسانه‌ای می‌شود.

متاسفم برای این موضوع و به نظرم این یک کار غیر اخلاقی است.

* در حال حاضر هم یک جنگ قدرت در باشگاه شکل گرفته و صحبت از جنگ داخلی در باشگاه است.

من متاسفانه بی اطلاع هستم و از این فضا بیرون آمده‌ام و اطلاعی ندارم ولی این کارهایی که صورت گرفته و اسناد و مدارک از باشگاه خارج می‌شود را نمی‌پسندم.

* بعد از استقلال مدیریت مجموعه انقلاب را به شما دادند و می‌گویند این پاداشی است که به واسطه حضور در استقلال گرفتید.

چه پاداشی؟ آیا پاداش فحش خوردن‌های من است؟ چه مدیر دیگری با سوابق اجرایی بهتر از من وجود داشت؟ من مدیرعامل 2 باشگاه بزرگ کشور بودم. 31 سال سابقه حضور در فوتبال و 25 سال سابقه مدیریت دارم و در بدنه اجرایی فدراسیون فوتبال حضور داشتم. تنها ایرانی هستم که در خارج از ایران مدیریت ورزشی انجام دادم. برای من با این سابقه باشگاه انقلاب پاداش نیست و اتفاقا پایین‌ترین جایی است که در آن تا به حال فعالیت کرده‌ام.

* این اواخر درگیری و جر و بحثی میان شما و علی جباری شکل گرفت و چند بار علیه هم مصاحبه کردید.

نمی‌خواهم دیگر در این مورد صحبت کنم و قبلاً حرف‌هایم را زده‌ام. باید از این فضاها فاصله بگیریم و در مجموعه و خانواده بزرگ استقلال دوستی و صمیمیت را رقم بزنیم و دنبال جنگ و دشمنی نباشیم.

* شما در مورد استراماچونی گفتید مشکل واریز پول داشتید ولی بعد از رفتن شما در نهایت از ایران مستقیم پول به حساب او واریز شد.

وقتی پول به حساب او واریز شد شرایطی فراهم شده بود که در زمان ما امکان پذیر نبود. ماجرا و اعتراض‌ها به جایی رسید که وزارت امور خارجه و سفارت و رئیس بانک مرکزی وارد قضیه شدند و کمک کردند و این کار حتی برای کی‌روش و ویلموتس هم انجام نشده بود و خود کی‌روش چند ماه منتظر واریز شدن پولش بود و برای همین شرایط تغییر کرده بود.

* و سوال آخر اینکه به مدیران حال حاضر استقلال توصیه می‌کنید در قبال مجیدی چه رفتاری داشته باشند؟ خیلی‌ها می‌ترسند مجیدی به سرنوشت منصوریان دچار شود.

توصیه من به عزیزانی که در حال حاضر در استقلال مسئولیت دارند این است که از مجیدی حمایت کنند و به او فرصت دهند تا بتواند در استقلال جا بیافتد و برنامه‌هایش را پیاده کند و تفکراتش را در تیم جا بیاندازد. او رابطه خوبی با آکادمی پیدا خواهد کرد و بازیکنان مستعد خوبی به مجموعه اضافه می‌کند. او همه چیزهای لازم برای مربی خوب شدن در استقلال را دارد و باید فرصت 5 ساله در اختیارش بگذارند. قطعاً می‌تواند فرد تاثیرگذاری باشد و افتخارات زیادی به استقلال بیاورد و یکی مثل حجازی و پورحیدری و مظلومی برای باشگاه شود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 0
    بخاطر همون پول شفر را ندادید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس