کد خبر 1084028
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
فتحی:‌ از جباری شکایت کردم/ سعادتمند شهامت عذرخواهی نداشت

مدیرعامل پیشین استقلال می‌گوید از پیشکسوت آبی‌پوشان پایتخت شکایت کرده است.

به گزارش مشرق، امیرحسین فتحی، مدیرعامل پیشین استقلال در گفت‌وگویی رادیویی درباره حاشیه‌های اخیر در مورد مدیریت او در استقلال اظهار کرد:‌ این فرهنگ بدی در ورزش کشور شده است. دوستان باید هر چه توان دارند، انجام دهند. من همیشه گفتم کسانی که قبل از من در استقلال بودند، به اندازه توان خود در باشگاه تلاش کردند. فتحی هم به اندازه توان خود تلاش کرده است. من هیچ وقت کسی را متهم نکردم و علیه کسی صحبت نکردم. من هفت ماه از استقلال خارج شدم و هر کسی هر چیزی گفت من واکنشی نداشتم.

بیشتر بخوانید:

کنایه سنگین مدیرعامل استقلال به فتحی

او درباره واکنش‌ پیشکسوت‌های استقلال و بیان این که مدیرعامل پیشین استقلال به باشگاه خیانت کرده است، خاطرنشان کرد: خیانت فتحی این بود که بعد از  ۴ سال تیم را در صدر جدول تحویل داده است. خیانت فتحی این بود که استراماچونی را به استقلال ‌آورده است. می‌گویند فتحی ۲۵ میلیون تومان حقوق می‌گرفته است. دوستان می‌خواستند حقوق‌های خود را توجیه کنند و این را به ما نسبت دادند. من اگر حرفی می‌زنم اسناد باشگاه آن را تایید می‌کند. من حدود ۸ میلیون تومان از باشگاه می‌گرفتم. آقای سعادتمند با علم به این موضوع گفت که فتحی ۲۵ میلیون پول گرفته است. چند روز بعد آقای منزوی اعلام کرد چنین مساله‌ای وجود نداشته و عذرخواهی کردند.

فتحی افزود: آقای سعادتمند شهامت این را نداشت که شخصا عذرخواهی  کند. من هم طرح دعوی کردم فیش من را بیاورند تا همه چیز مشخص شود. همه این اتفاقات هدفمند است. مگر می‌شود ۱۰ هفته استقلال پیروز شود و به فتحی توهین کنند؟ به من می‌گفتند که مثلا در اصفهان به شما قرار است توهین شود و به فلانی پول بدهید تا این مساله رخ ندهد. دوستانی خط می‌دادند که به دنبال صندلی مدیریت بودند. بعضی‌ها از سادگی جباری استفاده می‌کنند تا من به خیانت متهم بشوم. خیانت به استقلال کسی کرده است که سال ۵۴، ۴۰ هزار تومان با ۱۰۰ کیلو برنج از باشگاه راه‌آهن می‌گیرد و در بازی مقابل استقلال دست خود را مشت می‌کند. کسی به باشگاه استقلال خیانت می‌کند که عکس ناصر حجازی را پاره می‌کند.

مدیرعامل پیشین استقلال ادامه داد:‌ شما می‌توانید از آقای شوری که تیم پیشکسوتان را تمرین می‌داد بپرسید. جلوی ایشان علی جباری عکس ناصر حجازی را پایین کشید و گفت ایشان شهباز بازی کرده است و غلامحسین مظلومی و نصرالله عبداللهی شاهینی بوده‌اند و منصور پورحیدری هر موقع یک جایی بازی کرده است. من از آقای جباری شکایت کردم و به من اتهام خیانت زده‌اند و تشخیص خیانت بر عهده مراجع قضایی است. درباره پرونده بویان،‌ دو ماه قبل از این که من به باشگاه بیایم،‌ وکیل ایشان نامه‌ای به باشگاه ارسال  کردند و فسخ این بازیکن را اعلام کردند. با این حال بنده به شهادت اسناد این بازیکن را نگه داشتم اما آقای شفر زیر بار نرفتند.

او درباره قرارداد وینفرد شفر گفت: علت معلق کردن آقای شفر، قرارداد او بوده است. اگر او با یک قیمت معقول در استقلال بود، ما این مربی را نگه می‌داشتیم. من در هیات مدیره گفتم آقای شفر اگر قراردادش ادامه داشت،  یک میلیون و پانصد هزار دلار برای استقلال آب می‌خورد. من گفتم این مربی با این قیمت نمی‌ارزد.  در ۳۲ تیم جام جهانی کسی مثل آقای دالیچ که در کرواسی بود، ۷۰۰ هزار دلار می‌گرفت. ما به این نتیجه رسیدیم که این عدد گران است و ما می‌توانیم با بودجه خود یک مربی جوان و توانمند بیاوریم. اگر خسارت هم خواستیم به شفر بدهیم در حد ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود. الان اگر نگاه کنید،‌ باشگاه استقلال در این قرارداد ۱۰۰ هزار دلار نفع برده است. استراماچونی  قراردادش ۷۰۰ هزار یورو بوده است و ۵۵۰ هزار دلار پول شفر بوده است که ۳۲۵ هزار دلار آن حقوقش بوده است.

فتحی افزود:  شفر تقاضای یک میلیون ۶۵۰ هزار دلار کرده بود و با استدلال ما در فیفا توانستیم این رقم را کاهش دادیم. من همان موقع سه صفحه مکتوب نامه به وزیر ورزش ارسال کردم و دلایل برکناری شفر و بودجه صفر را در این مساله گنجاندم که توانستیم استراماچونی را به استقلال بیاوریم و با این خسارت احتمالی استقلال دچار ضرر نخواهد شد.

مدیرعامل پیشین استقلال در ادامه اضافه کرد:‌ باشگاه یک اسپانسر داشت و با بودجه تصویب شده ، بازیکن و مربی جذب کردیم. یکی از مشکلات در باشگاه،‌ نوسان قیمت دلار بود. روزی که ما استراماچونی را آوردیم، یورو ۱۱ هزار تومان بود و بعدش به ۱۵ هزار تومان رسید. من در یک سال و نیم حدود ۳۵ میلیارد بدهی باشگاه را پرداخت کردم و قبل از شروع فصل حدود ۱۲ میلیارد برای اخذ مجوز حرفه‌ای پول داده شده است. ۸ میلیارد نیز برای آرای صادره از کمیته تعیین وضعیت پول دادیم. از بازیکنانی و مربیانی که تسویه کردند باید پرسید. اگر فتحی ۲۰ میلیارد هزینه شده را داشت، پول بازیکنان و استراماچونی را پرداخت می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    4 1
    کی باید از شما شکایت کند بخاطر هدر دادن بیت المال وفراری دادن مربی میلیاردها تومان به بیت المال ضرر زدی اگر کره شمالی وچین بود کمترین کار اعدام شماها بود اینجا چون فساد عتنی است بیخیال امثال شما شدند که هم به مال وهم به روح مردم آسیب زدید آقای رییسی برخورد انقلابی
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    اگه صحبت از شکایته که همه هواداران از شما شما شکایت دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس