سید مصطفی حسینی  بهمن سبز حوزه هنری

با «سمفا» انحصار به شکلی بزرگ‌تر جابجا شده است. این درحالی است که درباره مالکیت و شرکای این سامانه نیز مسائلی مطرح است و باید شفاف شود.

به گزارش مشرق، در حالی که بحث‌ها و حواشی بسیاری در مورد سامانه مدیریت فروش و اکران که با عنوان سمفا شناخته می‌شود، در رسانه‌ها مطرح است، مدیر عامل بهمن سبز نیز به انتقاد از این سامانه پرداخت و به ایسنا گفت:  شکست انحصار اتفاق خوبی است. انحصار در هر کجا و هر زمینه فسادزاست. اما نباید به بهانه شکست یک انحصار به دام انحصار بزرگتر افتاد! امروز برخلاف ایده اولیه، مجموعه‌ای از اختیارات ریز و درشت به سامانه «سمفا» سپرده شده که فراتر از وظیفه رگولاتوری و ترمینالی این سامانه است و اختیارات سینمادار و سامانه‌های فروش را شامل می‌شود. به نوعی این انحصار به شکلی بزرگ‌تر جابجا شده است. این درحالی است که درباره مالکیت و شرکای این سامانه نیز مسائلی مطرح است و باید شفاف شود. به هرحال همانطور که شعار شفاف‌سازی داده می‌شود اگر قرار است ساختاری اصلاح شود و انحصاری از بین برود، باید همه چیز شفاف باشد. نباید اجازه داد تجربه قبل تکرار گردد.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی پشت هسته مرکزی معاملات آنلاین سینمای ایران هستند؟

وی با اشاره به برنامه «بهمن سبز» حوزه هنری برای معرفی سامانه‌های جدید فروش آنلاین بلیت، بیان داشت: ما برنامه راه‌اندازی سامانه‌های فروش آنلاین خود را طبق هدف‌گذاری‌های پیشین از سال گذشته آغاز کرده بودیم و هم‌اکنون دو سامانه را آماده بهره‌برداری داریم که مکاتبات جهت اخذ مجوزهای لازم با وزارت ارشاد انجام شده و در مراحل اداری است. پیش بینی چنین روزی را می‌کردیم و برنامه مشخصی برای حضور در این عرصه داشتیم. سینماهای دیگر نیز می‌توانند بصورت کاملا رایگان به سامانه ما اضافه شوند و ظرفیت خدمات دهی رایگان به سینمای ایران تدارک دیده شده است. این سامانه‌ها سال گذشته اجرای پایلوت خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و بزودی جزئیات بیشتری از آنها رسما اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس