کد خبر 1083332
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
راز تعطیلی ۲ هفته ای مدارس و دانشگاهها در قطیف عربستان

در روزهای اولیه اعلام رسمی حکومت تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه شرقیه وخصوصاٌ استان قطیف بسته شد که مشکلات عدیده‌ای را بر بسیاری از مردم شیعه این استان تحمیل کرد.

به گزارش مشرق، کیهان در ستون نگاه خود نوشت:

با شیوع گسترده ویروس کرونا موسوم به «کووید 19»، خاندان سلطنتی سعودی در اقدامی به حسب ظاهر سیاسی به قصد تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران وشیعیان منطقه شرقیه که به ایران سفر کرده بودند سعی در ایجاد جو روانی ضد شیعیان سرزمین حجاز داشتند. وزیر بهداشت دولت سعودی اعلام کرد که ایران منبع این ویروس بوده و اولین علایم ابتلا به این ویروس در منطقه شیعه‌نشین قطیف رصد و کشف شده است، این ادعای کذب وقتی برملا شد که در روزهای اولیه طبق آمار وزارت بهداشت در استان قطیف فقط 1 نفر مبتلا بود ولی در ریاض 27 نفر، شهر دمام 23 نفر، مدینه منوره 14 نفر، جده 12 نفر ومکه مکرمه 7 نفر مبتلا بودند.

با این حال نیروهای امنیتی سعودی به مسجد «خضر نبی» علیه‌السلام در قطیف حمله ور شدند و شیخ عبدالکریم الحبیل امام جماعت مسجد به همراه نمازگزاران را به شهر دمام برای قرنطینه و تست‌های اولیه بردند و با این حرکت نابخردانه موجی از نارضایتی را میان عامه مردم وشیعیان سرزمین حجاز منتشر کردند.

86 روز از شیطنت رسانه‌ای سعودی‌ها در تحریف وقایع وفرستادن ده‌ها نفر به کام مرگ به دلیل عدم اعلام به موقع شرایط آماده‌باش برای مقابله با ویروس کرونا می‌گذرد وهمچنان اغلب مردم سرزمین حجاز بر این باورند که تنها عامل ورود این بیماری به حجاز، شیعیان قطیف هستند که به ایران سفر کرده بودند!

90 روز از اولین اعلام رسمی سعودی‌ها مبنی بر اولین حالت مبتلا شدن به ویروس کرونا می‌گذرد، 86 روز پیش بود که عمره به حالت تعلیق کامل درآمد، 83 روز پیش مدارس، 76 روز پیش پروازهای بین‌المللی و 75 روز پیش بسیاری از مشاغل و 84 روز نماز جماعت در تمامی مساجد عربستان به حالت تعلیق درآمد.

تقریباٌ در روزهای اولیه اعلام رسمی حکومت تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه شرقیه وخصوصاٌ استان قطیف بسته شد که مشکلات عدیده‌ای را بر بسیاری از مردم شیعه این استان تحمیل کرد، برخی از شهروندان بسیاری از داروهای کمیاب را از شهرهای مجاور تهیه می‌کردند که با بسته شدن   راه‌ها بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج به دلیل بسته شدن راه‌ها برای تامین دارو و یا مراجعه به بیمارستان‌ها با مشکل جدی مواجه شدند، بسیاری از محله‌ها سوپرمارکت‌های بزرگی ندارند ومعمولاٌ از هایپرمارکت‌های مرکز شهر مایحتاج روزانه خود را خریداری می‌کردند که با بسته شدن راه‌های مواصلاتی برای بسیاری از ساکنین مشکلات فراوانی به وجود آمد، هموطنان حجازی در اقصی نقاط جهان به دلیل ممنوعیت پروازهای خارجی مجبور شدند تا در کشورهایی که به آنها عزیمت کرده بودند بمانند، اکثر آنها به دلیل داشتن بیماری‌هایی نظیر قند خون با تمام شدن داروهایشان وهمچنین محدود بودن بودجه سفرشان با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می‌کنند.

در ایام ماه مبارک رمضان که شیعیان قطیف عادت به حضور در ویژه برنامه‌های دینی داشتند از طریق پخش زنده در شبکه‌های اینترنتی عرصه تبعیت از اهل بیت علیهم‌السلام را خالی نگذاشتند و با بازدیدهایی چشمگیر در پخش زنده برنامه‌های دینی را دنبال کردند.

تنها استانی که مردمان آن با رعایت دستورات طبی آمار مبتلایان جدید را برای چندین هفته به صفر رساندند «قطیف» بود با این حال شیطنت‌های رسانه‌ای شبکه‌های العربیة و الاخباریه وابسته به رژیم جنایتکار سعودی همچنان برای تخریب وجهه شیعیان حجاز ادامه دارد.

تصور بسیاری از کارشناسان برای دوران پسا کرونا این است که با توجه به اتفاقات اخیر در آمریکا وپایین آمدن قیمت جهانی نفت وهمچنین شکست مکرر سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا، همچنین تعطیلی عمره و محدود شدن درآمدهای نفتی و غیر نفتی، افت قیمت سهام‌های شرکت نفتی آرامکو وهمچنین شکست چشم انداز 2020 و چشم انداز 2030 در عربستان، بن سلمان روزهای سختی را در پیش رو خواهد داشت، و مطمئناً آل‌سعود در روزهای آتی اقدامات نسنجیده تری از خود بروز خواهند داد که این باعث تسریع در زوال حکومت پوشالی آنها خواهد بود. ان شاء الله.

ابومنتظر الحجازی، پژوهشگر حجازی مقیم ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    3 1
    دمتون گرم .خدا شیعیان قطیف رو محافظت بفرماید.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    17 23
    مشکل خودشونه
    • ایران IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      0 2
      خدا تو وال سعود را لعنت کنه بی صفت
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      0 0
      همانطور که این مساله مشکل خودشونه، مسائلی مثل انرژی اتمی، موشک و حمایت از گروه های هم پیمان در منطقه هم مشکل خودمونه و به کسی ربطی نداره، پس در این موارد هم اینقدر دماغتون رو در کاری که بهتون مربوط نیست دراز نکنید و میزگرد و سیرک راه نیندازید.
    • دیده بان IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      7 19
      لعنت بر تو و تفکر وهابی تو
    • قریشی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      9 1
      مشکل از خودته، از ژنتیک و اصالت خودت ... برو یه تحقیقی در مورد شناسنامه و اسامی مندرج اون و صحت و سقم این اسامی انجام بده!
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      1 1
      شما وهابی ها هم مشکل ما هستید
  • سرباز IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 1
    مظلوم ترین شیعیان جهان هستند که میان وحوش وهابی محاصره شده اند فکر کن که اطرافت یه عالمه آدم با تیپ وهابی باشه حال آدم به هم می خوره
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 2
    از این پژوهشگر محقق بسیار جای تشکر دارد که در هیچ جای متن روشنگرانه خویش ، از لفظ غلط عربستان سعودی و به نوعی انتساب این سرزمین و اماکن متبرکه آن به سعودیهای اشغالگر و غارت پیشه استفاده نکرده است. ما هم باید عادت کنیم عربستان را به نام سعودیها نخوانیم. دقت کنید که این اراذل سعودی و صهیونیست با نام زیبای خلیج فارس چگونه برخورد میکنند. امام کبیرمان نیز هرگز از نام عربستان سعودی استفاده نمیکردند و آن سرزمین اشغال شده را به نام اصلیش یعنی حجاز خطاب میکردند.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 2
    الدمتون گرم. ال برادران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس