مدير انتشارت هزاره ققنوس درباره نمايشگاه بين‌المللي کتاب پايداري گفت: حداقل 50 کشور درگير جنگ و داراي ادبيات پايداري و مقاومت بايد در اين نمايشگاه شرکت کنند تا بين‌المللي شود.

به گزارش مشرق محمدحسين کريمي‌پور، مدير انتشارات روايت‌فتح و رضا حاجي‌آبادي، مدير انتشارت هزاره ققنوس، در گفت‌وگو با ايبنا به بررسي نتايج برگزاري نخستين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس در اصفهان پرداختند.
محمدحسين کريمي‌پور در اين‌باره اظهار داشت: ادبيات پايداري و مقاومت در سطح بين‌المللي، داراي سابقه طولاني و شناخته شده است. ادبيات هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران نيز بايد در جهان شناخته شود و با آن ارتباط برقرار کنند. دفاع‌مقدس گنجي است که استخراج درستي از آن صورت نگرفته و اين کار بايد هرچه زودتر صورت گيرد.
مدير انتشارات روايت فتح افزود: اميدوارم نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس ادامه دار و مختص يک زمان و مناسبت خاص نباشد که مخاطبان اين حوزه يک‌سال صبر کنند تا اين اتفاق بيفتد. اين برنامه بايد در سال و در چندين نوبت صورت گيرد.
رضا حاجي‌آبادي نيز اظهار داشت: برگزاري نخستين نمايشگاه ملي کتاب دفاع‌مقدس به عنوان اولين کار در اين عرصه بسيار مناسب بود و ناشران از برگزاري هرگونه نمايشگاه کتاب ادبيات پايداري حمايت و استقبال مي‌کنند.
کريمي‌پور و حاجي‌آبادي به صورت مشترک و درباره نقاط ضعف نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس اصفهان خاطرنشان کردند: تمام ناشران حوزه دفاع‌مقدس بايد در اين نمايشگاه شرکت و همه آثار خود را عرضه مي‌کردند. تبليغات کم بود و پوشش رسانه‌اي مناسبي براي چنين نمايشگاهي صورت نگرفت. تخفيفي که ناشران براي آثار خود قرار داده بودند بسيار کم و استقبال مردم محدود بود که اين مسايل به ضرر ناشران خصوصي تمام شد.
رضا حاجي‌آبادي، مدير انتشارت هزاره ققنوس، درباره وعده برگزاري نمايشگاه بين‌المللي کتاب پايداري که در پايان برگزاري نمايشگاه اصفهان مطرح شد، اظهار داشت: برپايي چنين نمايشگاهي زود است و حداقل 50 کشور درگير جنگ و داراي ادبيات پايداري و مقاومت بايد در اين نمايشگاه شرکت کنند تا بين‌المللي شود.
محمدحسين کريمي‌پور، مدير انتشارات روايت فتح نيز از انجمن ناشران دفاع‌مقدس سخن به ميان آورد و ‌تصريح کرد: ضرورت ايجاد يک چنين تشکلي احساس مي‌شد و در اصفهان با حضور بهمن دري، معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام موجوديت کرد.
نخستين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس در اصفهان از اول تا دهم مهر ماه 89 توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس