کد خبر 1082864
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن اردیبهشت/ افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت

نماینده مجلس با ارائه توضیحاتی در مورد «طرح ملی مسکن انقلاب» گفت: در این طرح به دنبال این هستیم که برای ساخت، زمین های دولتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا تاثیر نرخ زمین درمسکن صفر شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا میرتاج الدینی ، در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، دولت مکلف است برای اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار متوسط و پایین مسکن مناسب فراهم کند ،تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفت ولی علی رغم این اقدامات و تجربیات حاصل شده ، اکنون افراد مختلف جامعه با مشکل تهیه مسکن روبرو هستند و شاهد افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره در نقاط مختلف کشور هستیم .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تلاش کردیم با استفاده از تجربیات گذشته اقدام بزرگ و شایسته ای را در این زمینه انجام دهیم و در این راستا طرح ملی مسکن انقلاب تهیه شده است ، ادامه داد : تلاش شده این طرح ، نظام جامعی برای ساخت مسکن در کشور باشد .

وی اظهار کرد : طرح مسکن «مهر» که در دولت نهم و دهم آغاز شد ،دارای دو فاز بود و خانه اولی ها و خانه های روستاییان را دربر می گرفت و در این طرح قرار بر این بود که دو میلیون مسکن ساخته شود .

این نماینده مجلس شورای اسلامی،با بیان این که طرح ملی مسکن انقلاب دارای چهار فاز است، گفت :خانه اولی ها ، ساخت ومقاوم سازی خانه‌های روستایی ، حاشیه نشین ها و بافت های فرسود در این طرح درنظر گرفته شده اند .

میرتاج الدینی با بیان این که حدود ۱۲ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارند که در سکونت گاه های غیررسمی و در شرایط نامناسب در حاشیه شهرها به خصوص شهرهای بزرگ زندگی می کنند ،گفت: ما در این طرح تلاش داریم از تجربیات گذشته استفاده کنیم و علاوه بر وزارت مسکن ، راه و شهرسازی، نهادهایی دیگری همچون برخی از نهادهای حمایتی مثل سازمان بهزیستی و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی «ره» ،بنیاد مستضعفان و.. را درگیر کنیم .

میرتاج الدینی افزود : در این طرح به دنبال این هستیم که برای ساخت، زمین های دولتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا تاثیر نرخ زمین درمسکن صفر شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان اینکه در این طرح پیش بینی شده با ایجاد ارزش افزوده برای شرکت های پیمانکار بزرگ در حوزه مسکن، آنها تشویق شوند که در زمینه ترمیم و ساخت مسکن در مناطق حاشیه نشین و بافت های فرسوده وارد عرصه شوند گفت: مسئولیت اصلی اجرای این طرح بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و دیگر دستگاه‌ها به این وزارتخانه در اجرای این طرح کمک خواهد کند ، در واقع ما در این طرح دستگاه‌های عامل را برای کمک به این وزارتخانه مشخص کردیم چرا که سطح کار گسترده است.

میر تاج الدینی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که از سال آینده اجرای این طرح آغاز شود و باید برای اجرای آن یک دوره ده ساله در نظر گرفت .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    به نظر من راه حل مشکل مسکن شهرک سازی های گسترده و صنعتی سازی ساختمان است گرچه هزینه زیادی نیاز داره ولی بخش اعظمی از مشکل مسکن را حل خواهد کرد .
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    17 0
    البته من جزئیاتی از این طرح بلد نیستم و نمی دونم ریز جزئیات چطور هست اما من نمونه این طرح رو دیدم. این به شرطی خوبه زمینه ای فراهم بشه که زمین رو فقط در اختیار قشر متوسط و متوسط به پایین قرار بدین و الا تو همین شهر ما یه همچین کاری کردن :))))))) اونایی که وضع مالیشون خوب بود زمین ها رو مفت گرفتن مردمی که واقعا نیاز داشتن هم، همچنان نیاز دارن.
  • حمزه خانی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    13 0
    زمین دراختیارکسی که بنام سند و خانه ندارد حتی زن و بچه اش مثل بنده ازخودمان وام بگیریم و بسازیم ولی اگر زمین پولی باشد بازهم ثروتمندان پولداران میگیرند وبه بهایی بیشتربه ما می فروشند
  • شکوهی IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا لعنت کنه وزیر و مسئولی که با خوابوندن مسکن مهر وضع مسکن رو به این روز انداخت و زندگی خیلی از مردم محروم نابود کرد حقیقتآ اگه مجلس کاری برای تآمین مسکن محرومین نکنه بطور جدی تبدیل به یک چالش غیر قابل جبران برای کل مملکت در خواهد آمد و هزینه اش غیر قابل پرداخت!!
  • شکوهی IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    چرا مجلس جدید که ادعای انقلابی و جهادی و خدمت داره عملکرد دولت روحانی بویژه وزیر جنایتکارش آخوندی رو در قضیه به افتضاح کشیدن عمدی مسئله مسکن, به پای میز محاکمه و مجازات نمیکشه که زندگی قشر بزرگی از مردم محرومو نابود کردند!؟
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    مردمی که زمینه را برای نماینده میرحسین فتنه گر در انتخابات 88 فراهم کردند که وزیر مسکن بشود، باید هم سیلی انتخاب غلط خود را در بازار مسکن بخورند.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    باید خرید و فروش مسکن مهر فقط برای افراد فاقد خانه امکان داشته باشه تا دلالان و ثروتمندان و بنگاهی ها اونها رو نگیرند و هر قیمتی که می خواند روش نگذارند.
  • US ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    خدا لعنت کنه بر کسانیکه مسکن را از کالای مصرفی به کالای سرمایه تبدیل کردن که باعث همه بدبختیاس
  • US ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    خدا لعنت کند بر کسانیکه مسکن را از کالای مصرفی به کالای سرمایه ایی تبدیل کردن که باعث همه بدبختیاست
  • بازنشسته IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    اگرزمین دراختیار افراد قراربگیرد و اندک تسهیلاتی مثلا 50 میلیون درشهرها ..مسلما اون فردهم شاید 40میلیون خودش داشته باشه ومیتونه چهاردیواری برای زندگی اش احداث کنه وکم کم خودش با کاروتلاش وبه مرور آبادش کنه که کمتر هم ارنظر اقققساط تسهیلات فشار بهشون وارد بشه ..
  • شکوهی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    امیدواریم مجلس جدید با جدیت و فوریت و قاطع و با هدف تآمین مسکن اقشار ضعیف و محروم ،وضع اسفبار مسکن را که بعلت غرض ورزی های دولت لیبرال روحانی بوجود آمده، هر چه سریعتر حل کند۰
  • ناشناس IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    بر پدر و مادر مسببین گرانی مسکن و اجاره لعنت بعضی از مسوولین بی عرضه و خیانتکار میخوان مردم را به این نظام و انقلاب بدبین بکنند غافل از اینکه این ملت شریف ایران تا پای خون پای این نظام و مملکتشان استوار ایستادند. روحانی که هر چند وقت یک خواب آشفته می بینه و جلوی دوربین شعار الکی میده که ما جلوی گرانی مسکن و لوازم خانگی و ... را می گیریم می توانم با جرات قسم بخورم دورغ میگن علی برکت ا...
  • ناشناس IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    لطفاً توی مناطق آزاد هم طرح مسکن بذارین.اینجا هم خیلی ها خونه ندارن و اجاره ها سرسام آور شده. مثل کیش.واقعا ظلم شده به بیشتر این مردم که خونه ندارن لطفاً توی کیش طرح مسکن بذارین عالی میشه و خیلی ها خونه دار میشن.اینجوری به مردم کمک کنین.الان خانواده من نزدیک به 20سال اینجا زندگی میکنن و نتونستن خونه دار بشن .مدیرعامل هم کمکی نکرد و اینجا فقط پارتی بازی.
  • علی افخمی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    حرف تاعمل خیلی فاصلس...درزمان ریاست افای احمدی نژادکلنگ مسکن مهروزدن هنوز خیلیهاش مونده وتکمیل نیست..اگرواقعا کسی درسیستم دولت ومجلس دلش بسوزه برای مردم وبعضیها بزارن ک کارشوانجام بده نهایتا دوسال طول میکشه که همه مستاجرا خونه دارشن..تاده سال دیگه مطمعنا خیلیامون ازدست این گرونیا سکته کردیم ومردیم....منم میگم برپدرومادر اون کسانی لعنت ک مسبب گرونی مسکن وخودرو و.....میشن...نمیدونم میخان باخودشون این پولا رو به گورببرن..
  • ناشناس IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    وقتی هم که نوبت قرعه کشی زمین های دولتی شد قدم اول با پارتی بازی به اونایی میرسه که وضعشون خوبه نه کارگران ساختمانی که با بدبختی توی خونه خرابه ای مستأجر هستن توان اقساط سنگین بانک مسکن ندارن وپولی ندارن از دولت زمین دولتی بخرن فقط به اسم این قشر دارن کار می‌کنند پس کو چرا این اقشار چیزی نمیبینند
  • علی اکبراسدی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    باسلام واحترام خدمت شما عزیزان. باتوجه به اینکه 24سال است نیروی رسمی اموزش وپرورش هستم وتمام این مدت راهم سرایداربودم موقع که بخشنامه مسکن فرهنگیان امده متوجه نشدم هرکاری کردم نتوانستم دیگرثبت نام کنم تکلیف ماکه سواد وکامپیوتر نداریم چیه. وچکاربایدبوکنیم که درگزینی بازنشستگی با دویا3تادامادواولاد بایدبریم مستاجری. شمااگه قران یک راهنمایی کنیدتا ش منده خانواده نشیم.
  • الهام بهاری IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    دولت کسری بودجه دارد ومی خواهد از این طریق درآمدی کسب کند وگرنه هیچ مشکلی نیست واگذاری زمین از طرف دولت،اگر دولت زمین به اقشار کم درآمدبدهدنهادهایی مثل بنیادمستعضفان،سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیا برای نیازمندان مسکن درست می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس