کد خبر 1081952
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
سراج: مصدومیت انصاری زنگ خطری برای سایر بازیکنان است/اجازه نمی‌دهم در شهر دیگری به جز آبادان بازی کنیم

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان گفت: مطمئن باشید در اولین بازی، ما و همچنین سایر تیم‌ها قطعا یکی دو مصدوم خواهند داشت.

به گزارش مشرق، بهنام سراج در خصوص شرایط اوضاع و احوال تیم صنعت نفت آبادان اظهار داشت: شرایط خوب نیست. متأسفانه ما هر چند روزی که تمرین می‌کنیم، تست می‌دهیم، چند نفر گرفتار می‌شوند و مجبوریم دو روز تعطیل کنیم تا جواب‌ها بیاید. دوباره شروع می‌کنیم و دوباره تست می‌گیریم، دو سه نفر دیگر گرفتار می‌شوند! شرایط مناسب نیست اما مجبوریم طبق دستوری که فدراسیون داده تمرین کنیم.

قرنطینه بازیکنان برای من سخت است

سراج ادامه داد: من کرونا ندارم، اما خودم هم حال و روز خوبی ندارم وقتی می‌بینم هر سه چهار روز چند از بازیکنانمان مثبت می‌شوند و مجبوریم آن‌ها را از تیم جدا و قرنطینه خانگی کنیم. آیا این شرایط عادی است؟ مانند زمان حضرت علی(ع) که کمک می‌کرد و پشت در خانه‌ها غذا می‌گذاشت و می‌رفت، ما هم همین حالت را داریم! واقعا قرنطینه همین است. کسی نمی‌تواند با کسی روبرو شود. مجبوریم با حالت‌های خاصی با بازیکنان روبرو شویم، به آن‌ها سر بزنیم و رسیدگی کنیم. این برای من خیلی سخت است که نمی‌توانم بازیکنم را از 6-5 متری ببینم.

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان در مورد آمار دقیق مبتلایان این تیم به ویروس کرونا عنوان کرد: در آخرین تستی دادیم سه بازیکنانمان مثبت شدند و خوشبختانه بقیه منفی هستند. در این دو روز تمرین برگزار کردیم. این سه نفر جدید هستند و یک نفر هم از کادر اجرایی تیم مثبت شده، 7 نفر قبلی کاملا منفی شده‌اند. ان‌شاالله بعد از این بازیکنان دیگر به مشکل نخورند تا بتوانیم عقب افتادگی را جبران کنیم. تعویق یک هفته‌ای بازی‌های لیگ می‌تواند به نفع تیم‌هایی باشد که بازیکنانشان گرفتار شده‌اند تا بتوانند با آمادگی نسبی وارد مسابقات شوند.

با شروع بازی‌ها، مصدومیت‌ها شروع می‌شوند

سراج در مورد این که علاوه بر شیوع کرونا باید نگران مصدومیت بازیکنان در تمرینات باشد، گفت: صد درصد، شک نکنید. البته تمرینات به شکلی است که فشار صد درصدی روی بازیکنان نباشد. چون سه ماه تمرین نکردیم و اگر فشار بیاوریم آسیب می‌بینند. تمرینات را طوری طراحی کردیم که فشار نسبی بیاوریم تا هم بازیکنان آماده شوند و همه مصدومیتی نداشته باشند، اما مطمئن باشید در اولین بازی، ما و همچنین سایر تیم‌ها قطعا یکی دو مصدوم خواهند داشت.

سرمربی نفت آبادان با اشاره به مصدومیت محمد انصاری مدافع تیم پرسپولیس تصریح کرد: انصاری یکی از بازیکنان بسیار محبوب، محجوب و سربه‌زیر و البته بدشانس است. این اتفاق زنگ خطری برای بقیه بازیکنان و همچنین مسئولان است. می‌دانم انصاری بازیکنی است که خیلی سالم زندگی می‌کند و این اتفاق نشانه بزرگی است که باید خیلی مواظب باشیم. مطمئن باشید بقیه بازیکنان هم دچار چنین مشکلی می‌شوند.

20درصد نسبت به تیم‌های دیگر عقب هستیم

وی در مورد وضعیت مالی صنعت نفت گفت:  با اینکه کمک خاصی نداشتیم و منطقه آزاد هم مثل سال‌های گذشته شرایط مناسبی ندارد، اما مدیریت باشگاه خیلی تلاش و رایزنی کرد و از طرقی توانستند 50 درصد پول بچه‌ها را بدهند اما فکر می‌کنم ما حداقل 20 درصد نسبت به تیم‌ها دیگر عقب هستیم. با اینحال می‌دانم عیسی زاده شبانه روز تلاش می‌کند تا بتواند مبلغی را تهیه کند و پرداختی‌ها را به 70-60 درصد برساند.

سراج ادامه داد: الان تنها چیزی که می‌تواند روحیه بچه‌ها را برای ادامه مسابقات بالا ببرد شارژ مالی و مساله روحی و روانی است. سه ماه تمرین نبوده، ما چطور می‌توانیم به عنوان مثال در دو هفته بازیکنان را آماده کنیم؟ باید شرایطی ایجاد کنیم تا در کنار تمرین آنها را از نظر روحی هم بالا ببریم. شاید این کار  سختی باشد اما هیات مدیره و مسئولان شهر در تلاشند تا مبلغی را به باشگاه تزریق کنند. اگر از نظر روحی و روانی بازیکنان را بالا ببریم، شاید درصدی هم در کاهش آسیب‌دیدگی تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:

کرونا ۳ بازیکن لیگ برتری تایید شد

دریافت کمک وزارت نفت کار بسیار سختی است 

سرمربی نفت آبادان در خصوص کمک 10 میلیاردی وزارت نفت به تیم‌های نفتی اظهار داشت: پولی که وزارت نفت لطف کرده مستقیما به باشگاه‌ها تزریق نشده، به اداره ورزش و جوانان استان‌ها داده شده و این اداره باید پول را به باشگاه تزریق کند. این کار مراحل اداری سختی دارد و به زور توانسته‌اند نصف آن را بگیرند. ان‌شاالله مسؤولان بتوانند رایزنی کنند که بقیه آن هم به تیم‌ها تزریق شود. می‌دانم نفت مسجد سلیمان، پارس جنوبی و خود ما واقعا برای برگزاری اردو و خریدهای جانبی مشکل داریم و برای تیم لیگ برتری خیلی سخت است که با این شرایط در مسابقات شرکت کند.

اگر ما در آبادان تمرین می‌کنیم، بقیه تیم‌ها هم باید اینجا بازی کنند

وی ضمن اشاره به حضور صنعت نفت در شهر آبادان و برگزاری تمرینات در این شهر تصریح کرد: شرایطمان طوری نیست که از نظر بهداشتی و مالی بتوانیم اردو برگزار کنیم. با این شرایط و پروتکل‌های سختی که فدراسیون گذاشته که مثلاً هر نفر در یک اتاق باشد، واقعا سخت است برای 60-50 نفر اردو بگذاریم. این کار هزینه هنگفتی دارد و از عهده هر باشگاهی برنمی‌آید.

سراج در مورد این که وضعیت خوزستان قرمز است و آیا از میزبانی در این استان نگران نیستند، عنوان کرد: وقتی ما حدود 50-40 نفر هستیم که در آبادان تمرین می‌کنیم، خونمان زرد نیست. ما هم خونمان قرمز است. اگر ما در آبادان تمرین می‌کنیم و با تمام سختی‌ها و بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، قطعا در این شرایط تیم‌های دیگر هم باید بیایند و اینجا بازی کنند. در غیر این صورت من به عنوان سرمربی صنعت نفت اجازه نمی‌دهم به جز آبادان در هیچ شهر دیگری بازیکنان تمرین و بازی کنند. مگر این که باشگاه تصمیم بگیرد تیم را بدون سرمربی جای دیگری ببرد و آنجا بازی کنند. من به عنوان سرمربی میزبانی در شهرهای دیگر را قبول نمی‌کنم و این اتفاق فقط در آبادان باید بیفتد.

چرا در آبادان زحمت بکشیم اما در شهر دیگری بازی کنیم؟

سرمربی تیم نفت آبادان اظهار داشت: خون بازیکنان دیگر از خون بچه‌های ما رنگین‌تر نیست. بچه‌های ما گرفتار می‌شوند، خوب می‌شوند و تمرین می‌کنیم. دو روز قبل آبادان گرمترین شهر دنیا بود، گرمای هوا بالای 50 درجه بود. ما گناه نکرده‌ایم که اینجا تمرین کنیم، زحمت بکشیم و بعد بروید و مثلاً در اصفهان بازی کنیم. این ظلمی به تیم ما است و شرایط برای همه باید یکسان باشد.

نمی‌توانیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم

وی در مورد بازی‌های تدارکاتی این تیم تا شروع مجدد مسابقات لیگ گفت: قرار بود روز بیست و سوم با فولاد بازی کنیم که فکر می‌کنم کنسل شده و احتمالا سه شنبه هفته آینده با تیم استقلال خوزستان بازی کنیم. در آبادان و اطراف ما تیم‌های لیگ یکی و یا لیگ دویی نیستند که تست کرونا داده و آماده مسابقه باشند. به همین خاطر نمی‌توانیم با تیم دیگری بازی کنیم مگر این که با تیم‌هایی مثل فولاد نوین که در اهوازند و مشغول آماده شدن هستند، بازی کنیم.

ما مدعی هستیم

سراج در مورد این که صنعت نفت در کوران مسابقات لیگ خودش را مدعی نشان داد و آیا با از سرگیری مسابقات لیگ برتر می‌توان امیدوار به کسب سهمیه آسیایی توسط این تیم بود، عنوان کرد: صنعت نفت مدعی نشان نداد، ما مدعی هستیم. اگر اتفاق خاصی نیفتد، شک نکنید و مطمئن باشید صنعت نفت برای اولین بار آسیایی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس