دکتر اسماعیل امینی

مسعود صابری چقدر سابقه در امر خوانندگی و ترانه داشت؟این همه خواننده خوب داریم، اما این ها کجا هستند؟برای ساکت کردن کسانی که صاحب تفکر و هنرمند هستند از این شخصیت ها چهره می سازند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - دکتر اسماعیل امینی  در برنامه «ایران امروز» رادیو ایران : به دلیل بازاری که وجو دارد، مجموعه ای از آدم ها در قدرت، مروج و پشتیبان ابتذال هستندوی در ادامه اظهار داشت :عده ای طرفدار نازل کردن سطح کلام ،اندیشه وهنر هستند.چون که موسیقی را فرزند ناتنی می دانند و می خواهند آبروی موسیقی راببرند.

به همین دلیل کسانی که خوب کار می‌کنند مجالی پیدا نمی‌کنند تا سالن خوبی بگیرد ودر نتیجه مطرح نمی شوند،اما به  محض اینکه کسی شروع کرد به ویرانگری و کار مبتذل ارائه کرد از همه طرف پشتیبانی می‌شود.

همچنین وی با اشاره به حضور دکتر مسعود صابری در برنامه ی تلویزیونی دورهمی این سوال را مطرح کرد:

 ایشان چقدر سابقه در امر خوانندگی و ترانه داشت؟این همه خواننده  خوب داریم، اما این ها کجا هستند؟برای ساکت کردن کسانی که صاحب تفکر و هنرمند هستند از این شخصیت ها چهره می سازند.

 دکترامینی در پاسخ به این سوال که راهکار چیست؟

اینگونه پاسخ داد :

من خون جگر می خورم و کار خودم را می کنم.می خواهند قشر جوان و نوجوان را با همین ادبیات پرورش دهند و این یک خیانت است.افشین سیاه پوش آهنگساز و ترانه سرا درباره ی تنزل سطح ادبی ترانه ها گفت:دنیای ما به سوی تفکر ساده انگاری پیش می رود و ادبیات موسیقی ما بسیار سخیف شده  است .درواقع جنبه ی هنرمندانه و عاشقانه نداردو ترانه سرایان ما بیشتر تلاش می کنند از تکه کلام به جای خلق لحظات عاشقانه استفاده کنند.و این یک معضل شده است و مردم هم به این موضوع دامن می زنندو من می ترسم ۱۰ سال آینده چیزی از ادبیات ما باقی نماند.

بیشتر بخوانید:

ترانه‌هایی که آبروی شعر و موسیقی را برده‌اند

وی همچنین با اشاره به ممیزی ها شورای ترانه گفت:اثر موسیقی نباید به این شکل نظارت کیفی داشته باشد چون با احساس یک هنرمند درگیر است.

درواقع شورای ترانه شعر را از نظر زبانی برسی کند، اما در زیبا شناسی اثر دخالتی نداشته باشد.

 در ادامه دکتر نورانی استاد ادبیات دانشگاه گفت:چه اتفاقی افتاده است؟ شاید غلبه  بیش از حد ذهن بازاری بر هر چیزی باشد، اما در هنر به شدت خودش را نشان میدهد

در واقع  دیگر ذائقه سازی نمیشود و به دم دستی ترین شکل ترانه ها ساخته میشود.

دهه های گذشته چشم معشوق به رویایی ترین شکل برای ما تجسم میشد اما امروز جوان ها

عشق را لعنتی خطاب میکنند.

واژه هایی از این دست سطح عمومی تفکر را پایین می آورد

 مهمان دیگر برنامه شورا کریمی آهنگساز، تنظیم کننده و  ترانه سر ا درباره ی تاثیر شورای ترانه بر کیفیت آثار موسیقی گفت:اثر شورای نظارت به اندازه ی عوامل دیگر نیستعامل موثر بر کیفیت آثار را ، همکاران ترانه سرا می دانم یعنی  در تولید  آثار ترانه در چند دهه ی اخیر تلاش های زیادی شده و آثار خوب هم ساخته شده،  اما اگر نسبت به آغاز شکل گیری ترانه ی نوین احتساب کنیم

می بینیم که تنوع و تعداد آثار فاخرنسبت به آثار تولید شده خیلی اندک بوده و جای تاسف دارد.این نتیجه ی عملکرد ناکارامد خود ما به عنوان تولید کننده است.از طرفی با تولید آثار سخیف که در تعداد فراوانتولید می شود و با میزان وسیع منتشر میشود و در دسترس مخاطب به خصوص قشر نوجوان قرار میگردتاثیر شورای نظارت ،کمرنگ دیده می شود به این ترتیب و از این دیدگاه شورای ترانه فیلتر ناکارآمد محسوب می شود.ایران امروز به تهیه کنندگی  زهره سربازی و با اجرای شهاب شهرزاد و همکاری مصطفی طالبیان دوشنبه ها ساعت۱۱:۴۵روی آنتن رادیو ایران می رود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس