کد خبر 1081117
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
قابلیت مصاف با خارجی‌ها؛ پاشنه آشیل چرخه انتخابی کشتی

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان معتقد است طبق تجارب قبلی، شاید نتوان صد درصد به تمامی مفاد و قوانین چرخه انتخابی تیم ملی عمل کرد.

به گزارش مشرق، ابراهیم جوادی با اظهار خوشبینی نسبت به اجرای چرخه انتخابی تیم های ملی اظهار داشت: با توجه به اینکه چرخه انتخابی می تواند نوعی قانونمندی و عدالت را در بحث انتخابی نفرات تیم ملی ایفا کند، می توان این مساله را با فال نیک گرفت. اما تجربه سالهای گذشته نشان داده شاید نتوان صد درصد و قطعی به این چرخه اکتفا کرد.

بیشتر بخوانید:

نحوه اجرای چرخه انتخابی کشتی نگران کننده است

وی تصریح کرد: ما در سالهای گذشته هم مصوبات قانونی مثل فرایند انتخابی تیم ملی را داشتیم که مدعیان تیم ملی باید با گذر از این فیلتر به دوبنده تیم ملی می رسیدند، اما واقعا نمی شد تمامی نفرات تیم ملی را تماما طبق همین فرایند انتخاب کرد. به عنوان مثال برخی از کشتی گیران در رقابتهای انتخابی داخلی می توانستند تمامی رقبای خود را شکست دهند، اما در نخستین میدان بین المللی در برابر رقبای خارجی، روحیه خود را باخته و نتیجه را واگذار می کردند. اینجا بود که شورای فنی وارد عمل می شد تا این مشکل را با توجه به شایستگی‌های آن کشتی‌گیر حل و فصل کند.

دارنده مدال برنز المپیک ادامه داد: ما در آن زمان به عنوان عضو شورای فنی به این کشتی گیران فرصت می دادیم تا قبل از حضور در ترکیب تیم ملی، در چندین تورنمنت بین المللی شرکت کند و به قول معروف با رقبای خارجی سرشاخ شود. بدین ترتیب استرس رویارویی با حریفان خارجی از بین می رفت و این کشتی گیران می توانستند عیار واقعی خود را در میادین بین المللی نشان دهند.

جوادی افزود: به همین دلیل است که می گویم نمی توان صد درصد به پیروزی کشتی گیران در رقابتهای انتخابی اکتفا کرد و باید برخی از آنها را در چارچون قانون در چندین مصاف خارجی هم محک زد. در نهایت می توان گفت این موضوع می تواند به پاشنه آشیل چرخه انتخابی تبدیل شود، مگر اینکه متولیان فدراسیون بتوانند در این خصوص، تصمیمات منطقی و سازنده ای را اتخاذ کنند.

پیشکسوت کشتی کشورمان در پایان با مثبت خواندن اجرای چرخه انتخابی ادامه داد: در دوران حضورم به عنوان کشتی‌گیر در ترکیب تیم ملی، همواره طبق قانون انتخابی به مسابقات مختلف اعزام شدم. در آن زمان هم تاکید فراوانی بر حضور تمامی مدعیان در انتخابی بود و کسی توجهی به عنوان جهانی و المپیکی کشتی گیران نداشت. همه باید در انتخابی حضور پیدا می‌کردند و با پیروزی بر تمامی حریفان به ترکیب تیم ملی می رسیدند. به خاطر دارم حتی برای اعزام به تورنمنت های تدارکاتی بین المللی هم باید از فیلتر رقابتهای انتخابی می گذشتیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس