کد خبر 1080568
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
کرونا

یک پایگاه آماری بین‌المللی با استناد به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در نقاط مختلف جهان اعلام کرد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفته است

به گزارش مشرق، پایگاه آماری Worldometer با استناد به  آمارهای رسمی منتشر شده از دولت‌ها اعلام کرد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کوویدــ‌۱۹) در جهان، شنبه شب به‌وقت تهران از مرز ۴۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماری Worldometer از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان با استناد به گزارش‌های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان به‌طور مستمر اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها کرده است، آمریکا با بیش از ۱۱۱ هزار مورد مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا،‌ با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به کشور دوم (انگلیس با بیش از ۴۰ هزار مورد مرگ‌ومیر) رتبه اول جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۲۲۶۹ بیمار جدید کرونایی در کشور

آمارهای منتشر شده در پایگاه Worldometer  حاکی از این است که قاره اروپا با بیش از ۱۷۸ هزار مورد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا، در این زمینه بالاتر از همه قاره‌های جهان قرار گرفته است. در واقع بیش از ۴۴ درصد از قربانیان کرونا در جهان ساکن کشورهای اروپایی بوده‌اند.

پایگاه آماری Worldometer شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را نیز بیش از ۶.۹ میلیون نفر اعلام کرده است که انتظار می‌رود این رقم ظرف ۲۴ ساعت آینده از ۷ میلیون نفر عبور کند. آمریکا با ثبت نزدیک به ۲ میلیون مورد ابتلا به کرونا، از این لحاظ در جهان رکورددار است.

تاکنون حدود ۳.۴ میلیون نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر جهان سلامتی خود را بازیافته‌اند و اقدامات مراقبتی و درمانی برای ۳.۱ میلیون نفر دیگر همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کوویدــ‌۱۹» که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از ۲۱۰ کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس