سوریه

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکاست مدعی شد که طی هماهنگی با ارتش عراق عملیات پیگرد هسته‌های داعش در مناطق مرزی سوریه با عراق کلید زده است.

به گزارش مشرق، فرماندهی کل نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) روز جمعه از آغاز یک عملیات امنیتی برای پیگرد عناصر داعش در مناطق مرزی عراق و سوریه طی هماهنگی با ائتلاف بین المللی و ارتش عراق خبر داد.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه‌ای گفت: «حملات داعش در مقطع اخیر افزایش یافته است چیزی که یک خطر واقعی برای سلامت مردم و امنیت و ثبات آنهاست».

بیشتر بخوانید:

مشاور اسد: به ایران و روسیه به عنوان همپیمانان خود اطمینان داریم

در این بیانیه آمده است: «پس از عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات با همکاری نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش و ارتش عراق نیروهای ما عملیات بازدارندگی در برابر تروریسم را برای پیگرد هسته‌های داعش در صحرای شرق سوریه و در مجاورت رود الخباور و مرزهای عراق و سوریه را کلید زدند».

گروه نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: «این عملیات مخفیگاه‌های داعش که منشا نگرانی برای مردم بوده است هدف خواهد گرفت  که موجب ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه شده و تهدیدی است که درباره بازگشت داعش هشدار می‌دهد».

در پایان این بیانیه آمده است: «عملیات بازدارندگی در برابر تروریسم را که نیروهای ما با ائتلاف بین المللی آغاز کرده‌اند به خوبی پیش می‌رود و تاکنون نتایج خوبی داشته است و تا نهایی شدن ماموریت محول به آن ادامه خواهد داشت».

نیروهای دموکراتیک سوریه ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی عمدتا کُرد در سوریه است که در سال ۲۰۱۵ در خلال بحران این کشور تحت حمایت آمریکا تاسیس شد تا داعش را از منطقه الرقه و نیز از دیگر مناطق سوریه بیرون کند؛ علاوه بر این، هدف آن‌ها ایجاد خودمدیریتی کُردها در شرق سوریه است. این نیروها در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ آزادی شهر الرقه پایتخت خلافت خود خوانده داعش در سوریه را اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس