کد خبر 1080091
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
دیابت نمایه

نتایج یک بررسی جدید حکایت از آن دارد که خوردن غلات کامل می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از  هندوستان‌تایمز، نتایج یک بررسی جدید حکایت از آن دارد که خوردن غلات کامل می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

محققان تأکید می‌کنند، کربوهیدرات چیز بدی نیستند، مادامی که منابع صحیحی را انتخاب کنید؛ طبق این مطالعه کربوهیدرات‌های موجود در غلات کامل می توانند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:

عادت‌هایی که باعث ابتلا به دیابت می‌شوند

دیابت نوع ۲ در حال تبدیل شدن به یک تهدید واقعی است؛ از طرفی دیابت نوع دو تشخیص داده نشده یکی از مشکلات رایج در سیستم‌های درمانی است.

بسیاری از افراد بر این باورند که حذف کربوهیدرات یا چربی‌ها به طور کامل از رژیم غذایی به آنها در کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند. اما آنها غالبا این واقعیت را نادیده می گیرند که یک رژیم متعادل تنها راه حل برای در امان بودن از بیماری‌هاست.

یک مقاله تحقیقاتی  مصرف بیشتر کربوهیدرات‌های باکیفیت، به ویژه غلات کامل را با خطر کمتری برای دیابت نوع ۲ مرتبط می‌کند.

غلات کامل دانه‌هایی هستند که سبوس و جوانه آن‌ها جدا نشده است؛ آرد سبوس دار، بلغور گندم، بلغور جو دو سر، بلغور ذرت کامل و برنج قهوه‌ای در این دسته قرار می‌گیرند.

محققان آمریکایی که این پژوهش را برعهده داشتند همچنین دریافتند، جایگزینی کربوهیدرات با کیفیت پایین با مواد مرغوب دارای مزایای عمده سلامتی است.

کیم براون، نویسنده اصلی پژوهش از دانشگاه هاروارد در ایالات متحده گفت: این نتایج اهمیت تمایز بین کربوهیدراتها از منابع کم کیفیت و با کیفیت هنگام بررسی خطر دیابت را برجسته می‌کند.

براون افزود: انجام مطالعات مشابه در افراد با پیشینه‌های مختلف اقتصادی-اجتماعی، قومیت و سن، بینشی را در مورد میزان کاربرد این یافته‌ها برای سایر گروه‌ها فراهم می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس