کد خبر 1079983
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
شهردار مسکو: یک سال دیگر به وضعیت عادی زندگی باز خواهیم گشت

شهردار پایتخت روسیه با اعلام اینکه اکثر محدودیت‌ها در مسکو در ماه جولای (اواسط تیرماه) لغو خواهند شد، پیش بینی کرد که این شهر احتمالاً یک سال دیگر، پس از بیماری همه گیر کرونا می‌تواند به وضعیت عادی زندگی بازگردد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی سوبیانین"، شهردار پایتخت روسیه شب گذشته (پنج شنبه) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که اکثر محدودیت‌های اعمال شده در مسکو برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا، ممکن است با شروع ماه جولای (11 تیر ماه) لغو شود.

وی گفت: «براساس روشی که ما برای خارج شدن رژیم شدید فعلی محدودیت‌ها در نظر گرفته‌ایم، هیچ مشکل خاصی با اجرای این برنامه اتفاق نخواهد افتاد. مانند تصمیمات قبلی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا: با به تدریج از این رژیم خارج می شویم، از هر مرحله به مرحله دیگر حرکت می کنیم و از هرگونه تغییر بزرگ و بدون در نظر گرفتن عواقب احتمای خودداری می کنیم. چنین روشی به ما تضمین خواهد داد که می توانیم به سمت جلو پیش برویم،  بدون اینکه خطر مجدد افزایش ابتلا به بیماری کووید-19 را افزایش دهیم.»

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان

عراق از روسیه داروی ضد کرونا می‌خرد

سناتور روس: "فروپاشی" آمریکا آغاز شده است

به گفته شهردار مسکو، باید به تدریج رستوران‌ها و صنعت گردشگری فعالیت خود را از سر بگیرند. ولی هنوز زود است از افتتاح مکان‌های ورزشی و مراکز برگزاری مراسم ازدواج صحبت کنیم.

 سوبیانین همچنین پیش بینی کرد که شهر مسکو احتمالاً یک سال دیگر، پس از بیماری همه گیر کرونا می‌تواند به وضعیت عادی زندگی بازگردد. وی همچنین یادآور شد که البته نیاز به پوشیدن ماسک در مکان‌های بسته و پرجمعیت تا زمان شروع واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا ضروری خواهد بود.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه شب گذشته اعلام کرد که 57 بیمار مبتلا به عفونت کرونای دیگر در شهر مسکو جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب تعداد قربانیان این بیماری در این کلانشهر به 2 هزار و 800 نفر رسید.

بر  اساس آخرین اطلاعات، در مسکو بیش از 189 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا شناسایی، از این تعداد تقریباً 95 هزار نفر بهبود یافته‌اند.طبق آخرین آمار اعلام شده، در روسیه 441 هزار و 108 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده، 5 هزار و 384 بیمار درگذشته و 204 هزار و 623 نفر بهبود یافتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس